⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
ice
3.4
4 009 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
4 009 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Dårlig
ice er rangert
#9 av 13 mobiloperatører
50%
Middels
50% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 4 009 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 434
524
340
418
1 293
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 4 009 verifiserte omtaler på Bytt.no

Frekk kundebehandler

Omtale av  Kyrre F

Hvor er opplæringen gitt til kundebehandlerne? Jeg hadde behov for svar vedr et abonnement som var bestilt, på generelt juridisk grunnlag. Årsaken var at nummeret jeg ingikk avtale om å bruke, ikke kunne benyttes allikevel iflg e-post fra Ice dagen etter avtaleinngåelsen. Jeg ønsket derfor å kommunisere at det ville være feil av Ice dersom jeg ville motta økonomisk krav i form av abonnementsfaktura eller "straffegebyr" på 900 NOK i og med at tjenesten tydeligvis ikke kunne leveres med dette telefonnummeret (Ice-selgeren dagen før sa at nummeret var tilgjengelig). Men å få en muntlig bekreftelse på at slike krav selvsagt ikke ville bli sendt ut fra Ice var ikke svart med annet enn: "Om du ikke oppgir fødselsdatoen din, så får jeg heller bruke tiden på andre kunder. Ha en god dag" Jeg hadde som sagt et spørsmål til Ice på generelt avtale-prinsipielt grunnlag. Kundebehandleren viste tydelig at å behandle en potensiell kunde med respekt og faktisk lytte til en mulig abonnents spørsmål (og ikke minst ta kundens behov på alvor) vr fullstendig fraværende. Fra før har jeg Ice mobilt bredbånd, men vurderer benytte en mer seriøs tilbyder enn Ice til både dette abonnementet og et ev. mobilabonnement.

Svar fra ice
05.02.2021 15:07

Hei, Kyrre Dette høres alt annet enn bra ut! Jeg er utrolig lei meg for at du hadde en slik dårlig opplevelse med oss. Siden det tilsynelatende viste seg at du ikke kunne opprette et mobilabonnement hos oss, så skal du selvsagt ikke belastes økonomisk for dette. Dette i henhold til angrerett-loven. Igjen, jeg beklager for behandlingen du fikk og vil gjerne få muligheten til å rette opp i dette. Send meg gjerne en e-post til [email protected] om det skulle være noen ytterligere spørsmål. Ønsker deg en god helg! Mvh. Tina ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig kundeservice og ingen support

Omtale av  Martin

Har en trådløs 4g router som er kjøpt av Ice, men valgte å si opp det mobile bredbåndet og heller bruke datasim fra Ice i routeren da dette ble ganske så mye rimeligere. Denne løsningen har fungert greit i et års tid, helt til routeren plutselig sluttet å virke. Tok da kontakt med kundeservice for å klage på routeren, men fikk beskjed om at de ikke kunne gi meg support siden jeg ikke hadde et aktivt mobilt bredbånd abonnement. Forsøkte å forklare at jeg faktisk hadde kjøpt routeren av dem og at denne ikke fungerte mer, men de var ikke interessert i å hjelpe meg. Sa at de først kunne hjelpe meg hvis jeg ble kunde igjen på mobilt bredbånd (noe jeg ikke er interessert i). Så det går tydeligvis ikke an å klage på selve routeren hos Ice, selv om kjøpsloven sier noe annet...

Svar fra ice
04.02.2021 09:18

Hei, Martin Dette var kjedelig å høre! Jeg vil gjerne se hva jeg kan få gjort for deg i denne saken! Får du sendt meg en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og mobilnummeret ditt? Ønsker deg en fin dag! Mvh. Tina ice.no

Veldig fornøyd i 6 år

Omtale av  Vidar

Bra oppbacking gode på svar på problemer.. Hyggelige folk og topp mobilt bredbånd

Svar fra ice
04.02.2021 09:18

Hei, Vidar Tipp topp, tommel opp! Det her var trivelig å lese :) Jeg håper du blir hos oss i minst 6 år til! Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no

Stabilt og rimelig

Omtale av  Ole J

Har abonnement med ICE+ og har derfor droppet bredbånd hjemme. Deler mobildata med pc og Apple TV uten problemer. Sparer mye på å droppe bredbånd i leiligheten. Sjekket at det var bra dekning før jeg valgte å bare benytte mobilnett.

