KLP Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg valgte å bytte til KLP fordi de var billigere enn If når det gjaldt bilforsikringer. KLP lovet meg at de skulle ta kontakt med If og avslutte mitt abonnement, slik at neste regning som var forventet å komme, skulle komme fra KLP. Jeg fikk skriftlig bekreftelse (e-post) på at alt gikk etter planen. Men så kom aldri faktura, eller noe mer info fra KLP. Jeg ventet med å betale regningen fra If i påvente av løftet om at KLP skulle ordne alt for meg. Så fikk jeg purring fra If, og det var da jeg skjønte at noe var galt. Det viste seg at den ansatte som hadde behandlet saken min ikke hadde gitt beskjed til noen! Ikke til If og ikke til personen som gav meg tilbudet om billigere forsikring heller (som liksom skulle ha "ansvaret" i denne saken). De tok seg ikke av purregebyret jeg fikk, og mente at jeg ikke skulle unnlate å betale mine regninger, selv om det var planlagt at jeg skulle få avsluttet regningen hos If og få den nye fra KLP. De lovte også at de skulle ta saken til høyere hold og ringe meg opp igjen, men det gjorde de aldri. Mangel på kommunikasjon blandt ansatte og mangel på kundeservice. Det er KLP i et nøtteskall. De tar ikke ansvar for noe de ikke må, selv om jeg hadde skriftlig bevis på deres kommunikasjonssvikt. Hadde jeg hatt bedre råd skulle jeg bare ha holdt meg hos If.
Hei, Det var ikke hyggelig å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Vi beklager så mye at dette har skjedd, og at du har hatt den opplevelsen. Vi jobber hele tiden med å bli bedre, så vi setter pris på både ris og ros. KLP Skadeforsikring/Pia
Det som viste seg å være en feil på en faktura medførte at hus, bil, reise, innbo, verdigjenstander m.m var uforsikret i flere dager mens jeg var på reise. Det kom en mail med varsel om at bilforsikringen var kansellert (men intet varsel om de andre forsikringene) tre dager etter at forsikringen var stanset. Jeg kontaktet umiddelbart KLP og det viste seg at alle regninger var betalt, men at én regning hadde feil KID eller fakt.nummer, de var selv uklare på hva «feilen» besto i. For meg var dette et skremmende varselsignal om hva sviktende internrutiner i KLP kan medføre for kunden. Et feiltastet nummer på en faktura (men som likevel medførte at KLP fikk pengene sine) kunne altså gitt meg tap i mangemillionersklassen ved f.eks husbrann eller personskade. Jeg har aldri fått noen beklagelse fra KLP eller noen garanti for at dette ikke skal skje igjen, faktisk ikke fått svar overhodet på mine skriftlige kommentarer etter hendelsen. Dette til advarsel for andre kunder. For min del tar jeg ringerunden til andre selskaper.
Hei, Takk for tilbakemelding. Dette var ikke hyggelig å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss, så dette må vi bare beklage for. Vi tar med oss konstruktive tilbakemeldinger videre, slik at vi hele tiden kan prøve å bli bedre. KLP Skadeforsikring/Pia
Super god hjelp! Jeg hadde glemt en betaling, en dyktig konsulent hjalp meg med å rette opp fadesen!
Hei, Takk for tilbakemelding. Vi er veldig glade for at du er fornøyd med oss. KLP Skadeforsikring/Pia
Er stort sett godt fornøyd med forsikringsavtalen og kundeveiledningen er bra. Kjapp responstid ved kontakt. Rimeligste alternativ for min bilforsikring.
Hei, Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er veldig glad for at du er fornøyd. KLP Skadeforsikring/Pia
De trenerer alt, de svindlet meg for kr 900 000,-. Da advokaten min hørte at det var KLP jeg hadde som selskap sa han at dette var ett av de værste forsikringsselskap han kjente til. Men hvilket valg har du når arbeidsgiver har personal forsikring gjennom klp. Styr unna dette selskapet.
Hei, Det var ikke hyggelig å høre. Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker, så hvis du er uenig i utfallet må du ta kontakt med oss per telefon på 55 54 85 00. KLP Skadeforsikring/Pia
KLP har lave priser. Har liten erfaringer når skaden faktisk har skjedd, med unntak av noen mindre forhold på reiseforsikring. Litt knotete var det i forhold til at jeg også hadde noe reisedekning da deler av billetten var kjøpt med et mastercard med forsikring. De ønsket da å dele oppgjøret. Gikk greit, men opplevde det ikke akkurat som smidig. Lærdommen av det var å aldri bruke kort med reiseforsikring til å betale reisen med, hvis du primært vil bruke din "faste" reiseforsikring.
Hei, Takk for tilbakemelding. Vi setter pris på både ris og ros, slik at vi hele tiden kan bli bedre. KLP Skadeforsikring/Pia
Begynte med en bra pris, har steget vanvittig iløpet av årene jeg har vært skadefri kunde.