Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Etter 1 år uten særlige problemer og ekstremt generøs bruk av mobilt data, har de bestemt seg for å stenge abonnementet klokken 23.00 på en lørdag slik at jeg ikke får brukt mobilen gjennom helgen. Hendelsen forekom etter bruk av ca 80 gb ila. en uke. Et forbruk som jeg anser som høyt, men særdeles nødvendig ettersom jeg har perioder med jobb-reise, hvor behovet for data er høyt. Det er flere grunner til at jeg syntes at handlingen deres er totalt forkastelig. 1. Det er null tillit og kommunikasjon fra selskapet. Jeg fikk en påminnelse om at jeg måtte sende en melding for å få mer data (som en slags kontrollfunksjon) en funksjon som ikke fungerer overhode, da jeg ikke fikk noen data ved besvarelse. Ettersom de tilbyr såpass mye GB anser jeg et bruk under eller omkring 10% ila. små perioder for å være en bagatell som særdeles lett kunne ha vært løst ved å ta en telefon til forbruker. Istedenfor blir det gjort antagelser og etter det jeg mener, ulovlig stopp av abonnementet. 2. Frekk og arrogant oppførsel fra kundeveileder. Veileder viste ingen forståelse av at de har gjort en feil eller villighet til å lytte på hva kunden sier. Det virket som at de heller antok at de hadde rettigheter utenfor hjemmel. 3. Ingen måte å kontakte kundeservice utenfor helg, samtidig som stenging ble foretatt. 4. Enorm brudd på tillit. Jeg gjør som regel ikke mye ut av meg dersom misforståelser forekommer, men å drive etter egen bok med antagelser uten å undersøke hvilken forbruker/kunde man har med å gjøre, er totalt useriøst. Hendelsen er såpass grov at jeg valgte å endre abonnementet umiddelbart
Er godt fornøyd med Chilli fri data, det er synd at noe så bra blir ødelagt med kunstig begrensing i data forbruk pr dag på 5 GB, og en prisøkning fra 399 til 499 pr mnd. Hvis dette overstiges, må en "ladde" abonnementet via sms med 3 gb, forøvrig uten påløp av ekstra kostnader. Dette kan en gjøre så mange ganger en ønsker. Så opplegget er vel egentlig å gjøre det litt vanskeligere å bruke abonnementet så fleksibelt som noen kunder ønsker. Siden dette var for godt til å være sant, må en vel erkjenne at dette har vært en innsalgsperiode, og at tiden nå er kommet til å høste. De satser på at abonnentene blir med videre, og noen vil nok sikkert gjøre det, eller gå ned på en lavere datapakke (25 GB) til gammel pris, 399.
Grei pakke for pengene men om de ikke fikser 4G snart så bytter jeg.
Alt har fungert utmerket. Har like god dekning som min mann som har annet abonnement. Har hatt en direkte samtale med chilli mobil og fikk utfyllende svar på mitt spørsmål
Hjelper ikke med mye data når dekningen er dårlig..
Første måned fikk jeg beskjed om at internetthastigheten hadde blitt redusert, ringte inn til kundeservice og hadde en hyggelig samtale med en av deres operatører. Problemet ble fikset raskt og jeg kunne igjen bruke mobildata uten problemer. Du får VELDIG mye for pengene og du slipper å bry deg spesielt om unødvendige dyre priser på ekstra datapakker. Fungerte også utmerket i England og rakk aldri å bruke opp den inkluderte dataen.
De har ved flere anledninger truet med å omgjøre abonnementet mitt til et kjempdyrt abonnement med bare 12 GB per måned. Dette har de gjort fordi de mener at bruken er mistenkelig og at bruken ikke er mulig ved kun å bruke på mobil. Dvs at data er blitt brukt ved å dele nett med andre enheter, noe som er et brudd med chili mobil sine vilkår for abonnementet. Problemet er at jeg aldri har delt nett med andre enheter. Likevel er blitt nødt til å bruke mye tid på påståelig kundebehandlere som både muntlig og skriftlig sier at jeg lyver, dog på en arrogant, nedlatende og, med mangel på et bedre ord, høflig måte. Det fremstår som åpenbart at de ikke ønsker kunder som faktisk har et høyt forbruk av data. Jeg har aldri nærmet meg grensen på 1 000 GB, men har et månedlig forbruk mellom 200 og 600 GB. Jeg har valgt dette abonnementet fordi jeg ikke ønsket å benytte meg av WiFi-nettverk som ofte ikke er helt sikre. De reklamerer for at vi som forbrukere skal slippe å tenke på data lenger. Dette samsvarer ikke helt med praksis, da jeg må forholde meg til det ovenfor. Når det er sagt tilbyr de ser beste abonnementet for de som har et stort forbruk. Men prisen for abonnementet Fri Data har en skjult kostnad, nemlig tiden og frustrasjonen som går med i kommunikasjonen med Chilimobil kundeservice.