If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har hatt IF som selskap i nesten 30 år. Har på denne tiden hatt en tidligere skade, og da opptrådte If meget profesjonelt. Når jeg i sommer opplevde en ny skade, var erfaringen en helt annen. Til tross for at motparten og hans selskap tok på seg fullt ansvar (han var ikke forsikret i If), så var If bare opptatt av å redusere erstatningen jeg skulle få. Jeg hadde en spesiell bil, hvilket If ble gjort oppmerksom på når jeg tegnet forsikringen. Det beløpet jeg ble tilbudt var ca 25% av det en tilsvarende bil ville koste. Etter mye krangling doblet If beløpet, men for meg ble resultatet et tap på over 50.000 kroner for et uhell jeg ikke hadde ansvaret for! I tillegg var takstmannen hos If det mest nedlatende og kunnskapsløse mennesket jeg noensinne har møtt.
Det er enkelt å få råd og veiledning av kundebehandler og oppgjør kommer raskt. Jeg har selv fått god veiledning ved skade på hus som ikke var dekket av forsikringen, og sykkel som ble stjålet ble raskt dekket av reiseforsikringen.
If var svært konkurransedyktige da avtalen ble inngått. Vi har en Tesla Model S P85, som drar forsikringsprisen veldig opp. Denne har økt med over 8.000 i året, uten at det er sendt ut forhåndsvarsel.
Møkka selskap krangler med leger og sykehus. De dekker ikke tapt arbeidsfortjeneste. Drenerer saken lengst mulig, anbefaler ingen og tegne forsikringer i dette selskap. Har lidt store økonomiske tap. OPPFORDRER INGEN TIL OG TEGNE FORSIKRING I IF.
Ingen problemer med dette selskapet. De gjør noe med saken din umiddelbart!
Er meget bra, men kan bli bedre på pris. Skadeoppgjør er utmerket.
Premien er for høy i henhold til det den dekker av skade. If lager en forventning på at den dekker alle skader. Det de ikke sier er at de fleste skader ikke blir dekket p.g.av avskriving og egenandel.