Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hvorfor ikke Telia: Selskapet endrer plutselig avtale hatt i årevis med en melding noe som helst indikajon på at endring var på tur. Med det øker månedskostnaden på abonnementene til kona og meg med 100 kr i måneden = 1200 kr/året. Kundeservice middels. Ikke istand til å gi riktig oppsett av mobil. Måtte sette opp mobilen selv. Telia har dårlig dekning i vanskelige områder. På slike steder er det ingen som matcher Telenors dekning.
God service, grei pris men dekningen kunne vert bedre, men det gjelder alle selskap når man kommer ut i distriktene.
Telenor har nå full dekning i ytre Siljan, etter den nye masta kom opp får jeg ikke signal i det hele tatt, mens Telenor har full 4G dekning. Må nok bytte.
Middels dekning, veldig dyrt å kjøpe ekstra datamengder.
De presser folk til et dyrere abonnement med litt mer data. Tilbyr ikke 1 GB lenger så alle som har det må nå gå til 2GB og 50 kr dyrere pr mnd. Hjelper lite med god kundeservice når de er dårlig på produktet de selger.
Selv om du inngår 1 års binding, så kan Telia når som helst oppheve avtalen ila året. Jeg opplevde å få opphevet en avtale 3 uker etter at den var inngått.
Det tok nesten 1 mnd. å bli kunde av Telia i Sverige, fordi de ikke kunne håndtere folk som ikke har svensk personnr. Det gikk fullstendig i stå. Nå har jeg endelig blitt kunde, men nye problemer oppstår. De kan bare sende fakturaer på papir hver mnd. i postkassen. Når jeg bare har et sommersted, så får jeg fakturaer i postkassen, mens jeg er i Norge. Ingen mulighet for å sende fakturaer på e-post. Heller ikke avtalegiro er mulig og jeg ba om å betale for et år av gangen, men det var heller ikke mulig! Telia er et IT/ Telecom selskap og kan ikke håndtere kunder som ikke har svensk personnr. på en skikkelig måte i 2019. Helt utrolig. De er så firkantet og har så gammel infrastruktur, at å levere god kundeservice til andre enn de som svensk personnr. er vanskelig å forstå. Telia må skjerpe seg!