If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Er du en uheldig kvinne og møter på samme saksbehandler som jeg har hatt, så vil du angre på valg av forsikring. Etter å ha vært kunde (uten skader) i ca 16 år har jeg nå byttet selskap pga flere bygningsskader de tre siste årene med påfølgende elendig kundebehandling. Har vært en opplevelse av at forsikringen er en motpart, og det er vel ikke slik det skal være.
Prisen er forferdelig høy, god kundebehandling men littvrotete dokumenter.
Fungerer som det skal med kundebehandling og oppgjør
Har boligkjøpsforsikring m/ innboforsikring, som ble automatisk fornyet etter 1 år. Vi ønsket ikke å beholde denne, da vi hadde fått innboforsikring et annet sted. Dessverre hadde oppsigelsestiden på 2 måneder løpt ut (ca. 35 dager over tiden). På tross av at IF kunne være griske og nyte godt av 5000kr ekstra fra oss, så var kundeveilederen medgjørlig og slettet den fornyede fakturaen og innboforsikringen. At IF kunne se mellom fingrene her syns jeg må applauderes!
Etter innbrudd i bolig; "Inspektør" Lars B. fra IF mener kun nytt glass skal felles inn i totalt ødelagt ytterdør og tilbyr kun oppgjør for en brøkdel av materiell Tv som skulle erstattes blir estimert til en tredjedel av det Power annser vil rette en riktig erstatning. STYR UNNA IF! KJELTRINGER
I den grad ringe oplevelse. Der var en bil som kørte ind i vores bil d. 16 juni, mens vores bil stod parkerede. IF Forsikring oplyser hvilke skadesenter vi skal bruge. Samme dag kontakter jeg skadesenteret, som bestiller de respektive dele hjem. Efter ca. en måned ventning så får skadesenteret de respektive dele. Bilen afleveres til skadeseneteret, som ca. at de ca. skal bruge 1 uge på at fikse bilen. Jeg ringer til skadesenteret i slutningen af august, efter som jeg ennå ikke har modtaget nået om hvornår bilen ville komme retur. Der oplyser skadesenteret at de måtte bestille flere dele. I starten av sept, tager jeg kontakt til skadesenteret igen - denne gang kunne de ikke give nogen oplysninger omkring hvornår bilen ville blive færdig. Jeg kontakter efterfølgende if, da jeg følte at det var uholdbart. If tog kontakt med deres skadesenter, og både skadesenteret og IF, kom tilbage, med opdatering om at bilen ville være færdig i starten av uge 37. Jeg kontaktede skadesenteret igen i dag (14 august), som oplyste mig om at de IGJEN måtte bestille flere dele til bilen, og de derfor IKKE kunne give nogen dato for hvornår bilen ville være færdig. Jeg kontakter IF, som tager total ansvarsfraskrivelse - der var ikke nået de kunne gøre, det ville tag den tid som det ville tag, og de kunne ikke sætte nogen deadline for hvornår den ville være færdig. Med den kommentar i minde, så ved jeg ikke om jeg får bilen tilbage OVERHOVED. IF Forsikring - Det er for ringe!!!!!
Kjørte en bil til vrak på meget glatt føre. Jeg slapp fra ulykken uten personskade. To dager etter ulykken fikk jeg beskjed at jeg kunne plukke ut en ny tilsvarende bil hos Møller.
Veldig god dekning, bedre enn de aller fleste. Har satt meg skikkelig inn i dette og fant ut at det kun er Tryg som ca samme i hvor god dekning de har.
Jeg forstod super innbo forsikring og uhell forsikring på den måten at jeg ville få dekket hva det kostet å anskaffe nytt produkt, om uhellet var ute. Men i realiteten, de få x jeg har meldt inn noe, så er det så mye fradrag, aldersfradrag mm at det er ikke sjanse til å anskaffe samme produkt eller tilsvarende produkt igjen. Heldigvis så nærmer det seg tiden for oppsigelse av kontrakten.
Kjøpte en boligkjøperforsikring med varighet på 1år, deretter skulle de kontakte oss for nytt tilbud. De prøvde å ringe da vi ikke var tilgjenglige, og jeg hadde tegnet ny avtale med sparebanken. Likevell så har de forlenget avtalen uten at noen av oss samtykker. Får så regning og må betale for TO husforsikringer.
Jeg fikk gratis forsikring etter kjøp av bruktbil, ble da fortalt at gratisforsikring varte i 1mnd. Skjønte det da som at ny forsikring måtte til etter dette. Bestilte ny forsikring. Fikk etter 1mnd faktura på 12000. Absolutt ikke fornøyd. Anbefales ikke.
Har hatt skade og selv om det skal fungere så er det ikke alle som er like heldige. If er superbra ved skade. Skal koste litt det. Derfor har jeg vært der i over 5 år.
Tok kontakt med kundeservice for Bedre pris på forsikring jeg har med de, der ble jeg møtt av en frekk og sur person på telefon. Kjente da at jeg mistet min tilltro til forsikringen. Fikk ikke bedre tilbud på forsikringene mine heller.
Jeg har vært en trofast kunde med når jeg var på ferie var bilen parkert på parle ring plass og fikk jeg baklykt og ripper over hele bilen det året skulle jeg få gratis reparasjon siden jeg hadde kjørt feil fritt 5 år og det var en kampanje som if hadde med jeg ble kastet ut av forsikring og fikk ikke et brev men fikk email og klage tid på 6 måneder gikk forbi fordi jeg fikk dette brevet i søppel boks. Og gikk vite det at jeg hadde fått den email etter at jeg ringte if og lurte på hvordan det går med saken. Det var dårlig behandling jeg fikk🙁🙁
Med stort sammenligningsgrunnlag både innad i familien og på jobb kan jeg si med sikkerhet, at uansett om du er innenfor vilkårene så vil IF nekte deg oppgjør. De vil prøve seg uansett om du er innenfor eller ikke. Vær obs på dette. Både folk jeg arbeider med, meg selv, min far og flere jeg kjenner har nøyaktig den samme opplevelsen av IF. Uansett hvor unektelig det er at du er innenfor vilkårene så vil de nekte deg utbetaling. Rett og slett et drittselskap uten livets rett. Her må du bruke advokat for å komme noen vei, og da er forsikring poengløst! Hadde selv vannlekkasje, noe de gjorde om til en verdiløs råteforsikring istedet. Jeg fikk ingenting. Min far har vært kunde i over 20 år og fikk skadedyr, men de snakket seg bort her også. En bekjent fikk vannlekkasje og kunne ikke bo hjemme på lenge. Utgiftene på over 100k ble besvart med et tilbud på 20k. Pass opp! If var kanskje bra før, men nå har de endret strategi og skal melke livskiten ut av den enorme kundemassen sin. Si opp dette useriøse selskapet før det skjer noe hos deg, så sitter du igjen som svarteper, som alle andre kundene til IF!
Skrur opp priser voldsomt, håper du ikke merker det. Og har vært totalt overpriset på båt. Betalte 6000 i året for delkasko. Betaler nå 2000 for full kasko.