ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
For oss med Apple produkter er dessverre ICE Norges dårligste mobil selskap, dette skyldes fordi ICE ikke har avtaler med Apple har dem sagt, men når dem nå har sagt dette i årevis uten å få til noen avtale er vel sannsynligheten liten til at det skjer. Ingen WiFi tale, eneste selskap som man må manuelt skru på 5G fot at det skal fungere (auto hos alle andre), eSim til iPhone kan man få (tungvint løsning, må installere ICE appen og kontakte kundeservice så blir eSim sendt til appen og man kan installere det derifra). Ingen støtte for eSim for Apple Watch, vel og merke mangelvare oss aller fleste foruten Telia og Telia’s andre merkenavn som glimre med sin støtte der. Ble glad da ICE kom med iceMax abonnementene, men skuffelsen kom like raskt med så dårlig hastighet alternativer dette abonnementet tilbyr, her burde dere minste også tilbydd et alternativt med fri fart første 100GB som aller fleste andre mobilselskapene velger å gjøre. Synes tillegg at alle mobil selskap burde tilby å bli kunde med eSim, da jeg selv ble kunde opplyste jeg at jeg ikke kom til å ta i bruk fysisk SIM-kort og at det ikke er særlig miljøvennlig å sende et brev med plastkort i posten som ikke kom til å bli brukt. Her har ikke bare ICE noe å lære, men fleste andre mobil selskap også. Er vel noe mobil selskapene prøver å utsette så lenge som mulig, siden med eSim kan kundene flytte lettere og mye raskere enn ved vanlige måten å måtte vente på et fysisk SIM-kort. (Bare en tanke, ingen konkrete bevis på dette) Har byttet mobil selskap, jeg ønsket heller å betale mere for et ubegrenset data abonnement som tilbyr fri fart og ikke begrensingene til ICE og siden Apple produkter er noe jeg fortsatt i lang tid kommer til å bruke og ICE ikke er god match der konkludere jeg med at jeg ikke kan anbefale ICE for meg selv eller til noen andre, spes. Apple brukere. Glemte noe så klart… Erfaring med kundeservice er kun positive, dem er raske til å svare, hyggelige og løste iallfall mine utfordringer raskt.
Hei, Kay Det er veldig leit at du har valgt å bytte til en annen operatør. Vi har dessverre ikke fått noen dato på når WiFi-tale og eSIM til Apple Watch blir lansert. Det er alltid bra med tilbakemeldinger og tips, og det setter vi pris på. Det er også godt å høre at du er fornøyd med kundeservice. Det er stor konkurranse i markedet og nye mobilabonnement og tjenester lanseres stadig. Det kan jo hende vi får et abonnement som passer til deg 😊 Mvh. Julie ice.no
Kjøpte en mandaga telefon , fikk over 1 uke og fikk ikke svar på henvendelsen. Ble til slutt at jeg benyttet angrerett på helw kjøpet. Men visa slutter ikke her . Fikk kredittkortgjels oppført på meg ifra en ukjent bank , noe aom viste aeg å være tlf. Dette får jeg ikke svar på og finner heller ingen info om at slikt skjer i en ukjent bank. Virker som respekten for kundene er helt utelatt der de faktisk gir en faan i deg som kunde . Styr unna for her finnea ingen rutiner eller effektivitet for å hjelpe kundene.
Hei, Kvive! Beklager at du har hatt den opplevelsen hos oss! Send oss gjerne en e-post til [email protected] med navn, telefonnummer og en oppsummering av saken, så skal vi undersøke dette for deg. Mvh. Rebekka ice.no
Har vært kunde hos ICE i mange år og alltid vært fornøyd. Var trist de ble solgt til Lyse og skuffet sine investorer som satt igjen med ingenting. Har jeg noe å nevne så er det hvis at hvis du flytter så betaler du fortsatt for abb ut mnd'en, så kan være lurt å gjøre porteringen i slutten av mnd til ny leverandør. Nå ble det Nicemobil som også er ICE, men der er kostnadene mindre og en får mer GB pr.data. Kundebehandler var tipptopp og ordnet ny faktura når jeg var i kontakt med dem idag. Flinke folk på kundeservice!
