Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
De ringte å avtalte om prisen for å holde meg som telia kunde, uten beregningstid. Jeg fikk rabatt etterpå fra Talkmore som de nekte å gi meg, jeg byttet, de sendte meg gebyr på 1000 kr.
They make it incredibly clear that the only thing they care about is taking as much of your money as possible hoping that you're none the wiser. Arrogant service, complicated billing system, heavily over-priced, bad - to mediocre connection, hidden fees, not to mention the fact that if you by any chance run out of data - they actually (REDUCE) your surfing speed to an unbearable pace later offering you the option of purchasing a pack which at minimum costs 100kr for a measly 1GB. If you have data roll over and decide to change to a different amount of GB per month, all of that data you have collected simply disappears. This company is an absolute joke, i wouldn't wish them on anyone.
Erfarer at dekningen hjemme på mobilt bredbånd og telefon har blitt dårligere med tiden, opplever det samme på forskjellige arbeidsplasser.
Byttet fra Talkmore til Telia i november med et abonnement på 60 GB rollover. I bykjernen funger dekningen optimal, men 4G nettet varierer veldig andre steder. Hadde aldri hatt tilsvarende problemer med Talkmore.
Telia - ALDRI IGJEN. Frarådes! Føler seg lurt av en glatt Telia-selger og arrogant kundeservice. PS. '0-en' mangler på tilfredsskalaen
Telia overfakturerte meg for ekstra data-sim, tok betalt tellerskritt for å ringe og betale regning fra utlandet, fordi mob ble sperret pga høyt forbruk, tok betalt for at jeg betalte med kort, ga feil info, slik at jeg ble sperret flere ganger - i en krisesituasjon med alvorlig skade i utlandet. De klarer IKKE å levere en etterprøvbar/kontrollerbar spesifisert regning, slik a jeg kan videresende og få tilbakebetalt noe av den enorme regningen fra forsikringsselskapet. Det er ikke mulig å få snakke med noen med beslutningsmyndighet, utover førsterekka på kundeservice. De svarer at «sitter bare på mail»!!! I et telefonselskap! Har bedt på mail om å få snakke med en i ledelsen, men det lar seg ikke gjøre. De er vrange, arrogante, og lite løsningsorienterte. På det de kaller spesifikasjon, som man finner må min side på nettsiden til Telia, står det bare antall sms og samtalerog totalkostnad. Det tar opptil 30 dager å få ut egne data - om man bestiller dette, men det jeg har fått er ubrukelig. Det er ulike excel-ark for sms inn, sms ut og telefonering. Nesten alle telefon og sms-nr er telia sine sentral-nr, - så det er meningsløse opplysninger. På toppen av det hele står det at jeg har ringt meg selv x antall ganger i løpet av en dag, noe jeg selvsagt ikke har gjort, og so strengt tatt ikke er logisk, eller fysisk mulig. Samme nr som avsender som mottaker i samtalen i mitt mob nr. Jeg er ferdig med Telia, og anbefaler IKKE dette arrogante, kostbare, selskapet. Til orientering, eier Telia mange av «konkurentene», som feks TalkMore og OneCall, og har nylig slukt Get og flere andre. Så «konkurransen» på markedet er egentlig bare fake. Telenor og Telia har nærmest monopol. Jeg flyttet til Ice pga frustrasjonen over Telia, og sparer allerede en god del på det. Ice er Telenor og Telias eneste reelle konkurrent. Jeg har ingenting bra å si om Telia. Ble tvangsfusjonert fra Get, og i de tre mnd jeg var Telia-kunde har ikke fakturaene stemt, og kundeservice i nødsituasjon og i etterkant har vært alarmerende og ekstremt uproff og dårlig. De er nå klaget inn til Brukerklagenemda for manglende dokumentasjon av utgifter. Anbefaler alle andre som ikke får spesifisert faktura der man kan sjekke telefonregningen til å gjøre det samme, og kreve tilbakebetalt det som ikke kan dokumenteres. IKKE betal regningen om du klager, for de kan ikke purre mens klagen behandles. Jeg har dessverre betalt, så jeg tviler på at jeg vil få igjen noe av den enorme regningen de ikke kan dokumentere. Styr unna!
Jeg fikk tilbud fra dere på telefon, jeg var fornøyd med det, men så da jeg skulle sjekke noe på en butikk, så ser jeg på mobilen og den sier Edge dekning, vennen min på Telenor på nett det samme stedet hadde god 4G.