Vardia Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vanskelig å komme gjennom til kundebehandler/kundesenter med saker.
I månedsskifte mars/april flytta vi alle forsikringene våre til deres selskap, Vardia, da vi fikk et bedre tilbud hos dere enn det vi hadde. Vi bestemte oss imidlertid å droppe reiseforsikring da vi ikke hadde reiseplaner for sommeren, våre "reiser" ville denne sommeren bare være bærturer. Deres representant anbefalte meg da sterkt og ikke droppe denne forsikringen da denne dekka alt så snart vi var ute av døra hjemme. Javel, da trodde vi på henne og tegna reiseforsikring allikevel. Så var dessverre uhellet ute etter en moltetur. For å gjøre ei lang historie kort; da vi gikk ut av myra og tilbake til bilen, kom det ei voldsom regnskur. Jeg så ingenting gjennom brillene og tenkte at jeg måtte ta av meg brillene. Det rakk jeg ikke, jeg gikk rett og slett på "trynet" i en nedoverbakke, slo nesa og ansiktet i bakken. Brillene ble trykka inn i panna mi, med begge glass oppskrapa og ødelagt innfatning, i tillegg var hele nesa et eneste skrubbsår samt skrubbsår i panna, på haka og hendene. Blodet rant. Så, da jeg henvendte meg til deres Vardia mhp å få erstatning fra reiseforsikringen for uhellet, fikk jeg bare beskjed om at ;"nei, den slags skade omfattes ikke av forsikringen"!! HVA, sier jeg, det var jo nettopp det deres forsikringsselger snakka så varmt om ved salget at forsikringen dekka! Nei, dessverre. God bedring! Videre henvendte jeg meg til Kongsberg nye bbl. Hvor jeg første gang ble kjent med deres forsikringsselskap og ble anbefalt deres selskap, for å høre om de kunne hjelpe meg. De hadde ikke noe med forsikringene å gjøre, men de ringte allikevel til Vardia og snakka med en representant hos dere om mitt tilfelle. Da var det blitt sagt at det hadde stilt seg annerledes mhp erstatning dersom jeg hadde velta på sykkel og skada meg på samme måte! Forstå det den som kan! Og hva med forsikringsselger som anbefalte reiseforsikringen? Villedende reklame?
Kommer med tillegg som går 8 - 10 mnd tilbake, uten varsel.
Vardia har forsikret mine 2 forrige biler og en MC siden mitt forhold til dem startet. Da jeg hadde anmerkninger på meg, måtte jeg i tillegg tegne livsforsikring, reiseforsikring og innboforsikring, i tillegg til å måtte betale 1 år på forskudd. Da dette virket som en billig pakkepris (og det var den) slo jeg til. Etter en tid ble min MC stjålet og jeg ringte Vardia og hørte følgende til svar: "Huff, da. Det var leit. Vi føler veldig med deg, men jeg seg her at du ikke har logget på Vardias nettsider, opprettet brukerkonto, lagt til og bekreftet tyveriforsikring og brannforsikring i veteranforsikringen din. Dette kan vi bekrefte med lydopptak fra telefonsamtalen, så... vi kan dessverre ikke hjelpe deg". Jeg avsluttet da alle forsikringer i Vardia ved å ikke betale neste år forskuddsmessig. Nylig tok jeg kontakt med dem med ønske om ansvarsforsikring på personbil. De mente jeg skyldte dem penger og at det nå var inkassosak. Dette betalte jeg på "straken", men det var ikke så lett, sa de. Fakta/forklaring: Fordi vedkommende som kjøpte min forrige bil ikke leverte bilens skilt som avtalt, var den fortsatt forsikret på meg. Dette ble en smell i lommeboka, men bidro allikevel ikke til noen løsning på forsikring til mitt nye kjøretøy. Etter hvert fikk jeg da endelig et tilbud som var dobbelt så dyrt som nettkalkulatoren deres sa, og jeg ga omsider opp hele greia. Jeg ble fortalt at Norske Lover sier at man ikke kan nektes helt nødvendige forsikringer (der i blandt ansvarsforsikring på bil). Men dessverre vet jeg ikke noe om det er lovlig å doble årspremien uten videre...? En annen gang måtte jeg ringe fra politikontroll og få bekreftelse på at bilen var forsikret. Siden jeg undersøkte på nett tidligere den dagen uten å finne noe feil, med politi ved siden av meg som var av en annen mening enn meg, var jeg muligens litt brydd der og da, men ikke hissig. Beskjeden kom fort og uventet gjennom telefonen: "Ta ikke den tonen der ellers er denne samtalen over!" Jeg ble rasende, men ga mobilen videre til politimannen, som fant ut av hva problemet var. Skiltene ble så klippet av bilen p.g.a. manglende ettervisning av kjøretøy til EU-kontroll. :-) (gøy å kjøpe bil privat) Alt i alt...? Mitt syn på Norges beste kundebehandler - Vardia...? Min konklusjon: Bra: Billig, ja. Dårlig: Ubrukelige når uhellet er en realitet. PS! Dere med betalingsanmerkninger der ute som trenger å forsikre bilen: Få en annen til å registrere og forsikre din nye bil på seg med DEG som medeier. Dette utgjør i praksis at du kan være den som eier og bruker bilen. Det aller beste med dette er når du en dag har blitt fri fra betalingsanmerkningene, kan du helt gratis registrere den over i ditt eget navn. (Salgsmeldingen har egen rubrikk til medeiers navn og adresse)
Alt i orden hvis man krever ikke noen fra selskapet. Når de må betale da en stor problem. Dårlig kundeservice man må flere ganger forklare til mange forskjellige konsulenter og til slut kommer bare en konsulent som svare på e-post.