Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg syns dem er vanskelige å forholde seg til, å alt er vanskelig når man spør etter noe.
Ble påkjørt bakfra av en annen mann som også hadde gjensidige. Hele bakfangeren hang løs men ikke synlig skadet på utsiden. Sa til forsikringsselskapet at eg ønsket å ordne skaden via forsikring, og fikk beskjed om å gå til deres verksted for takst. Så fikk eg takst, og bestemte meg for å få utbetalt pengene isteden, men sa aldri ifra om at eg hadde fått takst av verksted. Da måtte en fra forsikringsselskapet (som tydeligvis ikke kan noe særlig om bil mekanikk ) komme og vurdere skaden og lage sin egen takst. Hun kom frem til at her må bare oppheng til bakfanger byttes, og ga meg en pris på 2000kr. Men da klagde eg og det ble mye diskusjon, og hun betalte ut de 2000kr til meg og sa saken er avsluttet. Til slutt viste eg takst fra verkstedet på 14000kr, og da la hun seg flat og virket sjokket.. fikk alle 14000kr utbetalt og ordnet skade selv. Oppsummert: Vil du ha pengene utbetalt gir de deg en takst av takstmann fra forsikringselskapet, som ikke nødvendigvis kan mye om bil. Vil du ha fikset skaden får du gratis takst på verksted..
Har aldri hatt problemer med Gjensidige i forsikringsoppgjør. Slik sett synes jeg selskapert er meget bra. En ulempe med Gjensidige er det er forholdsvis dyrt å ha forsikringene sine der, men et pluss her er at det utbetales kundeutbytte. Gjensidige kan imidlertid finne på å sette opp prisen ganske mye fra år til år hvis man er en loyal kunde som ikke protesterer. Da hjelper det som regel å true med å bytte forsikringsselskap, så får man prisen satt ned. Ellers er Gjensidige et bra selskap for oss som er NAF medlemmer.
Jeg er egentlig veldig fornøyd med Gjensidige. Men som sagt søker etter billigere forsikring.
Mangel på oppgjør og informasjon hva f.eks reiseforsikring dekker.
Ble lurt av en kunderådgiver til og kjøpe en person forsikring jeg ikke ville ha. Jeg var stresset i jobbsammenheng og hun ga seg ikke før hun fikk i gjennom salget. Da jeg forsøkte og annulere kjøpet halte hun bare ut ukene til fristen gikk ut for angrerett slik at jeg måtte betale fullpris...
En eldre dame kjørte rett inn i meg når hun var på på veg inn på en parkeringsplass jeg skulle ut fra. Hun ga tegn inn, men klarte altså ikke å holde seg i sitt kjørefelt. Gjensidige jobbet for skylddeling i mange måneder uten at jeg ble holdt oppdatert undervegs. Etter 7 måneder ble jeg utålmodig og skrev til dem at jeg hadde funnet ut at jeg hadde krav på renter for den lange behandlingstiden, noe jeg tenkte å kreve. Da avsluttet de saken uken etter og ga meg skylden. Når jeg påpekte at de ikke hadde noen beviser og bare baserte seg på ren synsing i begrunnelsen, svarte saksbehandleren meg frekt på melding. Snakk om å tråkke på noen som allerede er nede. Hvis du skal gå for gjensidige bilforsikring må du krysse fingrene og be til høyere makter om at du aldri får behov for de tjenestene du betaler for.