ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har et 50 GB mobilabon. der hastigheten skulle vært rundt 10 MBPS mens det i realiteten er langt under 1 MBPS, dvs ubrukelig når vi er flere som benytter nettet samtidig. Når vi klager til ICE svarer de at det er fordi for mange bruker nettet samtidig. I praksis betyr vel det at den hastigheten de oppgir i reklamen kun gjelder når det er et lite antall brukere samtidig. Vi har et Telenor mobilt bredbånd i tillegg og det fungerer med god hastighet hele tiden.
Hei, Halvor :-) Så leit å høre, at du er så misfornøyd med bredbåndet, fra oss. :-( Oppgitt hastighet er rent teoretisk, og det er umulig å anslå hva hastigheten blir, uten å faktisk prøve det først. :-( Derfor tilbyr vi 30 dagers åpent kjøp, på våre bredbåndstjenester, så man kan prøve utstyret og dekningen, før man eventuelt binder seg til avtalen. Vi tilbyr teoretisk hastighet på opptil 350 Mbit/s, med forventet teoretisk snitthastighet opptil 100 Mbit/s. Hastigheten vil imidlertid kunne variere etter kapasitet og andre forhold, som avstand til sender, trafikk og kapasitet på sender, routerens plassering, frekvensbånd, topografi, og været. Alt dette vil ha en påvirkning på hastighet, man får ned og opp. Vi jobber med å bygge ut dekningsnettet vårt, og håper at kapasiteten som dekker der du bor, blir bedre, på sikt, så hastigheten blir bedre. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
Jeg har Ice nå i flere dager. Med tanke på at jeg kjører veldig mye så kan jeg se om det alle klager på stemmer. Nemlig på min telefon xz3 har jeg dekning hele tiden. I forhold til MyCall så er dekningen like bra eller bedre. Ellers løsningen 399 kr (30 år +) er noe ingen andre leverandører klarer å slå 😁 Derfor er jeg i Ice siden jeg vil ha data friheten ☺️ Akurat nå anbefaler jeg ice på det sterkeste.
Hei, Patryk :-) Tusen takk, for en hyggelig tilbakemelding, det var hyggelig lesning, å se at du er så fornøyd med våre tjenester. :-) Jeg håper at vi klarer å opprettholde dette gode inntrykket du har av oss, i lang tid fremover, med god dekning, god pris, god kundeservice, og et ryddig kundeforhold. :-) Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no
Som andre har sagt; jeg har IceUng 10GB, med 2GB på Telia sitt nett. Ice+-nettet er så dårlig at det hele tiden bytter til Telia sitt nett, hvor man bare har 2GB. Altså må man belage seg på å bytte annenhvert minutt i innstillinger, betale hundrevis av kroner ekstra i nettpakker på Telia sitt nett, eller bytte leverandør. De er ikke særlig imøtekommende i kundeservice-avdelingen heller, så bare styr unna. Betal heller for noen som tilbyr Telia eller Telenor-nett.
Hei, Teddy! Jeg synes det er leit å høre, at du ikke opplever kundeservicen vår, som særlig imøtekommende. :-( I stort sett alle henvendelser, så etterstreber vi å være hyggelige, imøtekommende, rettferdige, og ikke minst å søke minnelige løsninger for alle parter. :-) Nå ser jeg at du har ført inn at du har byttet leverandør, men vi har andre abonnement, som har all datamengde tilgjengelig i begge nettverkene, fremfor 2GB i Telia sitt nett og resten i ice+, som iceUng 10GB har. :-) Vi tilbyr 8GB til 299,- kroner per måned, og 12GB til 349,- kroner per måned, som har sine fulle datamengder tilgjengelig i begge nettverkene. Et av disse hadde kanskje passet bedre for deg, og ditt forbruk. :-) Du er hjertelig velkommen tilbake til oss, med et av disse andre abonnementene, og inntil da så får du ha en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no
Har ett abonenement med 10gb data. Her har jeg 2gb med ice + som fungerer utmerket og flott, men med en gang jeg går tom for det såkalte «ice+» mister jeg så og si hele nettverket. Da har jeg ikke mulighed til å laste opp snapper, poste noe på instagram/facebook og sliter med å sende imessages
Hei, Nathaniel :-) Så leit å lese, at du ikke er fornøyd med oss. :-( Jeg tror du mener at du har 2GB data utenfor ice+ nettverket, og resten tilgjengelig kun i ice+ nettverket. Min umiddelbare tanke, er at kanskje dette abonnementet ikke er det rette for deg? Vi tilbyr 8GB til 299,- kroner per måned, og 12GB til 349,- kroner per måned, som har all datamengde tilgjengelig i både ice, og ice+ nettverket. :-) Vi hjelper deg gjerne med å bytte! Send oss gjerne en melding i chatten vår, som du kan finne her: https://www.ice.no/kundeservice/kontakt-oss/, hvis du vil prøve, et av disse. :-) Ha en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no
Ingen eller dårlig tilgang til nettbank, NRK, Norsk tipping mm. Dekningskart påstår god dekning. Ruteren viser bare en til to gule streker med ekstern antenne. Kan med fordel forsterke signalene noe fra senderen. Denne omtalen gjelder kun på min hytte, ellers er jeg fornøyd med Ice.
