SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg hadde akkurat en overivrig selger på tråden som mente jeg hadde krav på 40-50% rabatt. Han presentere seg på en måte som gjorde at jeg forsto det som om han ringte fra hovedkontoret til Telenor. Jeg måtte spørre flere ganger for at han skulle svare tydelig på hvor han ringte fra. På spørsmål om binding og brudd svarte han at det selvfølgelig ikke var snakk om slikt. 3 sek på Google viser at bruddgebyret er enormt. Ren svindel!
Hei Ketil Takk for din tilbakemelding. Det er trist å høre at du har fått inntrykk av at vi ringte fra Telenor, og dette er noe vi tar svært alvorlig. Vi jobber hele tiden med forbedre oss, og ville satt pris på om du sendte en e-post til [email protected] med telefonnummeret ditt og tidspunktet du ble ringt, og gjerne en liten oppsummering. Da kan jeg få undersøkt dette nærmere. Når det gjelder dette med binding og brudd så tilbyr vi ulike typer abonnement. Vi har abonnement uten avtaletid, abonnement med en avtaletid på 24 måneder og abonnement med en avtaletid på 36 måneder. Hvis du har et abonnement uten avtaletid, vil du ikke pådra deg et bruddgebyr ved en eventuell oppsigelse. Mvh Charlotte SMB Mobil
Ble oppringt og det reklameres med reduksjon på 40% av prisen. Sjekket deretter bytt.no før jeg byttet, og hvor det nevnes av flere et bruddgebyr på 5700. Ved senere samtale med selger stiller vedkommende seg uforstående til at et slikt gebyr eksisterer. Stoler ikke på. Mottok aldri kontrakt da jeg aldri sa ja, men antar det vil stå et slikt gebyr der.
Hei Emil, Takk for din tilbakemelding. Vi ønsker å informere deg om våre avtalevilkår for ulike abonnementstyper. For våre abonnement uten avtaletid har vi en standard oppsigelsestid, og man står fritt til å være kunde ut oppsigelsestiden. For abonnement med 24 måneders avtaletid vil det påløpe et bruddgebyr på 3000,- eks. mva. dersom man velger å bytte til en annen operatør. For abonnement med 36 måneders avtaletid vil det påløpe et bruddgebyr på 4500,- eks. mva. dersom man velger å bytte til en annen operatør. Dersom man velger å bytte til en annen operatør før avtaletiden har utløpt, vil man pådra seg bruddgebyret som følge av brudd på avtalen. Hvis du for eksempel fikk et tilbud uten avtaletid, vil altså bruddgebyret på 4500,- ikke gjelde for deg. Jeg håper du kan sende en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og tidspunktet du ble oppringt, slik at vi kan undersøke saken nærmere. Mvh Charlotte SMB Mobil
Ble oppringt og overtalt til å bytte leverandør. Hyggelig og hjelpsom selger, og hyggelige folk på kundeservice. Overraskelsen kom med første faktura hvor det da viste seg at prisene de hadde oppgitt var eks mva. Dette ble mildt sagt underkommunisert av selger. Byttet så abb tilbake til gammel leverandør, da kom overraskelse nr 2 med 5700 i bruddgebyr. Når jeg går tilbake og sjekker kontrakt etc ser jeg jo at disse tingene står oppgitt litt nede i betingelsene, så de har det juridiske på det tørre, men spekulerer jo veldig i at folk ikke leser hele avtalen, og unngår å nevne dette ved kontakt.
