Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Noe av det dummeste jeg har opplevd. "nå med deling" står det klart og tydelig på websiden dems. Bruker du over 5 giga pr døgn, stenger de linja di, og du må svare på en sms, vente på bekreftelse, og slå av og på telefonen din. Da får du i teorien 3g til. Noe som aldri stemmer. Igjennom en Netflix film stenger de linja gjerne 2 til 3 ganger. sms terror altså. Og jeg har KUN delt til egne enheter. Men noen på chili har bestemt jeg altså ikke overholdt det. Jeg har mange enheter da. 2 pc'er, stasjonær og laptop, playstation og xbox, samt mine 2 telefoner. Alle, egne enheter. Så folkens, dette med deling, kan dere glemme. Feil markedsføring, juks og bedrag. Jeg anbefaler ICE til de som trenger mobildata, og ikke kan få noenlunde bra Fastlinje. Takk og farvel chili, håper dere går konk. Makan til lureri, og sms terror skal man lete lenge etter. Fri data er alt under 150 gb på en mnd.. dessverre brukte jeg noe over dette.... Og det fikk man jo klart se, da de sendte sms i hytt og pine, og brøt samtaler...
*Dette gjelder etter 1000GB grensen ble fjernet, prisen steg til 499.- og deling til egne enheter var lov. Brukte 250GB på 2 uker og fikk følgende melding "Vi kan dessverre ikke lengre tilby deg fri data-abonnementet.. [..] .. bruken av abonnementet anses ikke lenger å være personlig hvis kundens forbruk er unormalt, herunder hvis kundens forbruk av data vurderes å vesentlig overstige tilsvarende kunders gjennomsnittsforbruk." Ble deretter øyeblikket satt ned til 25GB uten forvarsel og nettfarten ble så begrenset at den var tilnærmet ubrukelig. Jeg tok øyeblikkelig kontakt med kundeservice på telefon og forklarte situasjonen, men ble bare bedt om å sende avdelingslederen en e-post slik at han kunne se på saken da hun ikke hadde rettigheter til å gjøre noe. Jeg sendte så en nogenlunde lang e-post til kundeservice hvor jeg forklarte nøyaktig hva de forskjellige GB'ene hadde gått til og spurte hvorfor de fjernet 1000GB grensen hvis de ikke skal forholde seg til det. Avdelingslederen pekte bare tilbake til vilkårene og kunne ikke gi meg noe bedre svar. Utrolig dårlig av Chilimobil å ikke holde det de lover. Ingen advarsel eller forsvarsel. Er ingen måte å sammenligne seg selv med gjennomsnittet.
400 kr per mnd var perfekt men jeg vil ikke betale 500 lapp for det :)
Bruker du 5 gb på en dag blir nettet stengt og du må låse opp nye 3 gb med å sende en sms. Hver gang dette skjer må man også skru telefonen av og på. Problemet er at jeg aldri får i nærheten av 3 gb når jeg skal låse opp mer. Bruker bare noen hundre mb og så blir det stengt igjen... Om jeg skal se en film eller fotballkamp etter brukte 5 gb må jeg derfor avbryte for å låse opp mer nett minst en gang i timen... De kan enten gi meg de 3 de faktisk lover bort, eller så bytter jeg til en mer seriøs operatør.
Chilimobil var bra i starten med fri data. Nå må du sende melding for hver 3gb du bruker, pluss restarte telefonen din for å aktivere Internett igjen. Kundeservice er ikke et tema en gang.
Samme dekning som Telia men har satt opp prisen fra januar 2019 og tilbyr ikke tvilling sim vurderer derfor å bytte leverandør.
Anbefales, men ikke når de skrur opp prisen med 100 kr. Og dette har jeg ikke fått info om fra chili. Så det er noe de vil tape kunder