Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
ice
3.3
4 008 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
4 008 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Dårlig
ice er rangert
#9 av 13 mobiloperatører
50%
Middels
50% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 4 008 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 433
524
340
418
1 293
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 4 008 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ice.net duger ikke

Omtale av  Asta

Får ikke 4G midt inne i byene, kundeservice er bundet på hender og føtter av ledelsen og resultatet blir helt forferdelig å forholde seg til. De ansatte virker flaue over at tjenester man betaler for ikke fungerer. Hvor lenge kan de faktisk holde på før de må gi seg???

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig

Omtale av  Uvdøl

Veldig ustabilt, og dårlig dekning, mobilt bredbånd særlig etter overgangen til ny router etter den gamle D35. Har også mobil med ice abb., som har funket rimelig bra. Dårlig og kjempedyr kundeservice. Ringte kundeservice som kostet meg over 200 kr. for en samtale!

Forferdelig

Omtale av  Per

Det var dårlig, nå etter bytte av simkort har det blitt forferdelig. Elendig dekning, MMS og data som må settes opp manuelt (det gjorde man på 1990 tallet, skal ikke trenge det i dag). Er man så uheldig å reise ut av landet så er det bare å glemme data og til dels tale også. Dekningen selv i Oslo er elendig. Da dette er bedrift så er jeg låst til denne møkka. :-(

Bedre enn sitt rykte på kundeservice

Omtale av  Anbjørn M

Har lest om mange som sier de ikke får svar, eller dårlige svar fra kundeservice. Selv bruker jeg ICE nå som primærleverandør for internett hjemme, og får stort sett nett som forventet. Nå bor jeg slik til at jeg er i grenseland for det som skal være god dekning på dekningskartet, så jeg er derfor forberedt på at nettet kan falle ut eller ha dårlig hastighet til tider. Normal hastighet hos meg er rundt 2-3Mbit, og det holder for det meste. Min datter har også ICE og er fornøyd med det, men bor noe nærmere senderen slik at hun har 5-7Mbit og mer stabilt nett. Vi har begge 100GB abbonement siden det benyttes som primært internett, og det holder greit. Kan ikke se at det trekkes unormalt mye av kvoten slik som enkelte hevder. Jeg har mistanke om at flere som tror de har blitt snytt for kvote antakelig har windows PC'er tilkoblet som laster ned oppdateringer etc. Uten at bruker kanskje er klar over det, og da stjeler mye kapasitet. På windows 10 er det ikke mulig å slå av automatiske oppdateringer på samme måte som tidligere windows versjoner. Men det er en mulighet for å sette opp tilkoblet nettverk som "forbruksmålt tilkobling", og da slutter windows å laste ned oppdateringen så lenge man er tilkoblet det aktuelle nettet. Når det gjelder kundeservice, så har jeg fått svar innen akseptabel tid hver gang, og svarene har vært relevante nok. Det som jeg sliter litt med er å få opp signalstyrken på antennesignalet. Jeg har prøvd panelantennen, men den virket dårlig hos meg siden jeg ikke har sikt mot senderen og antakelig tar inn reflekser av signalet. Fikk sendt panelantennen tilbake på returretten uten problemer (de sendte meg fraktert returkonvolutt så jeg slapp å legge ut for frakt). Bestilte deretter en annen type, beregnet for båt. Men har ikke fått denne helt til ennå, men siden jeg er langt unna senderen vil jeg tro det er ekstra viktig med med å finne optimal plassering, samt at jeg har en teori at siden signalet er i grenseland så kan lengden på antennekabelen (8m) Dempe mye av effekten jeg får av den eksterne antennen. Kort kommentar til poeng givingen. Jeg har gitt 5 stjerner på kundeservice, siden jeg ikke har noe å klage på så langt der. På verdi for pengene har jeg gitt 3 stjerner siden jeg bruker det som hjemmenett og 599, -/mnd er dyrt sammenlignet med andre internettleverandører. Og til sist, siden jeg ligger i grenseland på dekningen kan jeg ikke gi mer en 3 stjerner på den. Eller så er det selvsagt en bonus at man kan ta med seg routeren til fjells eller på ferie hvis behov. Samt at man også kan bruke den i sverige og danmark. Det som jeg ikke liker er hastighetsbegrensningen når man kommer over kvote. Det burde være ulikt nivå på hastighetsbegrensningen alt etter hvilket abonnement man har. For en mobil så er kanskje 64kbit/s mulig å leve med. Men på en PC sliter man å komme inn på nettbank etc med den hastigheten, og IP telefonen henger heller ikke med i vanlige samtaler.

Forferdelig

Omtale av  Johan

Ice var veldig bra FØR de byttet simkort. Etter simkortbytte ble alt bare sorgen. MMS, 4G og samtalekvaliteten ble alt for dårlig. Dårlig dekning og masse ulyder under samtale. Samtalene kuttet også veldig mye. Har gått over til Komplett mobil og er fornøyd. Skal følge med på ICE mobil og se hvordan det går i fremtiden. Ser ikke bort fra at jeg bytter over til ICE hvis de holder prisene og får en bedre produkt og dekning.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Elendig dekning

Omtale av  Tommas

Bestemte meg for å prøve Ice.net. De har elendig dekning og det gjorde at jeg måtte si opp hos dem. Når jeg skulle si opp var jeg 2 dager inn i ny mnd, for de 2 dagene måtte jeg betale 399,- som er en full mnd. Ice.net sier at det ikke er ekstra kostnad og at man kun betaler for det man bruker å er kunde. Dette stemmer overhodet ikke. Elendig kundeservice var det også.

Skuffende

Omtale av  Juan

Middels dekning før 4G. Med dårlig hastighet og med tåkete svar fra kundeservice. Elendig etter overgang til 4G. Skaffet ekstern antenne. Det hjalp i en måned. Nå i høst er det blitt enda mer elendig: Internet kommer og går med dårlig hastighet og er helt borte i perioder. Kundeservicen skylder på stor trafikk! Jeg skal nok finne en annen leverandør.

ice har 4 008 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener
Har tilegnet profilen
ice deltar på Bytt.no

ice har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
ice besvarer omtaler

ice har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
ice ønsker tilbakemeldinger

ice benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR