Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har hatt chilimobil med fri data siden mars i år og må si meg ekstremt fornøyd med valget. Ser at andre her inne sitter med negative erfaringer jeg selv ikke har erfart. Bruker ofte mobilen som hotspot for min laptop og kan fint bruke denne til gaming uten store problemer.
Chilimobil veldig raskt til å sende regning til innkasso. Sælæret til inkassoselskapet er meget høy.
Dårlig kundebehandling. Blir som regel avvist med et uforstående svar. Sure kundebehandlere, med lite kunnskap.
Dette er den verste mobiloperatøren jeg har vært borti. Jeg benyttet meg av angreretten og fikk skriftlig beskjed om at alt var i orden, men regningene kom månedlig. I tillegg bruker de over tre uker (21 dager!) på å besvare en henvendelse. Virkelig? Jeg hadde skriftlig og muntlig kontakt med Chilimobil etter hver regning i fem måneder der de etter hver samtale sa at nå skulle alt være i orden. Etter et halvt år var regningen gått til inkasso! Dette er høyst inkompetente mennesker som ikke burde drevet en servicevirksomhet!
Jeg er veldig fornøyd med Chili. Jeg fikk god hjelp av kundeservice, og nettsiden var veldig brukervennlig. Prisene er veldig gode.
1. Vi byttet over til Chili på en tirsdag i juli. Vi sa vi skal på ferie på mandag i tre uker og trenger SIM-kortet så snart som mulig. Kortet kom ikke før vi måtte reise. Vi var uten SIM-kort i mobilen og uten telefonservice i ferien. 2. Da vi kom hjem fra ferie ventet SIM-kortet i posten. Endelig var vi klare til å kunne bruke telefonen. Vi merket at dekningen var av/på og datt ut ganske ofte. Vi trodde det var bare oss. 3. I dag skulle jeg inn på MinSide og chatte med kundeservice. Chilimobil har ikke Chat!? Lever vi i steinalderen? Ringe kundeservice og vente i kø i evigheter? Hm. Så ringte jeg for å finne ut at de er stengt til mandag kl.09. Det er jo fredag idag? Så korte åpningstider? Man-Fre kl.09-17? Etter at jeg tittet på noen meldinger her, skjønner jeg at vi ikke er alene om å ha fått dårlig dekning. Og at vi ikke er alene om å tro at det går treigt med å bruke apper på telefonen. Overfakturering har jeg aldri tenkt på? Det var mest naturlig å ha tillit til selskapet. 4. Nå har jeg sjekket regningene våre. Jepp, vi var fakturert for de tre ukene i ferien uten SIM-kort. Neste faktura viser til at til tross for fri tale, fri sms, fri bruk i EØS/EU ble jeg fakturert både for å ha ringt til 1stk 5-sifret nr (kr 4,63) og sendte 1 SMS til en venn i Nederland (kr 1,39). (Jeg kan bare se eget bruk på MinSide, men lurer litt hva de andre ble fakturert for). Er det mulig? Tar jeg feil? Betyr ikke FRI bruk = gratis bruk? Om Chili ikke ønsker å holde det de lover, bør de ikke love gratis bruk. Ledelsen i selskapet bør gjøre en realistisk lønnsomhetsanalyse før de tilbyr grønne skoger. De bør lese gjennom lovverket om falsk markedsføring også. I tillegg ville de ha nytte av å delta på et kurs i business Etikk.
Etter knapt en uke må hele familien bytte. Ekstremt dårlig nett, funker ikke i utmark eller utenfor Norge (var en hel helg i Sverige uten dekning). Jeg gir de 2, da kundeservices er ekstremt bra og null vente tid. Men pri på linjene til Telia må seriøst fikses. Kunder på jobben fleiper med meg, kona klager og barna er sure. Ikke bare bare nei.