Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Vi kjøper hus, det følger med husforsikring da dette er en liten bofellesskap med felles bedriftsforsikring med topp dekning fra Frende. Det går over 60.000 kr til Frende hvert år som ikke er til nytte når man trenger hjelp. Dette er ganske mange bortkastede kroner. De er raske når det gjelder å sende ut takstmann, men dette hjelper ikke når takstmannen de sender har forhåndsbestemt seg for at skaden ikke blir dekket før han har kommet og sett på skaden en gang. Han seter seg ned i spisestuen vårt og snakker til oss som at vi er rett og slett fullstendig uviten. I tillegg mener han at vi har kjøpt et gammelt hus og at vi må være klar over at det kommer "noe vedlikehold". Jeg svarer at et hus som er gammel ikke nødvendigvis er fuktskadet. Han hadde også bestemt seg for at dette var bare "kondens" alerede i førse telefonen og prøvde å påtvinge meg den teorien for å slippe å se nærmere på skaden. Bli skitten i skoene var heller ikke aktuelt. Og slike mennesker sender Frende ut? Slike som blir høylytt selv med barn i huset? Lite profesjonell og meget ubehagelig. Skaden i seg selv gjelder oppdaging av mugg og fukt i veggen og vannintrenging via fasade og terrasse med synlig vann i veggen og helseskadelig mugg som gjør barnerommet ubeboelig. Dette huset ble bygget i 84 og faller derav fortsatt inn i de 40 år de påstår blir dekket. Videre, motsier den andre takstmannen som Frende også sender det den første påstår. Det tar flere telefoner med forklaringer for å overbevise den første takstmannen at han har tatt feil. Noe som ikke hjelper noe særlig da han feilplasserer en 3 år gammel skade og derav dekningsverdig over 12 år tilbake i tid!!! Frende deler saken i 2. Fuktskaden går via Frende og sopp og råteskader via Norsk hussoppforsikring. Norsk hussoppforsikring påstår i rapporten at dette er følgeskader som er 1-3 år gammel. Her vil jeg rose Anticimex, som kommer for å se på muggveksten. For en forskjell i den måte man behandler folk. Det tar meget lang tid å få svar og jeg må ringe og purre på for å få fremgang. Det går over fristen og selv om saken ikke er behandlet i følge kundeservice så tar de noen få timer etter at jeg ringer for å få besluttet saken. Noe som får meg til å lure, fikk de egentlig nok tid til å lese gjennom første siden av rapporten en gang før vi fikk avslag? Det tror jeg ikke... Til slutt, bofellesskapet vårt endret forsikringsselskapet til Frende i februar 2020. Litt over 3 år siden. Da mister Frende ikke en sekund og avviser hele ansvaret. De sier at dette skjedde før avtaleinngåelse. De anbefaler å ta kontakt med Gjensidige som var forsikringsselskapet til Bofellesskapet før. Dette selv om takstmannen plaserer skaden innen de 3 år huset har vært forsikret med Frende. Topp dekning? NEI Fornøyd? SVÆRT LITE Anbefaler videre? NEI Forvirret? MEGET Vente tid i telefonen? MEGET LANG Alt i alt, meget dårlig forsikring.
Hei, vi ser gjerne på saken og detaljene på nytt hvis du tar direkte kontakt med oss. De fleste norske forsikringsselskap bruker Norsk Hussopp Forsikring på sopp, råte og skadedyr, så der skulle dere også vært i gode hender.
Haaaaaalo ! Hvor lenge må man vente på svar fra Frende forsikring??? Når man betaler ikke regninger, sender de varsel med engang men når man trenger hjelp i forhold til skaden svarer ikke de !! Dårligste servis. !!!
Meget god.Alle hendvendelser blir fulgt raskt opp. Men denne gangen er det pris som avgjør. Spesielt på reiseforsikringen.
Veldig hyggelig å høre at du har vært fornøyd med oss. Velkommen tilbake! :)
Hadde forventet at de alltid ga meg sine beste priser
Hei, vi er kjent for å ha stabile priser, men det er alltid lurt å ta kontakt for en gjennomgang av avtalen din. Fint det løste seg.
God hjelp og gode forklaringer av forsikringer og hva som skjer rundt forsikringer
Hei Thora, tusen takk for hyggelig tilbakemelding fra deg! Det setter vi stor pris på. Vi skal stå på for å sørge for at du få lett og menneskelig forsikring også fremover. :)
Bortsett fra det prismessige er vi MEGET fornøyd med de tilfeller vi har benyttet hjelp fra FRENDE
Hei Gunnar, takk for hyggelig tilbakemelding! Ta gjerne kontakt med en av rådgiverne våre hvis du vil vi skal se på prisen på avtalen din og sjekke at du har både lojalitetsbonus og totalkunderabatt.
I forbindelse med at det var betalt dobbelt på en fullverdigforsikring i 4 år.Samt betalt fullverdig på et hus som var solgt for 4år siden. Tibudet fra Frende var å få etterbetalt ca 6000 kr av 35000kr som var inbetalt. Etter flere runder og hjelp utenfra så løste det seg. Jeg tenker at de prøver seg med å avfeie saken og kunden skal gi seg uten kamp.Derfor Arrogante
Hei, godt det løste seg til slutt! Og takk for en fin påminnelse til andre om å oppdatere forsikringene når det er hussalg eller flytting på gang!