Hei Jan R. O Takk for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at det ikke ble kommunisert tydelig nok til deg at prisene som ble oppgitt var eksklusive mva. Vår praksis er å alltid informere våre kunder om dette i oppsummeringen, ordrebekreftelsen og i SMS-en som sendes ut og må bekreftes. Jeg vil også påpeke at bruddgebyret du ble belastet med er en standard avgift som er oppgitt i avtalevilkårene og ordrebekreftelsen, men vi forstår at dette kan ha kommet som en overraskelse for deg. Vi tar tilbakemeldingen din til etterretning og vil se på hvordan vi kan gjøre det tydeligere for våre kunder. Send gjerne en oppsummering av saken til [email protected] hvis du ønsker at vi undersøker saken din nærmere. Mvh Charlotte SMB Mobil
Leste under her at «Det er uakseptabelt at du skulle få inntrykk av at vi ringer fra et annet selskap, og vi ønsker å gjøre alt vi kan for å rette opp i denne situasjonen. For å hjelpe oss med å finne ut hva som gikk galt og for å kunne ta de nødvendige tiltakene, vil vi be deg om å sende en e-post til [email protected] med informasjon om datoen og klokkeslettet for samtalen, samt ditt telefonnummer. Dette vil hjelpe oss med å behandle saken.» Trodde selv det var Telenor som ringte. Da jeg fikk sms hvor jeg skulle godkjenne dette så jeg at det ikke er det. Dessuten er prisen eks. MVA. I min bransje er jeg ikke mva-reg og prisen vil dermed bli dårligere enn hva jeg hadde fra før. Veldig pågående selger, den første gangen de ringte var vedkommende så masete at jeg la på. Også da trodde jeg selger var fra Telenor. Jeg styrer unna!
Hei Knut L, Takk for tilbakemeldingen din. Vi er lei oss for at du har hatt en negativ opplevelse med vår selger. Det er uheldig at du har fått inntrykk av at vi ringte fra et annet selskap. Vi tilbyr kun bedriftsabonnement, og det skal informeres om at bestillingen er gjort hos SMB Mobil AS og at priser er oppgitt eks mva i oppsummeringen av samtalen, samt at dette kommer frem i SMS og ordrebekreftelse. Vi hadde satt pris på om du ville hjelpe oss med å identifisere hva som gikk galt, og vi vil gjerne be deg også om å sende en e-post til [email protected] med informasjon om datoen og klokkeslettet for samtalen, samt ditt telefonnummer da jeg ikke kan se å ha mottatt e-post fra deg allerede. Mvh Charlotte SMB Mobil
Fikk telefon fra en hyggelig mann som jeg fikk inntrykk av ringte fra Telenor. Jeg fikk gode priser som viste seg å være eks mva. De opererte altså med en høyere pris enn jeg hadde fra før. Nå krever de meg for et bruddgebyr fordi jeg har sagt opp avtalen. Rein svindel! Kommer ikke til å gi meg før de trekker kravet.
Hei Steinar B, Takk for din tilbakemelding. Så trist å høre at det ikke kom tydelig nok frem at vi ringte fra SMB Mobil, slik skal det absolutt ikke være. Som standard skal selgeren informere om at prisene er oppgitt eks mva da man har fått et bedriftsabonnement i oppsummeringen. Dette er også spesifisert i ordrebekreftelse og SMS-en som sendes ut og må bekreftes. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh Birgitte SMB Mobil
Blei kunde i januar i år. Alt fungerar som det skal. MVH Guttorm
Hei Guttorm T.B, Takk for din tilbakemelding. Det er flott å høre at alt fungerer som det skal. Vi er glade for å vite at du er tilfreds, og vi vil fortsette å jobbe hardt for å sikre at våre kunder får den beste opplevelsen mulig. Mvh Charlotte SMB Mobil
Tenker SMB Mobil bør endre sin aggressive taktikk til opplysende og tydelig informasjon. Det et nytt selskap ikke trenger, er å bruke pengene sine på useriøse tilbydere. Jeg fikk forespeilet en helt annen deal enn hva som ble realiteten. Til alle dere som blir oppringt.IKKE INNGÅ AVTALE MED DETTE SELSKAPET. De ER IKKE et Telenorselskap, men bruker samme nett som Telenor.
Hei Helge, Takk for din tilbakemelding. Det er svært beklagelig at dette er inntrykket du fikk av oss. Jeg ønsker gjerne at du sender en e-post til [email protected] slik at jeg kan undersøke dette for deg, da du skriver at du fikk forespeilet en annen deal enn hva som ble realiteten. Vi er en selvstendig operatør med full Telenordekning og full hastighet. Mvh Charlotte SMB Mobil