Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Gjensidige har for oss vært det rimeligste forsikringsselskapet i en periode på noen år nå. Vi er gift par på 50 år, uten barn, men med hus og garage, biler og båt + hund. Når vi har sammenliknet priser fra flere selskap, bedt Gjensidige om tilbud og eller bedre tilbud, så har vi alltid fått noe som kunne matche laveste pris. I tillegg så har kundeutbyttet kommet på toppen av det hele, slik at Gjensidige har spasert godt i fra konkurentene hva angår totalpris. Anbefaler alle å ta Gjensidige som sitt forsikringsselskap, og ikke glem å be om tilbud. Saksbehandling ved skader har vært enestående ved spørsmål og skadesaker, og har egentlig bare positive ting og kommentere her.
Til ogmed med samlerabatt og YS rabatter så er de betraktelig dyrere en andre leverandører jeg fikk tilbud hos hvor jeg ikke har noen fordeler.
god ,greit oppgjør ,kunne ha kommet med forslag til nye forsikringer ,tilbud på eksisterende forsikringer
Selskapet er veldig ekspeditt i fbm. oppgjør. Opplever forsikringene som noe dyre. Vanskelig å sammenligne pris pga. kundeutbytte.
Gebreler bra. Men kundeservice gikk rett i søpla npr de valgte å sende et copy paste svar på et helt naturlig spørsmål: hvorfor økte de forsikringspremien med nesten 10 ganger konsumprisindeksen. Fikk ikke svar. Bare st: vi har økt prisene.
Har vært kunde hos Gjensidige siden jeg kjøpte min første bil i 1973, i etterkant som totalkunde med hus, innbo, fritidseiendom og reiseforsikring samt fripoliser og IPS. Har stort sett vært fornøyd med selskapet, men for en tid tilbake oppdaget jeg at bilforsikringen på en eldre bil med kasko var vesentlige dyrere enn hos flere andre selskaper, også vesentlig dyrere enn prisen ved å bruke deres egen priskalkulator på deres nettside. Tok først kontakt med kundeservice som serverte en masse svada som at jeg bl.a. hadde søkt på bil uten kaskodekning , noe som ikke var mulig da dekningsgrader fremkommer som et resultat av søket, deretter at prisen inkluderte trafikkavgift (årsavgift) Tok deretter kontakt med deres interne kundeombud som også påstod at jeg ble fakturert korrekt pris og de var heller ikke villig å teste sin egen kalkulator men sørget for at jeg ble kontaktet av en konsulent med "spesialkompetanse" Han bekreftet i hvert fall at forsikringspremier blir automatisk indeksregulert årlig men ikke kontrollert om premier er korrekt. Han tok en gjennomgang av alle forsikringene mine og samtlige fikk en lavere pris som gjorde meg fornøyd og de beholdt meg som kunde, Totalsummen også for 2020 var vesentlig lavere enn tidligere så når jeg regner inn kundeutbytte så har jeg ikke funnet noe selskap som kan konkuttere med Gjensidige på pris. Hadde nylig en mindre bilskade på en 2020 modell og saksgangen ble grundig dokumentert på Min side og oppgjøret ble utbetalt straks saken var avsluttet.
Innmmeldt skader gikk greit, men litt dårlig på lakk.