Hei, Stegan :-) Så leit å høre, at nettet vårt virker så dårlig på hytta di. :-( Gule signaler, viser at den er på 450 Mhz frekvensen vår, som er vår lengstrekkende frekvens, så dessverre virker det ikke som om vi leverer så bra dekning, akkurat det hytta di står, spesielt ikke når du allerede har antenne. :-( Det vi eventuelt kan prøve, er en annen frekvens, for å se om det hjelper. :-) Vi hjelper deg gjerne med å bytte frekvens, hvis du kontakter oss, på epost [email protected]. :-) Henvendelsen må inneholde: -Ditt fulle navn -Telefonnummer -Navn på bytt.no -Hva henvendelsen gjelder Jeg er glad for å høre, at du ellers er fornøyd med oss, og ønsker deg og fine en fortsatt fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no
har snakket med kundeservice flere ganger, virker ikke som de ønsker å hjelpe meg å utbedre nettverket slik at det blir bedre. Har hastigheter mellom 4-8 mps på det meste. Betaler 799kr i mnd for ett 300mb abonnement, dette er alt for dårlig.
Hei, Pål :-) Så leit å høre, at du opplever at vi ikke vil hjelpe deg. :-( Vi ønsker selvfølgelig at alle våre kunder føler at de får hjelp, når de kontakter oss. Hvis du ikke har opplevd det sånn, i kontakt med oss, så må jeg bare beklage for det. :-( Hastigheter på Mobilt Bredbånd, avhenger av flere faktorer. Eksempler påkan være avstand til sender, trafikk på senderen, routerens plassering i boligen, lokal topografi, og været. 4-8 Mbps regnes av oss, som innenfor normalen, og skal holde lenge til streaming av film i HD kvalitet, for eksempel. Nå vet jeg ikke hvordan signalene er hos deg, eller om senderen er overbelastet, men hvis du har snakket med oss flere ganger, så er jeg sikker på at dette har blitt sjekket. Hva med en ekstern antenne, har vi tilbudt deg en sånn? Kanskje det kan hjelpe. :-) Ekstern antenne, kan bestilles av kundeservice, hvis du kontakter oss, på epost [email protected]. :-) Husk at mail til oss, må inneholde: -fullt navn -telefonnummer -navn på bytt.no Ha en fortsatt fin dag! Mvh. Ruben
+ God selvbetjening + Barneabonnement med foreldrestyring + God kundebehandling + Rollover mellom alle ICE abonnenter - Talekvalitet varierer - Mobildata fungerer ikke når hastigheten skrus ned - Lang oppkoblingstid - Av og til blir samtaler brutt - Middels prisnivå - Tekniske merkverdigheter (rigid systemstruktur) - Manuelt oppsett av mobildata og MMS i utland Vel verdt å merke seg: I tillegg til Telenor og Telia, så har ICE den tredje konsesjon i mobilnettet og sikrer dermed konkurranse. Uten ICE ville vi hatt ett duopol i Norge der de to store ville sittet fornøyd med sine 40/60% markedsandeler, og prisnivået ville generelt vært høyt. Alle andre leier seg inn i disse tre mobilnettene.
Hei, Geir :-) Takk for tilbakemeldingen. :-) Jeg er glad for å høre, at du er fornøyd med selvbetjeningsløsningen vår, iceJunior, kundeservicen vår, og rollover. :-) Det er helt klart at man må gi de to store litt konkurranse. ;) I utgangspunktet, så skal det ikke være nødvendig å legge inn datainnstillinger, mens i utlandet. Unntaket blir land hvor vi ikke har avtale med operatørene i det aktuelle landet, som utelukker EU-land, og majoriteten av land, hvor vi opplever at folk stort sett drar. :-) Jeg ser at du har ført opp at du har byttet selskap, men jeg håper at du kommer tilbake til oss, en dag. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no