Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg kunne ikke bruke bilen på omtrent rund to måned på grunn av stjålne registreringsnumre, forsikrings penger ble ikke returnert til meg
Krever betaling for "forsikringspremie i endring", fordi jeg og samboer solgte en bil i sommer og innlemmet en ny bil i forsikring. Plutselig har regningen økt med 1600 kr fra det vi betalte. Helt uaktuelt å fortsette hos tryg da de er så grådige. Hatt kontakt med kundeservice, men blir bare møtt med svada svar og arroganse. De fikk en sjanse 2 hos meg (hadde en dårlig opplevelse med de for flere år siden også), men en tredje sjanse får dem ikke.
Krever mye oppfølging og purring fra forsikringstakers side ved skadesaker, enten man er skyldig eller uskyldig i skaden selv. Skadeoppgjør er ok.
Er alltid behjelpelige hvis jeg har spørsmål, samme hva det kan være.
Tryg forsiktig regner summer som er helt latterlig, fra Gensidige i forskjell skillet det 5000 kr på en laptop. Kundeservice virker totalt uinteressert i og hjelpe, og høres nesten ut som om de er neddoptet der de sitter. Jeg fatter ikke at Norsk Presseforbund bruker Tryg forsikring som sin fagforeningsforsikring. De dekker heller ikke vannskader som er beviselig vannskader.
Sammenlignet med andre selskap virker Tryg litt dyrere på bil og båtforsikringer. Ellers er de konkurransedyktige og vel så det. Har bare hatt oppgjør i forbindelse med en reiseforsikring, det fungerte rimelig greit.
Erfaringen med Tryg har vært sjokkerende. Takstrapporter fra OPAK blir fullstendig neglisjert, og det argumenteres mot faktum. Videre skifter de argumentasjon etter hva som passer. Fikk heller ingen direkte kontaktdetaljer med saksbehandler, og måtte hele veien kommunisere gjennom felles adresse. Lang og trenerende svartid for å utmatte forsikringstakeren.