KLP Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Bestilte forsikring hos dere torsdag14.11.24 på ******* v70 som jeg har kjøpt av min sønn, tenkte at dere hadde god tid til å aktivere den, derfor godkjente min sønn salgsmld fredagskveld. Nå i ettertid ser jeg at det ikke skjedde, fikk idag gebyr fra TFF på nesten 500,-, Spurte dere om mulighet til å sette aktiveringsdato før helga etter tips fra TFF, men det hadde dere ikke mulighet til, ikke noe god start hos dere.
Hei! Det er vanskelig å svare på dette uten å ha innsyn i saken. Fint hvis du kan sende oss en melding via kontaktskjemaet på Min Side og forklare der hva som har skjedd slik at vi kan se på avtalen din. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Anne/Kundeservice
Brann i garasje tilknyttet bolig.Takstmann var raskt på plass, og det virket lovende.Etter dette har det bare tull.Skulle tro saksbehandler betaler pengene fra egen lomme.Dekker overhodet ikke så godt som de reklamerer for.Treg saksgang.Har 100 % alders fratrekk på enkelte ting, her ett varmeanlegg på 13 år ( med forventet levetid på 30 år).Vi har klagd inn saken, fått medhold i noe.Men oppfatter KLP som ett svært vanskelig forsikringsselskap å forholde seg til når det gjelder.
Greit selskap hvor det har vært konkurranse dyktig pris
Hei! Så hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Dersom du har spørsmål til avtalen eller det er noe du trenger hjelp til er du velkommen til å kontakte oss via Kontaktskjemaet på Min Side, tlf 55548500 eller på chat. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Anne/Kundeservice
Hadde et uhell med garasjeporten, den falt ned på bilen, knuste bakruta og treporten sprakk og ble totalt ødelagt. For å få ut bilen måtte vi fjerne porten. Dette skulle jeg ikke gjort i følge klp, for dem godtar overhode ikke min forklaring, men må ha en vurdering av en autorisert person , vi kontaktet flere portleverandører men ingen kunne si noe om hendelsen ved å se kun garage åpningen. Fikk ikke 5 øre fra dette flotte selskapet, i følge reklamen deres. ( Tenk dere nøye om, ikke tenk bare pris ) Jeg tenker, hva skjer om huset brenner ned, får jeg dekket et telt😢
Behandler kundene dårlig, sier opp forsikringene når dem ikke er enig. Useriøst. Sender folk hjem til deg som er ufine.. styr unna, aldri vært borti mere useriøse folk enn di der. Fikk skade på bil av kantslått når den sto parkert hjemme. Steinsprut rundt hele bilen. Klp mener det ikke kan være av kantslåtten. Treg til å svare på meldinger også, lang saksbehandlingstid.
Dette er en forferdelig forsikring selskap.Vi har hat flere saker hos dem og hvis du melde for mye blir du gjerne undersøkt.Jeg sendte informasjon til feil saks nr og nå påstår de at de har betalt meg dobbel og krever 3 ganger så mye.Har de ikke noe system?Kan de ikke se hvor mye de har betalt meg?Dette er en sak fra 2023.Nå det er 2024.Hvorfor skal åpne en sak fra 2023 i 2024 som jeg har fått betaling for.Dette år hadde vi en defekt fra vannpumpen.De sa de skulle trekke 60 % fra vannpumpen.De trakk 60% fra hele beløpet inkludert kabel og arbeid.IF forsikring ville gå bare trekket fra vannpumpe.Har ikke fått dekket elektriker heller.Hold deg unna!
Fikk tilbud. Kom faktura dagen etter som ikke stemmer med tilbude som ble gitt.