Svar fra ice
02.02.2021 11:17

Hei, Ole Dette hørtes ut som en fantastisk lur og rimelig løsning! Det gleder meg å høre :) Ha en flott dag! Mvh. Tina ice.no

Ice+ har grove funksjonalitetsproblem

Omtale av  Filip L

Bestile Ice-abonnement for å benytte meg av datapakken Data Frihet. Men, dataen er faktisk så godt som ubrukelig da Ice bare tilbyr Data Frihet på deres Ice+-nett, altså et LTE+/4G+-nettverk. Disse bruker to 4G-signal mot vanlig 4G, som bare bruker ett signal. Mobiltelefoner kobler seg automatisk til nettet med best dekning. All sannsynlighet tilsier at mobiler da vil hoppe av 4G+-nettet og over på 4G-nettet, da ett sterkt signal gir mer stabil dekning enn ett sterkt og ett svakere signal. Dermed sitter jeg igjen med en regning på 1000 GB jeg ikke får bruke. Anser meg selv som datakyndig men selv med 5 Android-telefoner, låste radioinnstilliger på kun LTE, 4G, uten Telia-roaming aktivert, osv., kunne jeg ikke løse problemet. Grovt misfornøyd. Kontakta support for å prøve finne en løsning, men de sa at det er faktisk klin umulig å "låse" en telefon til Ice+-nettet. Forøvrig svarte de hurtig og var trivelig å snakke med, men budskapet var allikevel utrolig skuffende. I ett nøtteskall sa de at kunder vil automatisk hives over til det sterkeste LTE-nettet, som i Ices tilfelle som regel blir normalt 4G, grunnet at Ice har lagd et solid 4G-nett som klart overgår 4G+-nettet. Om det er Ice+-dekning eller ei betyr ingenting da mitt nabolag har flott 4G+-dekning. Uheldgivis har jeg flottere 4G-dekning.

Svar fra ice
02.02.2021 11:17

Hei, Filip Leit å høre at du ikke får benyttet deg av Data Frihet pakken din og at 4G+ ikke fungerer for deg i ditt område. Dette ønsker jeg å rette opp i! Hvis du vil at jeg undersøker dette nærmere for deg vil jeg be deg om å sende en e-post til [email protected] med navn og mobilnummer. Da kan vi få sett nærmere på dette sammen. Ønsker deg en god dag! Mvh. Tina ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Elendig kundeservice og dekning

Omtale av  Geir

Elendig kundeservice og dekning. Kundeservice skylder på min telefon. Dette selskapet fraråder jeg samtlige å bli kunde hos . Også flere skjulte gebyrer. Æsj!

Svar fra ice
04.02.2021 09:17

Hei, Geir Kjedelig å høre at du syns både kundeservicen og dekningen vår er elendig! Hvis du sender meg en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og mobilnummeret ditt, så kan vi få feilsøkt. Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no

Jeg er sjokka

Omtale av  Evigoptimist

For nesten ett år siden inngikk jeg en mobilbytte avtale med ICE. Det viste seg at telefonen ikke kunne laste ned apper. Så vi ringte Apple support mange ganger, siden telefonen var en iphone. Til slutt kunne ikke apple hjelpe mer, og jeg ringte ICE.De sendte en mail og hadde lagt ved ett skjema jeg skulle fylle ut og sende telefonen til verksted. Det viser seg at man da skal sende telefonen til One2cel, altså et annet firma. Etter mange uker, skjer det ingenting. Tilslutt tar jeg kontakt, da har jeg plutselig en mobilbytteavtale, ingen telefon, men blir kasteball mellom ICE og One2cel. Ingen kan hjelpe meg, telefonen er borte. Da har jeg motatt en mail der det står:ser vi har en sak inne på en Iphone 11 64GB som er kommet inn og skal på verksted? Det viser seg at telefonen ikke har sporing, MIN feil,den ser jeg, som uerfaren pakkesender. Men, jeg hadde jo fått mail på at de hadde en iphone som hadde kommet inn? Etter dette er jeg i kontakt med hyggelige folk på ICE, alle skal hjelpe meg, men jeg hører ikke fra de. Gang på gang lover de "ta saken videre" og jeg ringer posten. Det ender med at ICE sier nå, nesten ett år senere at de vil avslutte saken, jeg må ta saken med One2cel, mens det er ICE jeg har mobilbytte kontrakten med som jeg betaler på hver måned. Nå har jeg bedt ICE om å løse meg fra kontrakten, jeg venter på svar. Så kom jeg over denne siden og er nesten lettet, det er ikke bare meg som strever med ICE.

Svar fra ice
02.02.2021 11:15

Hei, Dette var absolutt ikke noe hyggelig å lese og jeg beklager så mye for at du har følt deg som en kasteball mellom kundeservicen vår og nettlageret. Det er ikke slik vi ønsker at det skal være. Hvis du vil sende oss en e-post til [email protected] med fullt navn og mobilnummer så kan vi se om vi kan få funnet en løsning på saken din. Ønsker deg en fin dag! Mvh. Tina ice.no

ice har 4 009 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener
Har tilegnet profilen
ice deltar på Bytt.no

ice har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
ice besvarer omtaler

ice har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
ice ønsker tilbakemeldinger

ice benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR