ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har vært ICE. Net-kunde siden 2006, da het de Nordisk Mobiltelefon. Etter nå 10 år som kunde er jeg strålende fornøyd med produktet. Jeg har både mobilt bredbånd og mobilabonnoment. Jeg var nok av de kundene som fikk sim-kort som var riktig programmert, for jeg fikk både nett- og MMS-oppsett automatisk tilsendt da jeg satte inn sim-kortet i telefonen. MMS fungerte ikke helt normalt til å begynne med, men jeg foretok meg ingen ting, og etter et par dager fungerte MMS fint. Nettet (4G) har fungert flott hele tiden. Når det gjelder det mobile bredbåndet, kunne kapasiteten ha vært bedre. Men jeg vet at fremtiden bringer mye bra for ICE.net, med sine egne basestasjoner. I Drammen pågår det et pilotprosjekt, og hastigheter opp mot 200 mbit/s oppleves for både mobil- og mobilt bredbåndskunder. Så fremtiden blir spennende!
Tegnet ab på mobilt bredbånd med smartrouter for å bruke på hytta. Siden dekningskartet viste sannsynlig dekning så kontaktet jeg kundeservice i forkant med spørsmål om dekningen og hva som er mulighetene dersom dette ikke virker. Fikk kjekt svar om at jo da, det er muligheter for både ekstern antenne og kansellering om det ikke virket (med bindingstid kunne man da ikke ha brukt "mye" av datamengden om kansellering skulle godkjennes). I ettertid - når det ikke er dekning i det hele tatt (ikke en eneste prikk) Så kan kundeservice plutselig opplyse at på adressen er det ikke dekning (det vet de og valgte å ikke opplyse om i forkant) Samt at for reklamasjon på 50 GB ab så kan man ikke ha brukt mer enn 1GB (dette finner du ingenting om i vilkår eller i informasjon i forkant (1GB er ikke "mye" på et 50GB ab)). Sitter nå med et ubrukelig dyrt abbonnement som jeg må betale for i et år. Kjørte rundt i store deler av ferien og fant nettet ubrukelig (faller ut hele tiden) I bilen langs E39 og E6 helt nord til Bodø samt hele helgelandskysten og over valdresflya, Filefjell og Lærdal. På campingplassene (10 stk), hadde vi dekning på 3 stk som kunne brukes til annet enn å vente 5 minutter på VG's forside. Overlegen dekning som de skryter av er helt feilaktig. I tillegg er kundebehandlingen svært dårlig når du opplever problemer (får ikke skikkelig svar/nekter å ta ansvar/sendes rundt)
Du må for alt i verden ikke gå over til ice om du trenger dekning på din telefon. Vi er en familie på 4 som 3 av oss sitter med et abonnement fra Ice. Etter 1 uke i Danmark uten dekning fikk vi vite at vi hadde fått 3 av 1000 ubrukelige sim kort (i følge ice) til bruk i utlandet. Vi skal være her i 14 dager UTEN TELEFON DEKNING det går ikke ann.... I tillegg har vi en ungdom som skulle lete etter pokemon... Lite og dårlig hjelp fra kundeservice, f. eks logg inn på nettsidene og så får du en kode på SMS... Morsomt.. Ice sender nye sim kort til oss, de ligger hjemme på postkontoret i Norge, "veldig nyttig her i Danmark det". Det ligger nye sim kort fra ett annet firma når vi kommer hjem. ALDRI MER ICE!
Ice net kjører vanlig mobil via telia :) Og bredbånd via eget fullstendig håpløst og sterkt overdrvet dekingskart. Veldig mye egen erfaring.
Bytta til Ice i januar pga prisen. Har hatt perioder der det står ingen tjeneste- kan altså ikkje ringe heller. Det hjalp å slå over på 2g, men kun for å kunne vere tilgjengelig på telefon. Etter sim skiftet i juli har eg vore på ferie. Håplaust. I Norge har det vore svært tregt nett, slik ein ikkje gidd bruke det. Har også hatt perioder med ingen tjeneste så kan ikkje ringe, søke opp kart eller finne overnatting. I Sverige hadde eg ingen nett i det heile. Ringte kundeservice som såg at det var tekniske problem og skulle opprette sak og gi tilbakemelding om problemløysinga. Har ikkje høyrd noko meir. Ringte på att når eg kom til Norge, fekk beskjed om å sette sim i en anna mobil då det kunne vere mobilen som var problemet.. Bra pris, men eg har bestilt anna abonnement. Kan ikkje leve med så dårlig mobiltjeneste i 2016.
Prisen når en bruker kun telefonen til å ringe og sende meldinger- er det eneste som er noenlunde.
Jeg har vært kunde hos Ice i ca 1 år og har vært strålende fornøyd. MEN, så krevde Ice at kundene måtte bytte SIM-kort, etter dette har jeg ikke fått sendt MMS og Ice klarer ikke å hjelpe. Ice mente at jeg måtte skru av wifi hver gang jeg skulle sende MMS, deretter vente noen minutter for så å sende MMS. Noen andre som har hørt et så tåpelig svar?? Jeg har nå meldt overgang til annet selskap, dette blir for dumt for meg!