ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Familie på ferie i sverige nå. Ingen av Ice abbo fungerer. Uten tjeneste. Ikke bra. Heldigvis hadde man med alarm kontatkort fra bilen og klokke sim fra telenor som fungerer. Ellers kunne man bare reist hjem før ferien hadde begynt. I 2016 er man gjort avhengig av mobildekning. Det er det man baserer seg på i samfunnet. Ikke bra nok av Ice å nedprioritere utprøving før slipp. En annen ting er at sim er gammeldags. Hvorfor ikke bare ringe ut via imei? Og velge selv hvem levrandør man vil benytte. Mulig jeg bytter tilbake mine 5 abbo til Telenor igjen.
Ikke samsvar mellom reklamen og virkeligheten. Elendig dekning. Og håpløs fart... Velg annen operatør.
GÅ IKKJE I ICE-FELLA. Før sommeren bestilte vi ICE sitt mobile bredbånd fordi dei annonserte god dekning over heile landet. "Fra brygga di og 10 mil til havs". Vi var på ein to vekers segltur langs kysten fra Stord og til Selje. Bare unntaksvis opplevde vi å få dekning på ruteren frå ICE, sjølv om dekningskartet var merka med maks dekning. Forsøket på å avslutte 12-månedersavtalen blir kontant avslått. Jeg vil herved advare alle mot å kjøpe bredbånd fra ICE dersom hensikten er å ha eit mobilt brebånd. Det held ikke det dei lover, men de meiner sjølv dei har tatt forbehold. Dei tilbyr å selge ekstra antenne sjølv om vi har kjøpt den kraftigaste ruteren. DETTE HELD IKKJE MÅL HVERKEN I LEVERANSE ELLER KUNDEBEHANDLING.
Jeg har vært ICE. Net-kunde siden 2006, da het de Nordisk Mobiltelefon. Etter nå 10 år som kunde er jeg strålende fornøyd med produktet. Jeg har både mobilt bredbånd og mobilabonnoment. Jeg var nok av de kundene som fikk sim-kort som var riktig programmert, for jeg fikk både nett- og MMS-oppsett automatisk tilsendt da jeg satte inn sim-kortet i telefonen. MMS fungerte ikke helt normalt til å begynne med, men jeg foretok meg ingen ting, og etter et par dager fungerte MMS fint. Nettet (4G) har fungert flott hele tiden. Når det gjelder det mobile bredbåndet, kunne kapasiteten ha vært bedre. Men jeg vet at fremtiden bringer mye bra for ICE.net, med sine egne basestasjoner. I Drammen pågår det et pilotprosjekt, og hastigheter opp mot 200 mbit/s oppleves for både mobil- og mobilt bredbåndskunder. Så fremtiden blir spennende!
Tegnet ab på mobilt bredbånd med smartrouter for å bruke på hytta. Siden dekningskartet viste sannsynlig dekning så kontaktet jeg kundeservice i forkant med spørsmål om dekningen og hva som er mulighetene dersom dette ikke virker. Fikk kjekt svar om at jo da, det er muligheter for både ekstern antenne og kansellering om det ikke virket (med bindingstid kunne man da ikke ha brukt "mye" av datamengden om kansellering skulle godkjennes). I ettertid - når det ikke er dekning i det hele tatt (ikke en eneste prikk) Så kan kundeservice plutselig opplyse at på adressen er det ikke dekning (det vet de og valgte å ikke opplyse om i forkant) Samt at for reklamasjon på 50 GB ab så kan man ikke ha brukt mer enn 1GB (dette finner du ingenting om i vilkår eller i informasjon i forkant (1GB er ikke "mye" på et 50GB ab)). Sitter nå med et ubrukelig dyrt abbonnement som jeg må betale for i et år. Kjørte rundt i store deler av ferien og fant nettet ubrukelig (faller ut hele tiden) I bilen langs E39 og E6 helt nord til Bodø samt hele helgelandskysten og over valdresflya, Filefjell og Lærdal. På campingplassene (10 stk), hadde vi dekning på 3 stk som kunne brukes til annet enn å vente 5 minutter på VG's forside. Overlegen dekning som de skryter av er helt feilaktig. I tillegg er kundebehandlingen svært dårlig når du opplever problemer (får ikke skikkelig svar/nekter å ta ansvar/sendes rundt)
Du må for alt i verden ikke gå over til ice om du trenger dekning på din telefon. Vi er en familie på 4 som 3 av oss sitter med et abonnement fra Ice. Etter 1 uke i Danmark uten dekning fikk vi vite at vi hadde fått 3 av 1000 ubrukelige sim kort (i følge ice) til bruk i utlandet. Vi skal være her i 14 dager UTEN TELEFON DEKNING det går ikke ann.... I tillegg har vi en ungdom som skulle lete etter pokemon... Lite og dårlig hjelp fra kundeservice, f. eks logg inn på nettsidene og så får du en kode på SMS... Morsomt.. Ice sender nye sim kort til oss, de ligger hjemme på postkontoret i Norge, "veldig nyttig her i Danmark det". Det ligger nye sim kort fra ett annet firma når vi kommer hjem. ALDRI MER ICE!
Ice net kjører vanlig mobil via telia :) Og bredbånd via eget fullstendig håpløst og sterkt overdrvet dekingskart. Veldig mye egen erfaring.