Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Når mobilabonnementene til Telia er dobbelt så dyr som andre er det bare en ting å gjøre, bytte. I tillegg klarer de å slenge på et faktureringsgebyr på 49 kroner når jeg har avtalegiro. Her er fokuset på å suge mest mulig penger ut av kundene. Styr unna.
Søppel kundeservice Definisjonen på ubrukelig kundeservice. Null hjelp å få. Den ansatte LEGGER PÅ midt i samtalen. Ga NULL nyttig hjelp. At Telia ansetter ubrukelige folk til kundesenteret reflekterer dårlig over hele bedriften. Anbefaler alle å styre unna og at den ansatte jeg pratet med sparkes. Pratet med den ansatte 27.02 kl. 13:46.
Opplever ganske ofte dårlig dekningsgrad så fort jeg havner litt utenfor byen. I tillegg syntes jeg at regningene ofte inneholder små skjulte beløp som ikke kan spores tilbake til noe som helst.
Bruker mye data, og synes det er for lite, er mye på tur og der er heller ikke full telenor dekning
Hastigheten er ræva bytta tilbake til Telenor selvom det er hakke dyrere. Binda meg i et år noe jeg angrer på så fort bindinga gikk ut bytta jeg tilbake til Telenor dekinga er langt bedre. Kundeservice er grei. Målte 50 høyere mbps høyere hos Telenor enn telia minuet før jeg bytta. Aldri mer uansett hvor lav pris jeg får.
Bestilte telefon igjenom telia svitsj eller swap og siden jeg ikke var kredittverdig på tidspunktet så ble det satt i ett familiemedlems navn. Epost, mobilnummer og alt annet info sto i mitt navn, det som trengtes for å være kredittverdig ble tatt i familiemedlemmets navn. I starten gikk alt helt fint og jeg regninger på mail, så gikk det 2-3 mnd og jeg sluttet å få regninger på mail. Tok kontakt med kundeservice og lurte på hvorfor jeg plutselig ikke fikk regninger på mail lenger og da kom det frem at jeg ikke var eier og måtte foreta ett "eierbytte" som de kalte det for å bli det. Printet ut skjemaet Telia sendte meg, fylte ut alt som skulle fylles ut og gikk til nærmeste teliabutikk for å levere det inn. Der fikk jeg beskjed om at nei, det var umulig å gjøre ett eierbytte, rett etter kundeservice ba meg om dette, viste samtalen frem til den ansatte på butikken, men ble nektet likevel. I mellomtiden så kom det ikke en eneste regning og først 1 mnd senere så kom plutselig regningene, med 3 dobbelt beløp og ikke i mitt navn. Så jeg bestilte telefonen, alt av info tilhørte meg utenom fødselsnummer og navn, som telia også sa var null problem, så foretok de plutselig ett eierbytte uten å gi beskjed eller noe, så fikk plutselig ikke svitsjet eller swappet mobilen etter 1 år lenger. Betalt ferdig telefonen med sykelig overpris, avsluttet mitt kundeforhold hos Telia og kommer aldri til å se meg tilbake da de er ekstremt dyre, kundeservice og ansatte i butikkene følger ikke regler de selv har og de har ekstremt dårlig dekning, da jeg kun har E eller 3G mesteparten av tiden, ekstremt sjeldent jeg ser 4G og 4G+ har jeg aldri sett selv om det skal være en greie.
For andre gang må jeg henvende meg til servicen hos Telia. Denne gangen pga en funksjonsfeil. Jeg blir anbefalt å melde det som en skade hos forsikringen. Da jeg sa at det er ikke meningen med en forsikring da en skade omfatter uhell utenfra fikk jeg som svar at det var helt greit å gjør. De ville ikke ta i mot telefonen under garanti. Veldig dårlig gjort!