Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
*Dette gjelder etter 1000GB grensen ble fjernet, prisen steg til 499.- og deling til egne enheter var lov. Brukte 250GB på 2 uker og fikk følgende melding "Vi kan dessverre ikke lengre tilby deg fri data-abonnementet.. [..] .. bruken av abonnementet anses ikke lenger å være personlig hvis kundens forbruk er unormalt, herunder hvis kundens forbruk av data vurderes å vesentlig overstige tilsvarende kunders gjennomsnittsforbruk." Ble deretter øyeblikket satt ned til 25GB uten forvarsel og nettfarten ble så begrenset at den var tilnærmet ubrukelig. Jeg tok øyeblikkelig kontakt med kundeservice på telefon og forklarte situasjonen, men ble bare bedt om å sende avdelingslederen en e-post slik at han kunne se på saken da hun ikke hadde rettigheter til å gjøre noe. Jeg sendte så en nogenlunde lang e-post til kundeservice hvor jeg forklarte nøyaktig hva de forskjellige GB'ene hadde gått til og spurte hvorfor de fjernet 1000GB grensen hvis de ikke skal forholde seg til det. Avdelingslederen pekte bare tilbake til vilkårene og kunne ikke gi meg noe bedre svar. Utrolig dårlig av Chilimobil å ikke holde det de lover. Ingen advarsel eller forsvarsel. Er ingen måte å sammenligne seg selv med gjennomsnittet.
400 kr per mnd var perfekt men jeg vil ikke betale 500 lapp for det :)
Bruker du 5 gb på en dag blir nettet stengt og du må låse opp nye 3 gb med å sende en sms. Hver gang dette skjer må man også skru telefonen av og på. Problemet er at jeg aldri får i nærheten av 3 gb når jeg skal låse opp mer. Bruker bare noen hundre mb og så blir det stengt igjen... Om jeg skal se en film eller fotballkamp etter brukte 5 gb må jeg derfor avbryte for å låse opp mer nett minst en gang i timen... De kan enten gi meg de 3 de faktisk lover bort, eller så bytter jeg til en mer seriøs operatør.
Chilimobil var bra i starten med fri data. Nå må du sende melding for hver 3gb du bruker, pluss restarte telefonen din for å aktivere Internett igjen. Kundeservice er ikke et tema en gang.
Samme dekning som Telia men har satt opp prisen fra januar 2019 og tilbyr ikke tvilling sim vurderer derfor å bytte leverandør.
Anbefales, men ikke når de skrur opp prisen med 100 kr. Og dette har jeg ikke fått info om fra chili. Så det er noe de vil tape kunder
Bestilte fri data til 399/ mnd, og får regning på over 600 Kr mnd. De fakturerer spesialnummer med 5 siffer til full pris, til tross for at man ringer 915 foran. Her får man ikke bare et negativt inntrykk med tanke på pris, men det er også svært vanskelig å logge inn på nettsidene deres. Jeg har slitt med dette lenge, og kundeservice proklamerte at jeg hadde plass nummer 164 i køen.. I tillegg var dekningen så dårlig i forhold til Telenors nett at det ble ulogisk. Nå går jeg tilbake til Talkmore, og gleder meg til å kunne følge med på forbruket på en super app, møte hyggelig og tilgjengelig kundeservice, ha lave, forutsigbare priser og god dekning.