Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Chilimobil var bra i starten med fri data. Nå må du sende melding for hver 3gb du bruker, pluss restarte telefonen din for å aktivere Internett igjen. Kundeservice er ikke et tema en gang.
Samme dekning som Telia men har satt opp prisen fra januar 2019 og tilbyr ikke tvilling sim vurderer derfor å bytte leverandør.
Anbefales, men ikke når de skrur opp prisen med 100 kr. Og dette har jeg ikke fått info om fra chili. Så det er noe de vil tape kunder
Bestilte fri data til 399/ mnd, og får regning på over 600 Kr mnd. De fakturerer spesialnummer med 5 siffer til full pris, til tross for at man ringer 915 foran. Her får man ikke bare et negativt inntrykk med tanke på pris, men det er også svært vanskelig å logge inn på nettsidene deres. Jeg har slitt med dette lenge, og kundeservice proklamerte at jeg hadde plass nummer 164 i køen.. I tillegg var dekningen så dårlig i forhold til Telenors nett at det ble ulogisk. Nå går jeg tilbake til Talkmore, og gleder meg til å kunne følge med på forbruket på en super app, møte hyggelig og tilgjengelig kundeservice, ha lave, forutsigbare priser og god dekning.
Etter 1 år uten særlige problemer og ekstremt generøs bruk av mobilt data, har de bestemt seg for å stenge abonnementet klokken 23.00 på en lørdag slik at jeg ikke får brukt mobilen gjennom helgen. Hendelsen forekom etter bruk av ca 80 gb ila. en uke. Et forbruk som jeg anser som høyt, men særdeles nødvendig ettersom jeg har perioder med jobb-reise, hvor behovet for data er høyt. Det er flere grunner til at jeg syntes at handlingen deres er totalt forkastelig. 1. Det er null tillit og kommunikasjon fra selskapet. Jeg fikk en påminnelse om at jeg måtte sende en melding for å få mer data (som en slags kontrollfunksjon) en funksjon som ikke fungerer overhode, da jeg ikke fikk noen data ved besvarelse. Ettersom de tilbyr såpass mye GB anser jeg et bruk under eller omkring 10% ila. små perioder for å være en bagatell som særdeles lett kunne ha vært løst ved å ta en telefon til forbruker. Istedenfor blir det gjort antagelser og etter det jeg mener, ulovlig stopp av abonnementet. 2. Frekk og arrogant oppførsel fra kundeveileder. Veileder viste ingen forståelse av at de har gjort en feil eller villighet til å lytte på hva kunden sier. Det virket som at de heller antok at de hadde rettigheter utenfor hjemmel. 3. Ingen måte å kontakte kundeservice utenfor helg, samtidig som stenging ble foretatt. 4. Enorm brudd på tillit. Jeg gjør som regel ikke mye ut av meg dersom misforståelser forekommer, men å drive etter egen bok med antagelser uten å undersøke hvilken forbruker/kunde man har med å gjøre, er totalt useriøst. Hendelsen er såpass grov at jeg valgte å endre abonnementet umiddelbart
Er godt fornøyd med Chilli fri data, det er synd at noe så bra blir ødelagt med kunstig begrensing i data forbruk pr dag på 5 GB, og en prisøkning fra 399 til 499 pr mnd. Hvis dette overstiges, må en "ladde" abonnementet via sms med 3 gb, forøvrig uten påløp av ekstra kostnader. Dette kan en gjøre så mange ganger en ønsker. Så opplegget er vel egentlig å gjøre det litt vanskeligere å bruke abonnementet så fleksibelt som noen kunder ønsker. Siden dette var for godt til å være sant, må en vel erkjenne at dette har vært en innsalgsperiode, og at tiden nå er kommet til å høste. De satser på at abonnentene blir med videre, og noen vil nok sikkert gjøre det, eller gå ned på en lavere datapakke (25 GB) til gammel pris, 399.
Grei pakke for pengene men om de ikke fikser 4G snart så bytter jeg.