Fjordkraft Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg ble tvangsflyttet hit fra Skymobil for ett år siden. Har siden den gang klart meg bra med 1Gb data pr måned og siden jeg i all hovedsak befinner meg på steder med wifi, så har jeg innimellom til og med klart å få data tilgode ved slutten av perioden. Unntaket har vært i sommer hvor jeg med viten og vilje kjøpte et par ekstra datapakker under en 14-dagers bilferie til Finnmark. Så startet rabalderet da jeg nylig byttet ut min gamle telefon med en ny som er 5G-kapabel. Jeg vil forøvrig advare mot appen "Speedtest" som tydeligvis er i stand til å konsumere store datamengder på kort tid. Jeg foretok et par forsøk med denne første gang jeg kom inn i 5G-dekning for å teste hastigheten på nettet og i ettertid ser jeg at dette alene konsumerte over 3Gigabytes! Så langt er dette "my bad". Det er bare det at jeg abonnerer på tjenesten "datakontroll" og trodde at når resterende kvote på abonnementet (ca 800 Mb på dette tidspunktet) var oppbrukt, så ble det hele stoppet. Påfølgende kjøp av datapakker for å komme ajour ble tydeligvis umiddelbart brukt til "å betale gammel gjeld". Jeg kontaktet kundeservice og la fram dette problemet, men har sjelden så fort fått følelsen av å være en som bare skulle prøve å lure seg til noe form for kompensasjon for en situasjon som jeg selv har satt meg i. Min intensjon var imidlertid bare å finne ut hva som skjedde. Jeg fikk tydelig beskjed at Fjordkrafts systemer ble brukt av mange kunder og at ingen andre enn jeg har opplevd og rapportert noe slikt (er det ikke en første gang for alt?). Ikke komme her og komme her! Jeg ba om en utskrift av databruken min for september og mottok denne dag - og skulle du ha sett! Jeg klarer ikke å tolke rapporten på noen annen måte enn at "datakontroll" ikke fungerer etter hensikten og at du kan risikere å bli belastet for overforbruk ift kvoten din i ettertid. Dette var den berømte dråpen for meg, jeg gidder simpelt hen ikke å bruke energi på å argumentere med en solid vegg av uforstand og uvilje. Fjordkraft: dere "vant" diskusjonen, men tapte to kunder (kona og meg). Sayonara og lykke til videre!
Hei Per. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ingen dekning i Sverige. Ingen kundeservice i helgene. Dette er jo så håpløst som det kan forblitt. Men har god delning i Norge.
Hei Olaug. Takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Kan bekrefte for deg at vi har dekning med Telenor i Sverige. Det kan i noen tilfeller ikke være optimal dekning basert på hvor man er, men generelt sett skal man ha god dekning i Sverige. Per dags dato har vi ikke åpent kundeservice i helger, beklager ulempen dette kan ha medført i saken du beskriver. Hilsen oss i Fjordkraft
Er superfornøyd, men jeg ønsker 5G, så jeg byttet fordi ICE sa til meg at dere ikke hadde 5G. Venter i spenning på om jeg blir like fornøyd som jeg har vært med Fjordkraft Mobil.
Hei, det var trist å høre at du byttet. Vi kan bekrefte at vi også tilbyr 5G. Så lenge du har en mobiltelefon som har 5G, og du er i et område med 5G mast, så skal det fungere fint. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Skiftet bank, og dermed var det 59 nok ekstra i måneden ekstra for papirfaktura. Ikke mulig å endre på "Min side".... ikke mulig å få kontakt med kunde-support. Når eg endelig klarer å få avtale giro til å fungere, så sender de allikevel ut papir faktura der det står "skal ikke benyttes- du har avtalegiro", og belaster 59 nok faktura-avgift.
Hei Konrad. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Av erfaring vet jeg at det er hvordan du får tilsendt fakturaen som påvirker om du får gebyr. Avtalegiro er ingen faktura, men en betalingstjeneste bankene tilbyr. For å slippe papirgebyr kan vi sende faktura elektronisk enten på epost eller som efaktura til deg, da slipper du gebyr. Du kan fortsatt ha en avtalegiro som trekker denne automatisk til forfall. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Operatør endret til papirfaktura uten varsel. Får ikke faktura på papir i posten, alt bli betalt automatisk på avtalegiro. Trukket 60,- i måneden i flere måneder før jeg merket det
Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Av erfaring vet jeg at en endring av bankene i efaktura tjenesten tidligere i år var årsaken til at noen kunder fikk tilsendt papirfaktura. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
For mitt og min familie sin bruk er fjordkraft mobil abonnement riktig og godt valg. Det er billigt og vi har god Telenor dekning over heile landet og det er super dekning i dei landa vi ellers reiser til. Enkelt å endre til abonnement med større data om nødvendig og lett å skifte tilbake til det ein vanligvis bruker.
Hei Mims og tusen takk for tilbakemeldingen! Vi setter veldig stor pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag! Hilsen oss i Fjordkraft
Må hver eneste måned si ifra til kundeservice om at det er feil på mobildata grensen min, rollover skjer ikke av seg selv så dette er tydeligvis kunden sin jobb å gi beskjed om måned etter måned? Må bruke mye unødvendig tid på dette. Dem svarer ikke engang på mail hendelser. Helt ubrukelig firma. Bytter så raskt at jeg har brukt opp modildataen. Hvis jeg i det hele tatt får mobildata pakken som jeg har betalt for da. Styr unna!
Hei Ruben. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Av erfaring vet jeg at man får rollover når ny måned starter, man kan maksimalt spare opp dobbelt av grunn pakken man har, så har man 1GB kan man starte ny måned med 2GB osv. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft