Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg er veldig fornøyd med Chili. Jeg fikk god hjelp av kundeservice, og nettsiden var veldig brukervennlig. Prisene er veldig gode.
1. Vi byttet over til Chili på en tirsdag i juli. Vi sa vi skal på ferie på mandag i tre uker og trenger SIM-kortet så snart som mulig. Kortet kom ikke før vi måtte reise. Vi var uten SIM-kort i mobilen og uten telefonservice i ferien. 2. Da vi kom hjem fra ferie ventet SIM-kortet i posten. Endelig var vi klare til å kunne bruke telefonen. Vi merket at dekningen var av/på og datt ut ganske ofte. Vi trodde det var bare oss. 3. I dag skulle jeg inn på MinSide og chatte med kundeservice. Chilimobil har ikke Chat!? Lever vi i steinalderen? Ringe kundeservice og vente i kø i evigheter? Hm. Så ringte jeg for å finne ut at de er stengt til mandag kl.09. Det er jo fredag idag? Så korte åpningstider? Man-Fre kl.09-17? Etter at jeg tittet på noen meldinger her, skjønner jeg at vi ikke er alene om å ha fått dårlig dekning. Og at vi ikke er alene om å tro at det går treigt med å bruke apper på telefonen. Overfakturering har jeg aldri tenkt på? Det var mest naturlig å ha tillit til selskapet. 4. Nå har jeg sjekket regningene våre. Jepp, vi var fakturert for de tre ukene i ferien uten SIM-kort. Neste faktura viser til at til tross for fri tale, fri sms, fri bruk i EØS/EU ble jeg fakturert både for å ha ringt til 1stk 5-sifret nr (kr 4,63) og sendte 1 SMS til en venn i Nederland (kr 1,39). (Jeg kan bare se eget bruk på MinSide, men lurer litt hva de andre ble fakturert for). Er det mulig? Tar jeg feil? Betyr ikke FRI bruk = gratis bruk? Om Chili ikke ønsker å holde det de lover, bør de ikke love gratis bruk. Ledelsen i selskapet bør gjøre en realistisk lønnsomhetsanalyse før de tilbyr grønne skoger. De bør lese gjennom lovverket om falsk markedsføring også. I tillegg ville de ha nytte av å delta på et kurs i business Etikk.
Etter knapt en uke må hele familien bytte. Ekstremt dårlig nett, funker ikke i utmark eller utenfor Norge (var en hel helg i Sverige uten dekning). Jeg gir de 2, da kundeservices er ekstremt bra og null vente tid. Men pri på linjene til Telia må seriøst fikses. Kunder på jobben fleiper med meg, kona klager og barna er sure. Ikke bare bare nei.
Etter mye styr med Chili Mobil så bytter vi til noe som funker. - Utilgjengelig kundeservice - Rot med levering av SIM-kort - Feil faktura en del ganger - Sluttoppgjøret førte til at vi må betale 2/3 Vil du unngå problemer så ikke velg dette selskapet :)
Meget god dekning med telia, like god som talkmore (bruker telenor) som jeg hadde tidligere. Portering av mobilnummer gikk uten problemer. Markedets beste pris på 25GB! Alt i alt er jeg mye mere fornøyd med Chili enn med Talkmore som jeg hadde tidligere!
Enste som er irriterende med chilli er at det er varierende fart og at vist du bruker over 5gb på en dag får du bare 3mgbs fart. Uansett er farten varierende noen dager får jeg 60mgb og noen dager 5 og 6 og vist du bruker en vpn blir de enda tregere noe jeg ikke forstår. Hjemme har Get 160mhb linje og får 150 med vpn men med chilli mister man over halve farten med vpn men overall et bra selskap, ingen kan sammenlignes med 1000gb for 499.
Har hatt dette abonnemenet lenge. Det fungerer utrolig bra. Jeg reiser mye rundt om i landet og er også mye på sjøen langs kysten og Telia nettet fungerer utmerket så med dette abonnementet har jeg internett overalt. Bruker telefonene som hotspot så deler jeg med Macen. Kan fort bruke over 100GB på en måned men allikevell blir regningen alltid kun 499,-. Det er sant att farten blir redusert etter 5GB men farten man har etter det er fortsatt godt nok til å streame serier. Kundeservice fungerer også fint. Anbefales til alle som bruker veldig mye data.