ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Dekning er veldig dårlig utenfor hovedveier. veldig bra løsning på data roll over
Hei, Bjørn Dette høres ut som noe vi bør se nærmere på. Send oss gjerne en beskrivelse til [email protected] av hva du opplever, neste gang du opplever problemer med dekningen. Vi trenger da å vite hvor du befant deg (adresse) og telefonnummeret ditt. Vi skal da forholdene nærmere. Det veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med vår Data RollOver. Vi er stolte over at vi var først på markedet med denne ordningen. :) Mvh Anne ice.no
Har fått bedre dekning etter jeg byttet til ice. Rimeligere månedspris enn andre også. Fikk 1gb gratis mobildata når jeg snakket med kundeservice. Så har vært veldig fornøyd så langt.
Hei, Mattern Så herlig å høre at du er fornøyd med abonnementet ditt hos oss. Det setter vi stor pris på. :D Mvh Anne ice.no
Hvor er opplæringen gitt til kundebehandlerne? Jeg hadde behov for svar vedr et abonnement som var bestilt, på generelt juridisk grunnlag. Årsaken var at nummeret jeg ingikk avtale om å bruke, ikke kunne benyttes allikevel iflg e-post fra Ice dagen etter avtaleinngåelsen. Jeg ønsket derfor å kommunisere at det ville være feil av Ice dersom jeg ville motta økonomisk krav i form av abonnementsfaktura eller "straffegebyr" på 900 NOK i og med at tjenesten tydeligvis ikke kunne leveres med dette telefonnummeret (Ice-selgeren dagen før sa at nummeret var tilgjengelig). Men å få en muntlig bekreftelse på at slike krav selvsagt ikke ville bli sendt ut fra Ice var ikke svart med annet enn: "Om du ikke oppgir fødselsdatoen din, så får jeg heller bruke tiden på andre kunder. Ha en god dag" Jeg hadde som sagt et spørsmål til Ice på generelt avtale-prinsipielt grunnlag. Kundebehandleren viste tydelig at å behandle en potensiell kunde med respekt og faktisk lytte til en mulig abonnents spørsmål (og ikke minst ta kundens behov på alvor) vr fullstendig fraværende. Fra før har jeg Ice mobilt bredbånd, men vurderer benytte en mer seriøs tilbyder enn Ice til både dette abonnementet og et ev. mobilabonnement.
Hei, Kyrre Dette høres alt annet enn bra ut! Jeg er utrolig lei meg for at du hadde en slik dårlig opplevelse med oss. Siden det tilsynelatende viste seg at du ikke kunne opprette et mobilabonnement hos oss, så skal du selvsagt ikke belastes økonomisk for dette. Dette i henhold til angrerett-loven. Igjen, jeg beklager for behandlingen du fikk og vil gjerne få muligheten til å rette opp i dette. Send meg gjerne en e-post til [email protected] om det skulle være noen ytterligere spørsmål. Ønsker deg en god helg! Mvh. Tina ice.no
Har en trådløs 4g router som er kjøpt av Ice, men valgte å si opp det mobile bredbåndet og heller bruke datasim fra Ice i routeren da dette ble ganske så mye rimeligere. Denne løsningen har fungert greit i et års tid, helt til routeren plutselig sluttet å virke. Tok da kontakt med kundeservice for å klage på routeren, men fikk beskjed om at de ikke kunne gi meg support siden jeg ikke hadde et aktivt mobilt bredbånd abonnement. Forsøkte å forklare at jeg faktisk hadde kjøpt routeren av dem og at denne ikke fungerte mer, men de var ikke interessert i å hjelpe meg. Sa at de først kunne hjelpe meg hvis jeg ble kunde igjen på mobilt bredbånd (noe jeg ikke er interessert i). Så det går tydeligvis ikke an å klage på selve routeren hos Ice, selv om kjøpsloven sier noe annet...
Hei, Martin Dette var kjedelig å høre! Jeg vil gjerne se hva jeg kan få gjort for deg i denne saken! Får du sendt meg en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og mobilnummeret ditt? Ønsker deg en fin dag! Mvh. Tina ice.no
Bra oppbacking gode på svar på problemer.. Hyggelige folk og topp mobilt bredbånd
Hei, Vidar Tipp topp, tommel opp! Det her var trivelig å lese :) Jeg håper du blir hos oss i minst 6 år til! Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no
Har abonnement med ICE+ og har derfor droppet bredbånd hjemme. Deler mobildata med pc og Apple TV uten problemer. Sparer mye på å droppe bredbånd i leiligheten. Sjekket at det var bra dekning før jeg valgte å bare benytte mobilnett.
Hei, Ole Dette hørtes ut som en fantastisk lur og rimelig løsning! Det gleder meg å høre :) Ha en flott dag! Mvh. Tina ice.no
Bestile Ice-abonnement for å benytte meg av datapakken Data Frihet. Men, dataen er faktisk så godt som ubrukelig da Ice bare tilbyr Data Frihet på deres Ice+-nett, altså et LTE+/4G+-nettverk. Disse bruker to 4G-signal mot vanlig 4G, som bare bruker ett signal. Mobiltelefoner kobler seg automatisk til nettet med best dekning. All sannsynlighet tilsier at mobiler da vil hoppe av 4G+-nettet og over på 4G-nettet, da ett sterkt signal gir mer stabil dekning enn ett sterkt og ett svakere signal. Dermed sitter jeg igjen med en regning på 1000 GB jeg ikke får bruke. Anser meg selv som datakyndig men selv med 5 Android-telefoner, låste radioinnstilliger på kun LTE, 4G, uten Telia-roaming aktivert, osv., kunne jeg ikke løse problemet. Grovt misfornøyd. Kontakta support for å prøve finne en løsning, men de sa at det er faktisk klin umulig å "låse" en telefon til Ice+-nettet. Forøvrig svarte de hurtig og var trivelig å snakke med, men budskapet var allikevel utrolig skuffende. I ett nøtteskall sa de at kunder vil automatisk hives over til det sterkeste LTE-nettet, som i Ices tilfelle som regel blir normalt 4G, grunnet at Ice har lagd et solid 4G-nett som klart overgår 4G+-nettet. Om det er Ice+-dekning eller ei betyr ingenting da mitt nabolag har flott 4G+-dekning. Uheldgivis har jeg flottere 4G-dekning.
Hei, Filip Leit å høre at du ikke får benyttet deg av Data Frihet pakken din og at 4G+ ikke fungerer for deg i ditt område. Dette ønsker jeg å rette opp i! Hvis du vil at jeg undersøker dette nærmere for deg vil jeg be deg om å sende en e-post til [email protected] med navn og mobilnummer. Da kan vi få sett nærmere på dette sammen. Ønsker deg en god dag! Mvh. Tina ice.no