Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bestilte telefon igjenom telia svitsj eller swap og siden jeg ikke var kredittverdig på tidspunktet så ble det satt i ett familiemedlems navn. Epost, mobilnummer og alt annet info sto i mitt navn, det som trengtes for å være kredittverdig ble tatt i familiemedlemmets navn. I starten gikk alt helt fint og jeg regninger på mail, så gikk det 2-3 mnd og jeg sluttet å få regninger på mail. Tok kontakt med kundeservice og lurte på hvorfor jeg plutselig ikke fikk regninger på mail lenger og da kom det frem at jeg ikke var eier og måtte foreta ett "eierbytte" som de kalte det for å bli det. Printet ut skjemaet Telia sendte meg, fylte ut alt som skulle fylles ut og gikk til nærmeste teliabutikk for å levere det inn. Der fikk jeg beskjed om at nei, det var umulig å gjøre ett eierbytte, rett etter kundeservice ba meg om dette, viste samtalen frem til den ansatte på butikken, men ble nektet likevel. I mellomtiden så kom det ikke en eneste regning og først 1 mnd senere så kom plutselig regningene, med 3 dobbelt beløp og ikke i mitt navn. Så jeg bestilte telefonen, alt av info tilhørte meg utenom fødselsnummer og navn, som telia også sa var null problem, så foretok de plutselig ett eierbytte uten å gi beskjed eller noe, så fikk plutselig ikke svitsjet eller swappet mobilen etter 1 år lenger. Betalt ferdig telefonen med sykelig overpris, avsluttet mitt kundeforhold hos Telia og kommer aldri til å se meg tilbake da de er ekstremt dyre, kundeservice og ansatte i butikkene følger ikke regler de selv har og de har ekstremt dårlig dekning, da jeg kun har E eller 3G mesteparten av tiden, ekstremt sjeldent jeg ser 4G og 4G+ har jeg aldri sett selv om det skal være en greie.
For andre gang må jeg henvende meg til servicen hos Telia. Denne gangen pga en funksjonsfeil. Jeg blir anbefalt å melde det som en skade hos forsikringen. Da jeg sa at det er ikke meningen med en forsikring da en skade omfatter uhell utenfra fikk jeg som svar at det var helt greit å gjør. De ville ikke ta i mot telefonen under garanti. Veldig dårlig gjort!
Fra høsten 2020 har det bare gått nedover med Telia når det gjelder mobildekning og kundeservice. Har vært kunde i mange år pga generelt veldig bra dekning alle deler av Norge jeg besøker. Nå har dette snudd helt om. Telia svarte etter lenge «at pga stor andel nye kunder, så er mobilnettet overbelastet». Dette har resultert i at dekning/hastighet har blitt 3-4 ganger dårligere. Det vil si nå at i «grislendte» strøk, så er hastighet nå lik null selv med nesten topp 4G signal... Blir nok skifte her ganske raskt..
Det dummeste jeg noen gang har gjort, er å kjøpe ny telefon med simkort ifra telia med en avtaletid/bindingstid på 12 mnd. De har ikke dekning, etter å hvert kunde hos de i 3 mnd så begynner alt rote. JEG BOR I OSLO, OG DET FUNGERER VELDIG DÅRLIG. - samtaler kommer ikke igjennom hos meg - oppkobling av samtaler, blir brutt etter 5 sek - dårlig nett generelt i Oslo - får stadig meldinger på ubesvarte anrop, og at folk har prøvd å ringe til deg Har snakket med kundeservice, men de skal analysere, osv. Har klagd nå i 3 mnd, kommer ingen vei. Har prøvd ny tlf, slå på 4g tale, WiFi tale. Ingen ting hjelper Skal du kaste bort pengene dine og bruke en ny smarttelefon med svak nett og dårlig dekning. JA DA BØR DU VELGE TELIA
Dette gjelder først og fremst kundeservice på bredbåndsdelen. Det startet med at de deaktiverte bredbåndsmodemet jeg hadde før jeg omtrent hadde fått hentet nytt ut fra Posten. Dette skjedde helt uten forvarsel. Oppdaget det når alt bredbånd forsvant fra huset. Dette ble oppdaget ved en alt for lang vendtid i tlf til kundeservice. Hadde ikke tenkt å sette opp nytt modem før i neste uke, da jeg også har et mesh nettverk koblet til dette. Så kundebehandleren jeg hadde på tråden lovet at hun skulle reaktivere det "gamle" modemet igjen. Så jeg la på. Ventet i 15 min, og ikke noe bredbånd kom. De samme lampene på modemet blinket fortsatt. Da var det bare å ringe igjen, ny lang ventetid i kø. Så var det en ny kundebehandler som så i sitt system at den forrige ikke hadde gjort det hun hadde lovet. Så hun utførte rekatviering, og vipps så hadde jeg bredbånd i modemet igjen. Så var det å sette opp mesh nettverk på nytt. Det hele startet kl 1928, og var ferdig kl 2130. Takket være at noen i Telia gjorde en fantastisk dårlig jobb!!. Så jeg kan på ingen måte anbefale kundeservicen dems.
Helt fruktansværd kundservice och behandling av kunderna. Først blev vi lovade installation av fiber den 10/1-21 før att sedan bli uppringda med att "dom bokat fel". Næsta datum blev 20/1-21. Nær dom væl kommer før installationen inser dom att det inte finns plats i skåpet på vår gata.(Har dom inte ritningar?!) I 3 dagar fick vi sjælva jaga Telia før att få en løsning. Nær vi gjort det 10 gånger får vi svaret nonchalant att det skall ta 3v! Med hemmakontor! Vårt jobb ær att rita åt byggbranschen! Inte nog med detta utan vi blir sen uppringda med att nån inte skrivit ner att vi ska ha installerat, så dom blåste ytterligare en vecka! De sjukaste jag varit med om. Under all kritik. Køp inte Telia! Undvik Telia! Ta vad som helst utøver Telia! Helt horribelt. Ingen har bett om ursækt till oss eller ens ringt oss med kompensation. Helt bedrøvligt att dom inte blir anmælda mer!
Selv om en fant ut at Telia har gjort en feil har de såkalte service medarbeider nå lag skylden på Sergel isteden for å rydde opp og beklager og beholde en kunde , men nå er jeg ferdig og har tatt bort siste av 6 abbo fra telia over til ice Arroganse er i denne organisasjonen et stort problem og jeg er nå glad å ikke har noe å gjøre mer med de .