Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Er blitt upersonlig, behandlingstid, prisene deres stemmer ikke mot andre.
Elendig kunde service. Dyre. Purringer og regninger på forsikringer som jeg ikke lenger har. Ringer dem gang på gang, men hjelper lite. Dere finner garantert et bedre selskap en Tryg.
Hold dere unna, disse svindlerne prøver å lure dere over telefon ved å si at de skal gi dere kjempetilbud på forsikring. Om dem ringer er det bare å legge på om dere ikke har lyst til å angre senere. Fikk en annen pris over telefon også fikk jeg dobbelt så mye når de sendte eposten. Svindlere!
Var i kontakt med Tryg ifm. med sjekker hvis de dekker den nye garasje som jeg bygget, og de bekrefte at garasje er dekket ( skriftlig også), og etter garasje døra var påkjørte de vil ikke betale reparasjon. Det er alvorlig, ikke pga total sum for reparere skaden, men pga de bekrefte at garasje var dekket og nå sier at garasje var ikke en del av huset.
Helt greit, ikke hatt behov for forsikringsoppgjør.
Alt er bra, men prisen er ikke konkurransedyktig. Fler andre selskap tilbyr en bedre pris.
Som flere har nevnt nedenfor, opplever jeg selskapets behandlingstider er uakseptable, og at saksbehandlere oppfører seg arrogant og generelt dårlig kundeoppfølging. I min situasjon hadde jeg en skademelding på knappe 500-600kr da flere av mine flyreiser til Europa ble kansellert på kort varsel grunnet COVID-19. Jeg ble "påtvunget" Tryg reiseforsikring gjennom ANSA under mitt utvekslingssemester i København. Jeg planla en tur til Mannheim i mars, hvor jeg skulle fly Køben-Køln til med Ryanair, og Køln-Berlin-Køben fra med EasyJet. Etter en måned fikk jeg et copy-paste svar (hvorfor kunne de ikke bare sendt denne med en gang?) hvor de ba meg sende inn et kraterlass av dokumentasjon, som flybilletter i mitt navn, kanselleringsnotifikasjon, og bevis på at jeg har vært i kontakt med selskapene for å prøve å motta refusjon. Etter all dokumentasjonen var sendt, mottok jeg ikke svar før etter nok en måned. Da ringte jeg dem opp for status. Personen jeg snakket med kunne umiddelbart avslå skademeldingen som gjaldt Ryanair da de mente dette var Ryanairs ansvar – problemet er bare at Ryanair krever jeg står i 2 timer chat/telefonkø, men Tryg mente dette var rimelig og stod på sitt. Han skulle dog ta kontakt med saksbehandler for å fremskynde resten av mitt krav. Jeg fikk så uken senere SAMME COPY-PASTE svar som nevnt ovenfor. Saksbehandler ba meg sende inn dokumentasjon som jeg alt hadde sendt inn. Og tradisjon tro regner jeg med det sikkert vil være over en måned behandlingstid på 1 mnd igjen. Jeg sitter nå i 3. mnd med et nedhøvlet krav på 400kr, og Tryg skal være like gnitne, upersonlige, sta og arrogante. Skal gjøre alt for å unngå selskapet fra nå. Selskaper har mulighet til å besvare tilbakemeldinger på Bytt.no. Sier litt at Tryg ikke engang tar seg tid til dette.