Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Feilinformerer kunder i akutte situasjoner. Når en ringer inn og frende ringer veihjelp pga sier du bare må betale egenandel men belaster deg meg 3777,- i ettertid
Hei Linn, hvis du mener vi har gjort en feil i saken din, ser vi gjerne på den på nytt.
Er ny kunde hos Frende. Så langt har Frende fulgt meg opp på en veldig fin måte. Priser på forsikringen er svært konkurransedyktige. Lett og kommunisere med og raske til og respondere.
Så hyggelig å høre, Thor! Velkommen til oss! Vi skal være like lette å ha med å gjøre hvis uhellet er ute også.
Hei , jeg vel ikke den forsikring fordi jeg trenger ikke nå
Hei Helen, fint om du gir tilbakemeldingen direkte til kundebehandleren du har vært i kontakt med.
Ladeledningen på vår e-golf fikk fuktskader og bilen ladet ikke mere. På verkstedet anbefalte de å høre med forsikringsselskapet, da mange dekket denne feilen med vanlig kasko, men ikke frende, da måtte du ha maskinskadeforsikring. Hvis det hadde vært en tilfeldig, plutselig og ytre pavirkning, hadde de dekket det. Jeg mener det er tilfeldig at det var den ledningen, eller den bilen som fikk feilen, Og den sluttet plutselig å lade, Og den ytre påvirkningen var vel vann?
Hei Ingar, det er leit om du ikke har fått god nok informasjon om hva som er dekket på forsikringen din, og hva en maskinskadedekning kan hjelpe med i tillegg. Når det gjelder kravet om plutselig og uventet skade, er det det dessverre sjelden at det er så fuktig at en ladeledning blir skadet uten at den har vært usatt for fukt over tid. Hvis du mener vi har vurdert saken feil, ser vi gjerne på den på nytt.
Vi kjøper hus, det følger med husforsikring da dette er en liten bofellesskap med felles bedriftsforsikring med topp dekning fra Frende. Det går over 60.000 kr til Frende hvert år som ikke er til nytte når man trenger hjelp. Dette er ganske mange bortkastede kroner. De er raske når det gjelder å sende ut takstmann, men dette hjelper ikke når takstmannen de sender har forhåndsbestemt seg for at skaden ikke blir dekket før han har kommet og sett på skaden en gang. Han seter seg ned i spisestuen vårt og snakker til oss som at vi er rett og slett fullstendig uviten. I tillegg mener han at vi har kjøpt et gammelt hus og at vi må være klar over at det kommer "noe vedlikehold". Jeg svarer at et hus som er gammel ikke nødvendigvis er fuktskadet. Han hadde også bestemt seg for at dette var bare "kondens" alerede i førse telefonen og prøvde å påtvinge meg den teorien for å slippe å se nærmere på skaden. Bli skitten i skoene var heller ikke aktuelt. Og slike mennesker sender Frende ut? Slike som blir høylytt selv med barn i huset? Lite profesjonell og meget ubehagelig. Skaden i seg selv gjelder oppdaging av mugg og fukt i veggen og vannintrenging via fasade og terrasse med synlig vann i veggen og helseskadelig mugg som gjør barnerommet ubeboelig. Dette huset ble bygget i 84 og faller derav fortsatt inn i de 40 år de påstår blir dekket. Videre, motsier den andre takstmannen som Frende også sender det den første påstår. Det tar flere telefoner med forklaringer for å overbevise den første takstmannen at han har tatt feil. Noe som ikke hjelper noe særlig da han feilplasserer en 3 år gammel skade og derav dekningsverdig over 12 år tilbake i tid!!! Frende deler saken i 2. Fuktskaden går via Frende og sopp og råteskader via Norsk hussoppforsikring. Norsk hussoppforsikring påstår i rapporten at dette er følgeskader som er 1-3 år gammel. Her vil jeg rose Anticimex, som kommer for å se på muggveksten. For en forskjell i den måte man behandler folk. Det tar meget lang tid å få svar og jeg må ringe og purre på for å få fremgang. Det går over fristen og selv om saken ikke er behandlet i følge kundeservice så tar de noen få timer etter at jeg ringer for å få besluttet saken. Noe som får meg til å lure, fikk de egentlig nok tid til å lese gjennom første siden av rapporten en gang før vi fikk avslag? Det tror jeg ikke... Til slutt, bofellesskapet vårt endret forsikringsselskapet til Frende i februar 2020. Litt over 3 år siden. Da mister Frende ikke en sekund og avviser hele ansvaret. De sier at dette skjedde før avtaleinngåelse. De anbefaler å ta kontakt med Gjensidige som var forsikringsselskapet til Bofellesskapet før. Dette selv om takstmannen plaserer skaden innen de 3 år huset har vært forsikret med Frende. Topp dekning? NEI Fornøyd? SVÆRT LITE Anbefaler videre? NEI Forvirret? MEGET Vente tid i telefonen? MEGET LANG Alt i alt, meget dårlig forsikring.
Hei, vi ser gjerne på saken og detaljene på nytt hvis du tar direkte kontakt med oss. De fleste norske forsikringsselskap bruker Norsk Hussopp Forsikring på sopp, råte og skadedyr, så der skulle dere også vært i gode hender.
Haaaaaalo ! Hvor lenge må man vente på svar fra Frende forsikring??? Når man betaler ikke regninger, sender de varsel med engang men når man trenger hjelp i forhold til skaden svarer ikke de !! Dårligste servis. !!!
Meget god.Alle hendvendelser blir fulgt raskt opp. Men denne gangen er det pris som avgjør. Spesielt på reiseforsikringen.
Veldig hyggelig å høre at du har vært fornøyd med oss. Velkommen tilbake! :)