Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Vi avbestilte avreise til Thailand 27.2.2020 ( 30 dagers opphold) på grunn av COVID-19 utviklingen i Kina og mulig risiko for spredning i andre asiatiske land og hjem til Norge ved retur. Dette var før norske helsemyndigheter sine reiseråd kom. Hadde vi tatt reisen måtte vi sannsynligvis tatt karantene når vi kom hjem til Norge. Vi fikk refundert mye av kostnaden fra flyselskapet, men vel 6.000 fikk vi ikke tilbake. Kontaktet så Gjensidige. De dekker ikke tapet, reisen var planlagt gjennomført før reiseråd forelå. Det å være COVID 19 føre var med tanke på risiko har altså ingen betydning. Gjensidige henviser bare til reiseråd fra UD.
I løpet av de siste 20 årene har jeg egentlig ikke hatt stort behov for forsikring, men når uhellet først var ute så det så mye med liten skrift. De har dårligere vilkår på bolig, innbo, hus log reise enn alle andre. Bil var likt...men jeg bytter.
Selskapet benytter roboter til å motta skademeldinger. Det er sikkert vanlig og i utgangspunktet ok under forutsetning at de fanger opp saken riktig. I mitt tilfelle bommet roboten kraftig, og upresisheten ble videreført i saksbehandlingen, dessverre.
Ble 400 kr billigere i måneden ved å bytte til gjensidige.
Har hatt skade på bil. Reparasjon og alt knirkefritt.
Vanskelige å komme i kontakt med om spørsmål. Uforholdsmessig dyrt!
Gjensidige er fantastisk !! Fikk alltid rask hjelp.