Hei! Hvis du kontakter oss på telefon 55548500 eller chat mandag - fredag kl 08.00 - 16.00, eller sender oss en mail via kontaktskjemaet på Min Side kan vi se på avtalen din. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Anne/Kundeservice
Dyktig faglig, faglig og god informasjon uten å stresse en potetiel kunde, lytte til behov og gir anbefaling tilbake. En meget god rådgiver i (anonym)
Hei! Vi ønsker å gi våre kunder god rådgivning i kontakt med oss. Det er hyggelig å høre at du følte deg godt ivaretatt som kunde. Dersom det er noe vi kan bistå med er du velkommen til å kontakte oss via kontaktskjemaet på Min Side, via telefon 55548500 eller på chat. Ønsker deg en fin dag videre. Mvh Anne/Kundeservice
Oppjustering av priser selv om man ikke har hatt noen skader
Hei, Vi forstår du kan være overrasket over prisøkningen på forsikringene dine, og vi vil gjerne forklare hvorfor. Vi er i en tid med mye usikkerhet, både økonomisk og når det gjelder skadeutvikling. Mer ekstremvær og hyppig styrtregn har blant annet ført til flere skader, noe som øker kostnadene for forsikringsselskapene og dermed også forsikringsprisene. Vi justerer prisene årlig basert på dette: Vi tilpasser prisene våre basert på inflasjon og økte kostnader. Det betyr at vi endrer prisene i tråd med den generelle prisøkningen i samfunnet, som for eksempel høyere priser på materialer, håndverkstjenester, bildeler og verkstedkostnader. Forsikringsprisen skal reflektere den risikoen du representerer, og vi vurderer alltid skadetallene for den aktuelle forsikringen. Selv om du ikke har opplevd skader selv, kan den samlede mengden skader påvirke prisene for alle forsikringstakere. Ta gjerne kontakt med oss for en mer detaljert gjennomgang av forsikringsavtalen din. Sammen kan vi se på mulige justeringer av både hva forsikringen dekker og egenandeler. Ønsker deg en fin dag. Mvh Anne/Kundeservice
Dekker ikke ting som det står det skal gjør. Seine å svare på e-post, sender ikke den infoen eg ber om
Hei! Vi beklager hvis du føler at du ikke har fått den informasjonen du har behov for. Du er velkommen til å ta kontakt med oss så skal vi hjelpe deg. Du kan benytte kontaktskjemaet på Min Side. Vi har en svartid på e-post på 24 timer. Vi er også tilgjengelige på telefon og chat mandag - fredag kl 08.00 - 16.00. Vårt telefonnummer er 55548500. Ønsker deg en fin dag. Mvh Anne/Kundeservice
Ingen ting og utsette på KLP men vil gjerne sjekke tilbud fra andre.
Hei! Hyggelig at du er fornøyd med oss. Dersom du har spørsmål til avtalen din er du velkommen til å ta kontakt med oss via kontaktskjemaet på Min Side, på telefon 55548500 eller chat. Ønsker deg en fin dag. Mvh Anne/Kundeservice
Vanskelig å få hjelp i helgene hvis det skjer noe på veien! I 2023 fikk trøbbel med fallskjermer og ringte til KLP uten å lykkes. Måtte ringe til mannen får å få råd, så prøvde igjen KLP uten å lykkes. Mannen min ringet til dem også på mine vegne uten å lykkes. Jeg prøvde å ringe direkte til bergingsbil i lande jeg fikk problemer. Heldigvis det var Danmark! 😁 Til slutt lyktes jeg å få hjelp fra danskerne via noen fra Norge. Elendig veihjelp har KLP! I år, 2024 var det enda verre! Måtte vente i over 8 timer på å få veihjelp i Polen! En medarbeider fra KLP ringte i åttende time av ventingen og spurte om hvordan det går. Sa at han fulgte med på saken. Jeg ble help paff da jeg hørte dette! Hvor lenge har han fulgt med uten å ringe meg opp og spørre? Det fikk jeg ikke svar på. Når jeg ringte KLP hjemme i Norge og spurte om dette sa de til meg at de hjalp meg jo! De medarbeidere,på SOS veihjelp, de jobber jo også for KLP, for KLP har en samarbeidsavtale med SOS veihjelp! Men hvorfor en av KLP ringte meg og presenterte seg som "KLP MEDARBEIDER", mens de fra SOS veihjelp presenterte seg som SOS veihjelp medarbeidere, kunne e ikke få svar på! Mystisk!
