If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det virker som om at IF Forsikring spekulerer med å inngå gode avtaler, men at de automatisk raskt øker prisen år for år.
Var hyggelige folk og fikk bra med hjelp, men fikk en bedre forsikring et annet sted
Veldig skuffende selskap som ikke svarer på Mail på sakene,eller tar sine kunder seriøst.Dem nekter å betale ut månedlig utbetaling etter sykdom jeg fikk.Saken har holdt på siden oktober.
Det opplyses om at det og det er forsikret, men skjer det noe og man opplyser om dette, så sies at det er unntatt og gjelder ikke for det. Man må lese forsikringsvilkårene altså. Man tror man har den beste forsikringen, men egentlig en forsikring som ikke gjelder, for omtrent alt er unntatt. Og så er de veldig frekke. De avslutter sakene sine med en gang uten å ta det opp med kunden hva som er saken. Og så vil de ikke svare videre. Man har kommet inn i en ond sirkel, ihvertfall hvis det skjer noe.
Fraværende oppfølging av saksbehandler og et IT system som ikke evner å ta imot bilder førte til at årets fellesferie blir uten båt. Saksbehandler manglet elementære service innstillig og var mest opptatt av å unngå utbelalinger til kunde. Bruk ikke IF på båtforsikring er min anbefaling. Odd J.
If er svært proffe og hyggelige. Da jeg ble påkjørt av en buss fikk jeg god oppfølging fra selskapet. Grunnen til at jeg nå vil sjekke markede er at jeg vil sjekke om jeg betaler riktig pris for forsikringen jeg har.
Ok på pris, men det er på skadeoppgjør man ser kvaliteten på et forsikringsselskap og her er det fullstendig stryk. Vil understreke at dette ikke er misnøye med en konklusjon, men en advarsel til andre som vurderer selskapet. Her er det vinglete behandling, If opererer med egne definisjoner, de gjør egne antakelser uten dekning eller dokumentasjon for disse, ved henvendelse til ledernivå (etter mye rot fra fagpersoner) unnlater de bare å svare (både leder for skadesenter og adm.dir). Og sender du en klage har de behandlingstid på flere måneder. Et godt råd: betal gjerne evt noen tusenlapper ekstra i premie, for er du uheldig og får en skade vil du ikke være kunde i If.