Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Telia overfakturerte meg for ekstra data-sim, tok betalt tellerskritt for å ringe og betale regning fra utlandet, fordi mob ble sperret pga høyt forbruk, tok betalt for at jeg betalte med kort, ga feil info, slik at jeg ble sperret flere ganger - i en krisesituasjon med alvorlig skade i utlandet. De klarer IKKE å levere en etterprøvbar/kontrollerbar spesifisert regning, slik a jeg kan videresende og få tilbakebetalt noe av den enorme regningen fra forsikringsselskapet. Det er ikke mulig å få snakke med noen med beslutningsmyndighet, utover førsterekka på kundeservice. De svarer at «sitter bare på mail»!!! I et telefonselskap! Har bedt på mail om å få snakke med en i ledelsen, men det lar seg ikke gjøre. De er vrange, arrogante, og lite løsningsorienterte. På det de kaller spesifikasjon, som man finner må min side på nettsiden til Telia, står det bare antall sms og samtalerog totalkostnad. Det tar opptil 30 dager å få ut egne data - om man bestiller dette, men det jeg har fått er ubrukelig. Det er ulike excel-ark for sms inn, sms ut og telefonering. Nesten alle telefon og sms-nr er telia sine sentral-nr, - så det er meningsløse opplysninger. På toppen av det hele står det at jeg har ringt meg selv x antall ganger i løpet av en dag, noe jeg selvsagt ikke har gjort, og so strengt tatt ikke er logisk, eller fysisk mulig. Samme nr som avsender som mottaker i samtalen i mitt mob nr. Jeg er ferdig med Telia, og anbefaler IKKE dette arrogante, kostbare, selskapet. Til orientering, eier Telia mange av «konkurentene», som feks TalkMore og OneCall, og har nylig slukt Get og flere andre. Så «konkurransen» på markedet er egentlig bare fake. Telenor og Telia har nærmest monopol. Jeg flyttet til Ice pga frustrasjonen over Telia, og sparer allerede en god del på det. Ice er Telenor og Telias eneste reelle konkurrent. Jeg har ingenting bra å si om Telia. Ble tvangsfusjonert fra Get, og i de tre mnd jeg var Telia-kunde har ikke fakturaene stemt, og kundeservice i nødsituasjon og i etterkant har vært alarmerende og ekstremt uproff og dårlig. De er nå klaget inn til Brukerklagenemda for manglende dokumentasjon av utgifter. Anbefaler alle andre som ikke får spesifisert faktura der man kan sjekke telefonregningen til å gjøre det samme, og kreve tilbakebetalt det som ikke kan dokumenteres. IKKE betal regningen om du klager, for de kan ikke purre mens klagen behandles. Jeg har dessverre betalt, så jeg tviler på at jeg vil få igjen noe av den enorme regningen de ikke kan dokumentere. Styr unna!
Jeg fikk tilbud fra dere på telefon, jeg var fornøyd med det, men så da jeg skulle sjekke noe på en butikk, så ser jeg på mobilen og den sier Edge dekning, vennen min på Telenor på nett det samme stedet hadde god 4G.
Her får du topp kundeservice, også alt som du alt en skal forvente i et mobil eller mobilt bredbånd abonnement. Regninger er det aldri surr med. Ekstra datakort eller SIM-kort kommer hjem til deg i en fei:) TOPPSCORE fra meg:)
Telia er mer opptatt av penger enn fornøyde kunder og da snakker jeg om små beløp. Er ikke fan av grådige selskap, byttet derfor operatør av prinsipp og fikk en mye bedre deal i prossesen. Tips: Velg noen andre enn Telia !
Har Telia mobilt bredbånd. Som ny kunde var hastigheten stor (rundt 40mb/s). Siden har hastigheten blitt lavere og lavere og er nå rundt 10mb/s. På samme sted i huset måler jeg 40mb/s med et Telenor abonnement.
Kundeservice var ok. Men egenandelen på svitsj ligger på 1000,- ved første skade, 2000,- ved andre skade, og 3000,- ved tredje skade... Like greit å bare finne noen som fikser som hobby. Svitsj er jo et tapsprosjekt for kunden uansett, så kjøp heller ny mobil ved det samme den blir utgitt, og selv deretter etter ett år. Mengden data i måneden er relativt dyr i forhold til andre billige operatører. Dekningen er som så, selv midt i storbyen selv.
Når di fikk adressen min burde di skjønne at det kunne være dårlig dekning, da di ikke kunne tilby bredbånd, kun mobilt b.b. Har snart ikke dekning hjemme, null på hytta, jeg visste ikke at di hadde netcomdekning.. Det var ett års binding.. Hvorfor? Har ikke kjøpt noe gjennom dem. Skulle bare ha et simkort 🤷♀️ naboen sa i dag at di ble lurt til å binde seg i 5 år?! Di ga meg 60 angrefrist.. Men jeg tok ikke ibruk nummeret før lenge etter denne fristen, så jeg ante ikke at jeg skulle mangle dekning i hjemmet mitt. Bor alene med baby, i ødemarka og er kronisk syk, sist jeg måtte ha legevakt spurte legen om jeg hadde flere telefoner, for han hørte meg dårlig. Fikk ikke si opp. Da skulle di ha ca 10.000kr... å ha så lite respekt og empati for andre mennesker, har ikke sett makan til sånt 😠🤒🤔