Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har ingen negative erfaringer, og har hatt mange år med Trygg som leverandør. Kanskje for mange?
Hadde en liten Reiseskade hvor jeg kontaktet selskapet og fikk beskjed om at skaden dekkes mot å skaffe underbillag, dette ble skaffet til veie, men ingenting skjedde, kontaktet selskapet på nytt og kom i kontakt med en ny saksbehandler (brysk og myndig) som sa at dette ikke ble dekket. Første gangen jeg har brukt selskapet på skade og ble behandlet slik etter 17 år som kunde
Har bare hatt 2 forsikringsoppgjør med Trygg på 8 år. Begge har vært trøblete. Første gang vant jeg med full støtte i Forsikringsklagenemnda. Andre gangen godtok jeg en automatisk og robotisert forenklet saksbehandling. Jeg fikk avslag fordi spørsmålene jeg måtte besvare hadde en storbsvakhet. Manuell behandling av min klage tok 3 uker. Selvfølgelig med fullt oppgjør. Bare danske Tryg Forsikring har valgt p gi automatiske avslag. Alle «norske» selskaper har valgt å sende alle avslag automatisk til manuell behandling for å ikke støte bort sine kunder.
Premien har økt med ca 10000 de to siste årene. Litt rotete oppsett på "min side" når en logger inn. (Mye blading i sidene for å få oversikt) Ellers trygt og godt selskap.
Inngår avtaler som i utgangspunktet er gunstge. Når man har inngått avtale setter de opp prisen vesentlig uten at forholdene er endret. Jeg har aldri opplevd tilsvarende useriøsitet.
Eg er godt fornøgd med tryd forsikring, det er ingenting å klage på selskapet
Se over; men ettersom jeg ikke har hatt skade på det jeg minnes, kan jeg ikke si noe om skadehåndtering.