Det ble opprettet en forsikringsavtale på tapte høreapparat.Forsikringstilbudet ble mottatt,men det inneholdt ingen opplysninger om det jeg hadde forsikret. Jeg måtte her be om tydelige svar på hva forsikringen faktisk dekket når det gjaldt høreapparat. Den 30.09 får jeg en mail om at forsikringen er opprettet,videre står det at forsikringen gjelder fom 30.09 så snart kjøretøyet er registrert!!! Altså dette gjelder ingen bilforsikring,igjen blir jeg i villrede om jeg faktisk har en forsikring på tapte høreapparat. Forsikringstilbudet som sendes ut virker til å være generelt og lite å bli klok på her.Det bør spesifiseres i egen tekst hva den faktisk dekker når høreapparat ikke er nevnt i selve forsikrigstilbudet.
Hei! Ved bestilling av nye forsikringer sender vi ut en bekreftelse på at forsikringen er satt i kraft. Vi beklager på det sterkeste at du fikk tilsendt bekreftelse på feil forsikring! Ta gjerne kontakt med oss på telefon 55548500, på chat eller send oss en henvendelse via kontaktskjemaet på Min Side så vil du motta riktig informasjon om forsikring av dine høreapparat. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Anne/Kundeservice
Skulle forsikre bunaden min. For å gjøre det måtte jeg være totalkunde. Jeg hadde alle forsikringene mine i KLP bortsett fra katteforsikring. De mente jeg ikke var totalkunde så lenge jeg hadde kattene i et annet selskap. Men de ville heller ikke forsikre kattene mine siden de var over 10 år. Veldig forvirrende. De kunne også kun forsikre bunaden min for 80.000kr over det måtte jeg ha takst. Husfliden takster ikke, men sier det burde holde med prisliste og dokumentasjon på hvilken bunad og tilbehør. Her satt KLP seg helt i vranglås og kunne ikke forsikre bunaden som har en pris på 135.000 med alt tilbehør, godt dokumentert med bilder. Jeg ble møtt av et tragisk, tungrodd system hvor det kunne virke som jeg var heldig som fikk ha forsikringene mine hos dem og var heldig hvis jeg fikk forsikret bunaden min for 80K når den er verd 135K. Enden på visa er at jeg er heldig som kan velge forsikringsselskap selv. En kundebehandler i et annet forsikringsselskap var fornøyd i dag når jeg ringte å bestilte totalpakke av forsikringer og selvfølgelig bunaden som jeg fikk forsikret for riktig sum og de hadde ikke behov for bilde av den en gang. Jeg er lykkelig for at jeg ikke lenger har en eneste forsikring i KLP og skal aldri ha det igjen. Kundebehandlingen var så ufyselig at jeg ser for meg hvordan de er hvis man faktisk får bruk for en forsikring en gang. Snakkes aldri, KLP 👎🏻
Skade skjedd i Thailand, ulykke på moped. De innhenter helt sykt unødvendig mye dokumentasjon, som ikke er aktuell. Fikk ikke dekket skade på moped, noe som var dårlig. Ellers greit oppgjør og gikk raqkt, fordi jeg innhentet all dokumentasjon raskt. Dog ble et bilag også glemt, som det var dekning for.
Hei! Vi får ikke sett på den aktuelle skadesaken her, men hvis du har flere spørsmål til din skadesak er du velkommen til å kontakte oss på tlf 55548500 eller via kontaktskjemaet på Min Side. Ønsker deg en fin dag! Hilsen Anne/Kundeservice
Kundebehandler hadde ingenting å gå ved årlig prisøkning fra 1078,-pr mnd til :1502,- = økning på 40%,-de jeg syntes var altfor mye økning pr år. Jeg har ikke hatt noen skader på denne bilen, så som en indeksregulering er dette grovt mye... Bilens reg nr er:** *****.
Hei! Vi får ikke sett på avtalen din her men generelt blir det høyere pris på forsikringene fordi vi hvert år må justere prisene våre etter indeksreguleringen. I tillegg kan utviklingen i material- og håndverkskostnader, bildeler og verkstedpriser påvirke prisene. Vi vurderer også skadetallene for den aktuelle forsikringen. Med pensjon i KLP får du alltid den laveste prisen vi kan tilby. Ønsker deg en fin dag! Hilsen Anne/Kundeservice