Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Vi var to par som hadde kjøpt reise sammen på en cruisebåt. Da min kone ble alvorlig skadet på reisens første dag, og måtte avbryte reisen, søkte jeg om å få en kompensasjon for tapte feriedager. Grundig dokumentert. Jeg fikk blankt avslag, selv etter klage og spørsmål om skjønn. Begrunnelse: -"Jeg var ikke eneste med-reisende da det gikk frem av skademelding at det også var et annet par med på reisen." (De fortsatte selvfølgelig turen uavhengig av oss..!??) Som "eneste medreisende" hadde saken altså stilt seg annerledes!!?? Altså: Si aldri den hele sannhet i skademeldingen, men minst mulig. Frende svarer heller ikke på utfyllende forklaring av avslaget. Det er den mest slette erfaring av kundeservice jeg har opplevd! Korrespondanse signeres ikke en gang av saksbehandler.
Hei Berry, vi trenger mer info om deg for å kunne se på saken din og følge opp. Fint om du kontakter oss direkte på [email protected]
Rimelig forsikring, med bra dekning. Enkel å komme i kontakt med. Men de skrur opp prisene hvert år, som alle andre. Lurt å ta en prissjekk minimum en gang i året.
Kjøpt forsikringen alt var helt ok, betalt hver regning riktig og da kom den dagen jeg trengte forsikringen etter en kollisjon. det har gått nesten 2 måneder nå og dem har ikke gjort noe enda.
Hei Theusma, noen skadeoppgjør tar et par minutter, andre tar mer tid. I bilskader er vi ofte avhengige også av motpartens selskap eller svar fra takstmann og verksted. Hva som er grunnen i akkurat skaden din kan vi gjerne finne ut av, men da må du ta kontakt med oss direkte. Du har sikkert fått kontaktinformasjon til skadebehandleren din?
For ikke mye for pengene og alltid de legger på prisene.
Eneste som er godt med Frende er at de er lav på pris, de skal bare flå deg for penger
Har hentet inn priser ifra flere forsikringselskaper. Tiden var inne for å hente inn pris fra Frende forsikring. Selgeren reklamerte med trumf avtalen der man får trumf bonus på det man betaler i forsikringer. Jeg snakket på telefon med en "Forsikringsrådgiver" (selger). Han var veldig fokusert på å snakke ned det selskapet jeg hadde idag. Det er bra at dere har noen punkter dere kanskje er litt bedre på, men å snakke dritt om andre selskaper synes jeg er noe uprofesjonelt. Etter gjennomgang av alle mine forsikringer, fikk jeg en muntlig pris, som viser seg å være billigere enn det jeg har i dag. Jeg takker derfor ja til å få skriftlig tilbud på e-post for å gå grundigere igjennom det. Når jeg får tilbudet er det mange feil...! -En forsikring som ble snakket om på telefon, har han glemt å legge inn i tilbudet -Ingen vilkår ligger med i tilbudet heller ikke noen henvisning til hvor vilkår finnes. -Det er flere skrivefeil i tilbudet. -Trumf bonusen som han skrøt veldig av på telefon, viser seg å kun være 3%første året, deretter 1%. -Mange detaljer som jeg opplyste om, er ikke notert i tilbudet. La meg ta et eksempel; innboforsikring på et lagerhotell har dere klart å sette opp som hus og vilkår at noen må på bo adressen! Hvem bor på et lagerhotell?! Jeg svarte pent og ryddig på e-post tilbudet, med spørsmål og kommentarer på alt som ikke stemte. Jeg ønsket svar på spørsmål og nytt tilbud. Dette er nå over 7 arbeidsdager siden. Har ikke hørt noen ting fra dere eller selgeren... Dette har kanskje vært en sjelden "uheldig" episode og kanskje er Frende egentlig bra. Men dette ødela mine inntrykk av dere. Kommer ikke til å bli kunde uansett hvor mye billigere dere er. SERVICE og punktlighet er for meg mye viktigere enn noen hundrelapper spart.
Hei Jan, setter pris på at du tok deg tid til å gi en grundig tilbakemelding, da kan vi følge opp med Trumf Forsikring. Regner med rådgiveren også har fått den direkte fra deg?
Jeg har elbil, og trenger en forsikring som dekker de behovene jeg har med det.
Hei Reinery, takk for hyggelig tilbakemelding! Send oss gjerne en e-post med hva du savner, så kan vi melde ønskene videre til produktavdelingen. Du kan bruke [email protected]