Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Er eit godt selskap som blir kåre for best reisefors.og dei har bra dekning for da meste,men litt for dyre.
Gode nyheter, vi har halvert purregebyret! Men vil likevel anbefale å betale innen fristen ;) Hyggelig at du ellers er fornøyd.
har/hadde utvidet husforsikring. fikk skade på bad så tok kontakt med selskapet for å finne ut av hva det kunne være. takstmann kom og antok at det var fukt. Frende ga klarsignal til å starte tiltak. takstmann og håndverkere kom og rev 2 vegger for å komme til for å sjekke. ble da avdekket at det ikke var fukt som var problemet. platene bare bulte ut litt og gulvbelegget likedan. ingen brudd i silikon så badet var i utgangspunktet tett i følge takstmann. de stoppet da jobben noe som vi skjønner fullt og helt. dagen etterpå fikk vi beskjed om at saken var avsluttet hos Frende da de ikke dekket denne skaden. og det var da helvete startet. for å få avdekket skaden ble badet ribbet inn til benet, inkl taklampa. vi sto da uten mulighet til å vaske oss og ikke minst gå på do! og beskjeden fra Frende var at all oppbygging måtte vi stå for selv. vi var skjønt enig i at det som ikke var revet av vegger og ikke skåret opp i gulv kunne vi dekke selv, men hva med det som forsikringsselskapet og takstmann rev ned? prøvde hele neste dag å få tak i noen på frende. 2 tok tlf og skulle gi beskjed til saksbehandler som skulle ringe tilbake så fort hun var tilbake fra lunsj. nr 3 la også igjen beskjed som hun antagelig leste når hun så på skjermen da hun da plutselig hadde hjemmekontor. ingenting hørte vi fra henne, bortsett fra en mail der det sto i korte trekk at de hadde avsluttet saken. før denne mailen var kommet fram til oss så var deres sentralbord/kontor stengt både for dagen og helgen! yes!! uten bad og ikke minst do på 2 voksne og 3 tenåringsjenter! men hva gjør vel det for det var hvertfall ikke Frendes problem! tok kontakt over helgen både på mail og tlf,men lite forståelse å få. gjentok i nesten hver mail at vi har full forståelse for at forsikringen ikke dekker oppussing av et bad som ikke er skadet slik som først antatt, men badet var jo totalt "ødelagt" og var ikke mulig å bruke. Frende påstår hardnakket at de har gitt klar beskjed om at riving er på eget ansvar og at om skaden ikke er slik først antatt så må forsikringstaker ta resten av bekostningen selv. dette står ikke i noen av mailene vi har fått og finner det heller ikke i forsikringspapirene på huset. har etterspurt dette i flere mail, men virker som de unnlater å svare på dette. tok for sikkerhetsskyld kontakt med 4-5 andre selskaper og spurte hvordan de gikk frem når tingene ikke ble som først antatt. INGEN var så lite forståelsesfull som Frende i allefall. kan og tilføye at på andre siden veggen av skadestedet er det en bod med sponplatevegger. hadde vi visst at vi måtte ta resten av bekostningen selv hadde vi sagt at de fikk gå gjennom der og fram til skadestedet da en sponplate er mye billigere å erstatte enn 2 vegger og et helt gulv på badet. som et plaster på såret fikk vi på mandags kveld et tilbud om at takstmann kunne ordne slik at de kunne sette inn kabinett, do og vask! da måtte jeg for alvor spørre om dette var en seriøs mail! vi kan jo ikke bruke et bad som ikke er godkjent og hvor membran er brutt?? å jada, det var det. i ny mail skriver saksbehandler at det er huseiers eget ansvar å forhindre en skade fra å oppstå og/eller forhindre at den utvikler seg.....var vel derfor vi tok kontakt i utgangspunktet! videre står det at manglende tiltak vil være skjerpende i en eventuell ny erstatningssak...kan love på tro å ære at en ny sak gjennom Frende forsikring kommer ALDRI til å skje for vår del! videre kommunikasjon blir heretter å gå gjennom vår advokat da dette er helt horribelt! mulig jeg har ordlagt meg litt på kryss og tvers her, men jeg er så sint, frustrert, forbanna, fortvila og ikke minst do-trengende!!! det eneste positive med frende per i dag er jo at de er rimelig i pris.....skjønner nå hvorfor.....
Hei, skjønner at du har behov for å å dele opplevelsen din, håper du tar dialogen med oss direkte for å få oppfølging på saken din. Vi finner deg ikke på dette navnet i systemene våre.
Rask behandling av skadesaker og raskt oppgjør, lett å få kontakt, svarer raskt på henvendelser og grei pris
Takk for herlig tilbakemelding!
Fikk ikke penger fra forsikringen da sykkelen min ble stjålet. Sykkelen var låst med stor og dyr lås. Fikk ingenting.
Hei Simon, så leit å høre at sykkelen din ble stjålet! Om du får utbetaling eller ikke er avhenger av hvilken forsikring du har. Vi anbefaler at du kjøper verdigjenstandsforsikring for å forsikre sykkelen din, hvis den er verdt mer enn 10.000 kroner. Den dekker alle typer skader og sykkeltyveri og gjelder over hele verden. Sykkel kan også være dekket på innbo- eller reiseforsikringen, avhengig av hvor den blir stjålet.
Hyggelige kundebehandlere som er løsningsorientert med god serviceinstilling. Enkel å få tak i, uansett om det er trivielle spørsmål eller oppgjør etter skade. Vi har opplevd gode prosesser ved de skadeoppgjør vi har hatt, både som privatkunde og bedriftskunde. Uoppfordret oppfølging fra saksbehandler er ekstra pluss. Konkurransedyktige priser.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på!
Berre tull med betaling, og lite med info og oppfølging av selskapet. Dette kunne endt veldig galt for min del. Det dårligste selskapet jeg har vært borti.
Måtte ut med stor differanse på vannskade på badet.