Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Helårs reiseforsikring inntil 180 dagers reise er kurant da informasjon om disse er relativt godt tilgjengelig på nett og standard, selv om det er dyrt. Utvidelser for enkeltreiser er derimot ikke mulige å finne informasjon om på nett, og kunderådgiverne som en må ringe har ikke kunnskap om hvordan disse utvidelsene fungerer, noe som har ført til at de vi snakket med har gitt helt feil prisoverslag på telefon for så å i etterkant sende et tilbud som ikke er i tråd med den veiledningen som ble gitt som grunnlag for våre reisevalg. Tilbudene er ikke skrevet i klarspråk og det er uklart hva man egentlig må betale og hvordan prisen er utregnet. Utvidelsene er altfor dyre og en blir lurt over telefon til å tro at forsikringen er billigere enn den egentlig er. Lærdom: Alltid be om skriftlig tilbud i etterkant av telefonsamtale og aldri stol på «rådene» som du får over telefon. De ønsker å selge, ikke hjelpe deg med å finne rimeligst alternativ. For vår del fikk vi beksjed over telefon om at et månedlig tillegg på 1300 kr måtte medregnes ved en utvidelse av reiseforsikring fra 180 dager til enkeltreisens lengde på 10 måneder. Etter mye fram og tilbake ble faktisk månedlig tillegg på ca. 5500 kr. Hadde vi fått riktig informajson i begynnelsen hadde vi tatt andre valg, som for eksempel å bryte opp reisen vår i to. Føler rett og slett at vi har blitt lurt, bedratt og frastjålet muligheten til å gjøre et valg, samt indirekte tvunget til å betale en dyr utvidelse pga. feilinformasjon gitt over telefon. De tvinger deg til å ringe for veiledning, og så gir de feil informasjon over telefon, informajson man ikke har muligheten til å sjekke på nett. De er vage i eposter fram til en spør om tilbud, og det faktiske tilbudet som kommer er ikke i tråd med den informasjonen som ble gitt over telefon. Ja, vi kunne ha gjort ting annerledes, det vet vi nå, som å ikke stole på kunderådgiver, men om en ikke kan stole på kunderådgiver hva er da vitsen med å tvinge kunder til å ringe inn for slike forsikringsspørsmål? Lite transparent og bygd for bedrageri. Svært skuffet over «veiledningen» som ble gitt og all den uriktige informasjonen vi fikk. Vi kommer til å bytte forsikringsselskap for alle våre forsikringer.
Rask behandling. Leverte søknad på laurdag og fekk svar tirsdag. Godt nøgd!
Stort sett problemfritt kundeforhold og det har så langt ikke bært aktuelt å bytte til annet forsikringsselskap.
Enkelt å rapportere skade, og behandlingen er tilfredsstillende.
Veldig bra kundebehandling, for du følte virkelig at de gjorde det beste for deg som kunde. Kan anbefale dem til andre med god samvittighet 😊
Overrasket over gavekort med Krogh…briller. Underlig avtale der en ikke ble gjort oppmerksom på på gavekort før etter at brillen var betalt.
Veldig rask behandling, fikk svar med én gang 😊 Topp kundeservice 👍