Hei, Morten 😊 Takk for god tilbakemelding! Jeg håper du blir fornøyd hos NiceMobil. Mvh. Rebekka ice.no
Får se hvordan der blir etter at Lyse skal gjøre endringer i selskapet, men det er viktig å støtte utfordrere i markedet! Jeg har tidligere hatt Telenor og Telia i flere år, dekningen til Telenor og tjenestene disse to leverer er det jo ikke noe å si på. Kundeservicen derimot kan være helt elendig (jeg ser på deg Telia). Alle andre selskap leier nett av disse to (inkl ice der det ikke er ice+ dekning) og da spiller det egentlig ikke så stor rolle hvem man velger. Det som er viktig før man velger ice er å sette seg inn i hva slags dekning du egentlig får, de har et ice+ nett som er deres eget nett og ice som de leier av Telia. Dvs du får primært ice+ dekning, så Telia dekning der de ikke har basestasjoner selv. Teoretisk sett skal man da ha minst like god dekning som hvis man hadde hatt Telia. Det som er viktig å vite her er at data frihet (1TB) vil da kun fungere i ice+ (noe de også påpeker på sine sider). Skulle ønske at det var tillatt å bruke av denne kvoten på et datasim, feks til bruk i båten eller campingvogn, spesielt siden det er begrenset hvor man har ice+ dekning (@ice: hvis dere leser denne meldingen, kan dere vurdere å åpne for å bruke data frihet på data sim?) Kundeservicen til ice er noe av det bedre jeg har vært borti. Det er enkelt å komme i kontakt med de, bla via chat funksjonen i appen og ventetiden er lav når man ringer inn. Kundebehandlerene jeg har vært i kontakt med har vært utrolig hyggelige. Ja, de mangler noe funksjonalitet (som wifi tale for iPhone, esim for Apple watch og visual voicemail), men dette var jeg klar over før jeg flyttet over. Appen er oversiktlig og ikke minst rask i bruk. Hvis du må ha dekning uansett hvor du beveger deg er kanskje ikke ice for deg og det bør du sjekke på dekningskartet evt bare prøve de ut. Worst case så bytter man til Telenor.
Hei, Phillipe. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Vi tar ditt forslag videre om muligheten til å kunne bruke Data Frihet med Data-SIM. Vi utvikler stadig nye produkter og tjenester, så det er bare å følge med 😊 MVH Julie ice.no
Vi har tilgang på en hytte der det er dårlig ICE/Telia dekning. Kontaktet derfor Ice og spurte hvordan man kunne aktivere wifi-anrop hos dem. Fikk da beskjed om at wifi-anrop kun var tilgjengelig for iPhone 13 og nyere, men at det ville bli støtte for eldre iPhone etterhvert. Kjøpte meg derfor en ny iPhone 14 pro for å kunne ringe fra hytta. Da jeg så skulle slå på Wifi-anrop på den nye telefonen, var funksjonen fortsatt ikke tilgjengelig. Kontaktet igjen kundeservice som sa de ikke kom til å støtte Wifi-anrop på Apple-enheter. Jeg sa at det var annen informasjon enn den jeg hadde fått tidligere, og vedkommende på kundeservice nektet. Sendte han så en skjermdump med informasjonen jeg fikk tidligere, og han fortsatte og nekte. Dette blir for dumt.
Hei Vegard! Dette var veldig leit å høre. Det hørtes også veldig unormalt ut. Her ønsker jeg at du sender oss en e-post til [email protected] med navn og telefonnummer, slik at vi kan hjelpe deg. Mvh Stine Ice.no
Ble fristet av en god pris, på alle firmaets telefoner. og lovt god dekning. Endte opp med å miste kunder pga. så dårlige telefon signaler, at det ble lønnsomt å betale 3000kr i bruddgebyrer på hele staben. viste seg også i tillegg via kundeservice, at vi aldri skulle blitt solgt abonnementer da de ikke har dekning i vårt område. men, pga. ivrig salgsavdeling var dette standarden kunne de fortelle... Dyr lærepenge, men skal aldri røre ICE igjen... -Tidvis ingen dekning (på steder både Telenor og Telia har kjempe god dekning) -hakkete samtaler -lave hastigheter (ansatte plagdes med å bestille varer o.l.) -tull med simkort -holder rett og slett ikke ord for hva de lover ved salg av abonnement.
Hei Ole! Dette hørtes over hodet ikke bra ut. Vi anbefaler alle våre kunder å ta kontakt om det skulle oppstå et problem. Så vi beklager om du ikke føler deg ivaretatt. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med navn, telefonnummer og en oppsummering av saken, så skal vi undersøke dette for deg. Mvh Stine Ice.no
Ice har god kundeservice og oppfølging, men de har nå for høy pris på det enkleste abonnementet. + God dekning og service. - Ikke konkurransedyktig pris.
Hei, Jan. Så hyggelig at du er fornøyd med dekning og kundeservice. For ice er det viktig å gi kundene våre mest mulig verdi for pengene. Kontakt oss gjerne på [email protected] for å se om vi kan finne et abonnement med en pris som passer for deg. Mvh Julie ice.no