ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Litt dårlig dekning - dårlig lydkvalitet på samtaler
Vi har et mobilt bredbånd på hytten. Vi har nå hatt ICE mobilt bredbånd i godt over 2 år. Da vi tegnet abonnement hadde vi grei hastighet, men etterhvert som hytte området er blitt bygget ut er hastigheten ubrukelig. Vi opplever ofte at hastigheten er fra 0,5 - 2,5 Mbps. Dette er ikke akseptabelt. Vi har vært i kontakt med ICE ofte, og de har bekreftet at det er for mange pålogget på basestasjonen. Det eneste " support " sier er at de ikke kan eller vil gjøre noe med dette. Og løsningen de kommer med er at vi bare kan bytte leverandør. Dette er ikke en god kundeservice. Vi har nå heldigvis fått tilgang til en dårlig 4G dekning fra Phonero/Telia, og vi bytter til den. Her får vi iallefall 14 - 16 Mbps konstant. ICE bør la være å selge flere abonnement når de vet det er for mange bruke i et område. Ja jeg vet det er et mobilt bredbånd men de fleste her på feltet har det permanent. Og dette bør ICE ha mulighet å kunne finne ut av.
Så leit å høre, at du er så misfornøyd med oss. :-( Det er dessverre sånn, med mobilt bredbånd kontra for eksempel fiber, at det er en delingstjeneste. Det betyr at kapasiteten på senderen, fordeles mellom alle som er koblet til senderen. Hvis det er få brukere koblet til senderen, så vil hastigheten være høyere, enn hvis det er svært mange brukere koblet til samtidig. Hvis det er et hyttefelt, som du sier, så vil det derfor være normalt at hastighet kan gå ned, i ferier, for eksempel. Den eneste reelle fiksen for dette, er å bygge ut nettverket, så kapasiteten økes. Vi sjekker senderene våre med jevne mellomrom, for å sikre at behovet ikke overskrider kapasiteten, og vil i tilfeller hvor det skjer, vurdere å øke kapasiteten. Ulempen med dette, er at det er svært dyrt, dessverre. Jeg håper du blir fornøyd med løsningen du har funnet, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no
Er mye ute i fjellet og har nesten aldri problemer med dekningen, venner som er med klager på sine mobil leverandører. Skriver "nesten aldri" da det er mulig å miste nett om man går i skygge daler.
Hei, Vandreren! :-) Så hyggelig å høre, at du er så fornøyd med oss. =) Jeg håper du og dine får en fantastisk dag videre! Mvh Ruben ice.no
Selger som solgte abb lovet meg både datarollover til mitt barn og telenordekning dersom ikke det var icedekning, noe som var kriterier for å bytte. Ingen av delene var tilfelle, og kun en beklagelse med beskjed om at dette står på deres sider på Internett. Grei dekning, fin pris og mye data.
Hei, Silje. :) Jeg synes det er veldig leit å lese at du fikk feilaktige opplysninger av oss. Sånt skal ikke skje. Jeg takker for tilbakemeldingen din. Vi ønsker alltid å bli bedre, og sånne tilbakemeldinger som du gir, gir oss muligheten til å bli bedre. :) For ordens skyld, stemmer det at icejunior ikke inkluderer Data Rollover. Vi har også hele tiden leid nett av Telia, og ikke Telenor. Om du ønsker at vi skal ta en nærmere titt på saken din, må du gjerne sende oss en e-post til [email protected]. Legg ved navnet ditt, telefonnummeret det gjelder, og gjerne en kort beskrivelse av hva henvendelsen gjelder. Jeg ønsker deg en riktig fin dag. :) Mvh. Michelle ice.no
Bare rot, lover å rette opp feilfakturaer og ting de har gjort feil etc men Samme feil skjer gang på gang. Utrolig uprofesjonell kundeservice med nye kundebehandlere som ikke er innsatt i saken eller har god nok opplæring til å gi rett beskjed/info. Har holdt på med dette nå og gitt de sjanse på sjanse de siste 4 måneden men nå er det nok. Im out
Hei, Jon Det er veldig leit å lese at du har opplevd feil på fakturaene du har fått fra oss, og at du har måtte kontakte oss for å rette opp i det. Videre, er det mer leit å lese at det ikke har blitt løst på din første henvendelse til oss. Vi ønsker å ta en nærmere titt på denne saken. Send meg gjerne en e-post too [email protected] med fullt navn, telefonnummeret/kundenummeret det gjelder og en kort beskrivelse av hva du har opplevd. Mvh. Michelle ice.no
Dårlig dekning, dårlig internett, veldig dårlig roaming, har tilgang bare til en operatør i utlandet.
Hei, Im Det er selvfølgelig kjedelig å høre at du har problemer med mobildata. Send gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no
Har kontaktet Ice ved flere anledninger for å klage på hastighet og stabilitet. Kundebehandlere i førstelinje har kun de samme standardsvarene å komme med, og er til ingen hjelp. Enden på visa er at Ice ikke garanterer for dekningsgraden, og "kan "ikke" gjøre noe med problemet som er hastighet og stabilitet. Ice KAN gjøre noe med dette, som å bygge nye basestasjon. Dette ønsker de selvfølgelig ikke i området her jeg bor fordi det ikke er lønnsomt. Jeg fikk i dag anbefalt å forsøke en forsterker/antenne som ICE kunne fortelle hjalp i 50% av tilfellene, og det var jeg som måtte betale for denne selv, rundt 1400,- kroner. ICeE er sikkert ikke eneste aktør som har disse utfordringene, men fy f så dritt lei man blir når man aldri kommer noen vei med problemene man har fordi ICE får siste ord ved at de ikke garanterer for dekningsgrad og hastighet.
Hei, Tone K Jeg forstår at dette er frustrerende. Dersom du tenker på dekningskartet vårt, stemmer det at dette er et teoretisk dekningskart. Vi jobber kontinuerlig med utbygging av nettet vårt. Hastighet avhenger av dekningsforhold, frekvenstype, signalstyrke, avstand til sender, tid på døgnet og hvor mange som er koblet opp til samme basestasjon. Send gjerne en ny henvendelse på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no