Fjordkraft Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Endel teknisk feil ifht fakturaer, foreldrekontroll av datamengder osv, men raske til å ordne opp. Men kjedelig å stadig måtte ta kontakt.
Hei Marie, og takk for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du har opplevd såpass mye feil med oss. Det beklager vi. Jeg vet ikke spesifikt hva det er som ikke har fungert hos deg, men i tilfelle du har tjenesten foreldrevarsel og ikke våre nye kontrolltjenester, vil jeg gjerne tipse deg om dem her:https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/fa-full-kontroll-pa-mobilkostnadene/. Så får du heller bare tilgi meg om det er en av disse tjenestene du allerede har. Jeg håper du opplever at det blir enklere å være mobilkunde hos oss, og hvis ikke setter vi stor pris på at du gir oss beskjed. Du kan enkelt få tak i oss på både chat og Facebook, i tillegg til på telefon. Ønsker deg en fortsatt fin dag. Med vennlig hilen Fjordkraft
Har til nå ikke hatt noe å klage over, men må nå dele en svært negativ erfaring i forhold til konsekvensene av endring (reduksjon) av datamengde/abonnement. Tidlig i desember gikk jeg opp fra 1Gb til 20Gb med tanke på muligheten for litt streaming av filmer i jula. Tenkte at dersom jeg ikke bruker det opp, så er det jo «rollover» og jeg kan overføre den datamengden jeg betaler for til neste mnd (januar-20). Pr 31 des hadde jeg brukt 5Gb (etter en halv times streaming !?) - jeg gikk derfor inn på min side kl 10:30 på nyttårsaften og byttet tilbake til 1Gb/mnd som jeg trodde skulle være gjeldende for Jan-20. 1 januar - uten at jeg hadde surfet et sekund i det nye året fikk jeg jaggu en melding fra Fjordkraft om at jeg hadde oversteget datamengden for januar og at data nå var «strupet» ! Da jeg ringte selskapet for å høre hva dette skulle bety fikk jeg (riktignok på en høflig måte) beskjed at fordi jeg hadde gått inn og redusert fra 20 til 1Gb - 1,5 time før år/mnd skiftet, så mistet jeg både all oppspart data for Des-19 og 1Gb for Jan-20! Og jeg får regning på 20Gb for desember! I tillegg måtte betale ytterligere 99kr for evnt å komme på nett igjen - helt utrolig! Jeg spurte kundebehandleren om jeg hadde hørt riktig, og fikk beskjed om at jeg måtte lese leveringsvilkårene ... Jeg har dessverre mistet all tillit til Fjordkraft Mobil etter dette. Ikke voldsomme summer, men kan dette være lovlig ?
Hei Terje R, og takk for tilbakemeldingen din. Jeg er veldig glad for at du valgte å legge igjen en anmeldelse, for her har det oppstått en misforståelse. Det er heldigvis ikke slik at du skal betale for 20GB i flere dager enn du har hatt abonnementet aktivt. Du betaler for 1GB de dagene dette har vært aktivt, og for 20GB i de dagene du hadde dette abonnementet aktivt. Når det gjelder det at du gikk tom for data da du byttet fra 20GB til 1GB så har dette en naturlig forklaring. Når du bytter til et abonnement med mindre data kan du ikke ta med deg den gamle datamengden som rollover. Dermed ble du, som du sier, nødt til å kjøpe en ekstra datapakke for å surfe videre på nyttårsaften. Men du ville uansett fått 1 ny GB dagen etter, siden det var den 1. januar og starten på en ny måned. Jeg håper dette var oppklarende. Hvis det er noe som helst mer du lurer på er det bare å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg bestilte et abonnement som jeg ikke brukte så etter noen måneder sendte jeg en skriftlig oppsigelse med mitt kundenummer. Etter deres avtalevilkår hadde de 2 uker oppsigelse med eneste krav at du fikk oppsigelsen fram til Fjordkraft mobil. De svarer dagen etter med spørmål hvilket nummer det gjaldt. Hvor jeg svarer: det eneste nummeret jeg har hos dem. De svare neste dag med flere spørsmål som jeg ikke svarer på da jeg reiser utenlands. De fortsetter å trekke meg via autogiro i et par måneder. Etter 3 måneder tar jeg kontakt med kundeservice som da stopper neste trekk men påstår abonnementet ikke var oppsagt. De mener jeg ikke har sendt en fullstendig oppsigelse og svarer arrogant og avvisende i et par måneder. Jeg sender en klage som jeg får til svar at de skal sjekke ut og gi meg tilbakemelding innen en uke. Mer hører jeg ikke fra dem. Jeg tar saken til brukerklagenemda hvor jeg for første gang blir kontaktet av Fjordkraft hvor de faktisk kommuniserer!!! Etter det legger de seg helt flate og tilbakebetaler det som er urettmessig trukket fra min konto + en liten kompensasjon. Min oppfatning er at de bevist ikke stoppet abonnementet og bevist nektet tilbakebetale men la seg langflate når saken ble løftet til brukerklagenemda. Dette synes jeg blir en alt for enkel måte å slippe unna.
Hei Knut. Vi beklager på det sterkeste vår mangelfulle håndtering i denne saken. Dette skulle vært ordnet opp i straks, men her har det vært flere uheldige omstendigheter internt som gjør at vi ikke har løst saken på en tilfredsstillende måte. Jeg kan forsikre deg om at dette ikke har vært en bevisst strategi fra vår side. Vi er glade for at vi kom til en minnelig løsning og avslutning med deg i brukerklagenemnda. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Dyrt for meg å ringe til sverige, noe jeg gjør mye.
Hei Lindalur, og takk for tilbakemeldingen din. Det stemmer at vi ikke har telefoni innad i Norden inkludert i våre mobilabonnement. Jeg skal videreformidle ønsket ditt, og ønsker deg en ellers fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Rask og svare. Dyktige konsulenter. Har peiling på hvordan de behandler kunder.
Hei Øyvind. Tusen takk skal du ha for tilbakemeldingen, det setter vi veldig pris på! Ønsker deg en god helg :) Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ikke mye å si. Har hatt lite problemer og bruk av data her passet godt. Eneste problem er at jeg ikke lenger er strømkunde og derfor ikke dra nytte av den fordelen.
Tusen takk for den gode tilbakemeldingen, Lene! Vi setter veldig pris på at du tok deg til til å legge igjen en anmeldelse av oss. Det stemmer at våre laveste priser er for våre strømkunder. Vi endrer ikke prisen med en gang hvis man bytter til et annet selskap, men det vil skje på sikt. Jeg vil gjerne tipse deg om at våre strømavtaler har Prismatch - du kan lese mer om dette på https://www.fjordkraft.no/privat/prismatch/. Kanskje trenger du ikke å forlate oss likevel? :) Ønsker deg en fortsatt god uke! MEd vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft bruker Telenors nett. Dekningen er god. Det er raskt svar på telefon til kundeservice, med unntak av når trafikken er stor. Da kan en legge igjen telefonnummeret og bli oppringt. Ventetiden når det er stor trafikk er 15, maks 25 minutter. Jeg har har alltid mottatt god service hos kundeservice! Jeg vil anbefale både kraft og mobil fra Fjordkraft! Dekningen er god, med unntak av ved Skinnarbu, der Telia har best dekning.
Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen, Jorunn! Det setter vi veldig pris på. Ønsker deg en strålende helg :) Med vennlig hilsen Fjordkraft