Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hyggelig kundeservice. Ble tilbudt en 1 GB mer i abonnementet mitt til samme pris før, og en stund etter ble jeg tilbudt 30% rabatt mot å binde meg et år. Aldri vært noe tull, men har dårligere dekning i grisgrendte områder enn kona som har Telenor.
Etter brent adapter hjemme testet jeg kundeservice, først via chat. Jeg ba de ringe meg - men hørte ikke noe. Så ringte jeg inn. Vedkommende skulle sjekke om ny del.. vi ble brutt - ingen ringte opp. Jeg ringte så på ny -ny saksbehandler - det samme skjedde... man sitter og venter intet hører man .. og man blir brutt. Etter 3 dje forsøk med ny saksbehandler så nevner jeg historikken og han finner at saken er registrert... jeg ber om at han setter meg til teknisk med em gang så jeg får kommunisert med de som kan duppe dingeser. Jeg blir så satt til teknisk - de vet hva der er, men får ikke gjort noe for nå er jo alt stengt.. Da har vi brukt 3 timer av dagen på dette. Det går not påskehøytid og vi får ikke brukt noe.. Stur unna dette møkka selskapet hvis du kan er mitt tips.. Selv den siste samtalen ble vi lovet at det skulle sendes en Mail slik at vi kunne sende bilde av komponenten som er ødelagt - den kom heller ikke. Godt GET ble kjøpt opp - men at de ble kjøpt av noen som er enda dårligere er jo ufattelig trist for kundene. Opptaket mitt er tatt opp - så da kan jo Telia spille dette av når de skjønner at de har mistet oss som kunde.
«Tekniker kommer mellom 08.00- 16.00. De ringer 15. min før. Dersom avtalen ikke overholdes påløper gebyr på 950,- kr.» For et urimelig krav. Kunden får 15.min reaksjonstid, men Telia gir seg selv 8 timers slækk. Det burde være mulig å planlegge bedre. Teknikeren avlyste forøvrig siste avtale. Får jeg da 950,-? Nei. Jeg får kun tapt inntekt for å holde meg på 15. min beredskap. Må oppgi samme informasjon til hver person jeg snakjer med, og jeg blir viderekoblet flere ganger. Telia virker ikke interessert i å hjelpe kunden. Tar ikke initiativ til bedring. Lite fornøyd.
Telia har som strategi og ha minimumsdekning. Det medfører at man nesten aldri opplever at begge i en samtale har Ok dekning.
Jeg syntes Telia er veldig bra og har helt fantastisk kundeservice!
Vi har alltid hatt bra dekning hos Telia også der Telenor ikke har dekning. Kundeservice er meget bra. Alltid fått god informasjon og hjelp fra blide og hyggelige mennesker. Der har virkelig Telenor noe å hente. Ja jeg kan virkelig anbefale Telia
Jeg har rukket å bli over 50 år gammel, og har opplevd en del forskjellige tjeneste-leverandører gjennom årenes løp. De aller fleste har prøvd sitt beste på å gjøre kunden fornøyd. Men aldri har jeg opplevd et større drittselskap en Telia. Alt de tenker på er penger - penger - penger. Drit i kunden bare de får pengene sine. Gjør en drittjobb. Samma det. Kunden har ikke brukt tjenesten. Spiller ingen rolle. Vi sender regning uansett (som ikke engang samsvarer med avtalen). Telia er rett og slett en gjeng med svindlere og utpressere. Større møkkaselskap trenger man ikke å lete etter. Telia er det største.