SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Hei, jeg ble solgt inn på et abonnoment med 36mnd binding uten min viten. Selger solgte inn dette via tlf og fikk meg til å signere via SMS, I bunn og grunn er dette "egentlig" kunden sin feil som ikke leser alle vilkår, men dårlig etikk og ikke informere om dette via telefonsamtalen, Da jeg byttet tlf abonomment sendte de meg en sluttfaktura på 5600,- Jeg prøvde og klage til kundeservice som avslo kravet mitt (de opererer kun etter retningslinjer i sin bedrift så ikke dusse personene sin feil) Jeg fant etterhvert email til daglig leder som fikset opp og krediterte faktura. Daglig leder informerte også om at rutinene til selgere og internt i firma er under forbedring og jeg håper dette vil bli reflektert i fremtiden. Gir dem en 4 stjerners anmeldelse for de fikset opp og for å erkjenne deres svikt i rutiner og dårlig etikk. Mvh Andreas
Hei Andreas, Beklager for ulempen du opplevde. Det er viktig for oss at alle vilkår blir kommunisert klart. Jeg er glad for å høre at saken din ble løst med daglig leder. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre rutiner basert på tilbakemeldinger som din. Takk for din forståelse. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
har hatt abbonementet i 1 måned nå, veldig god dekning og prisen kom uten noen uhyggelige overraskelser.
Hei Petter, Takk for den positive tilbakemeldingen! Det er godt å høre at du er fornøyd med dekningen og prisen på ditt abonnement. Vi setter stor pris på din tillit og vil alltid jobbe for å levere en tjeneste av høy kvalitet. Hvis du har spørsmål eller trenger assistanse fremover, er vi alltid her for å hjelpe. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Jeg ble lurt av en SMB-mobil-selger på telefonen som utga seg for en Telenor-ansatt. Åpningen av samtalen var noe slik: "Jeg ringer fra Telenor. " Han sa han ringte fra Telenor for å informere om at mitt vanlige og datteren mins Telenor-abonnement var utløpt og sim-kortene var foreldet og måtte byttes ut, skiftes. men han sa at Telenor hadde et bedre abonnement som var mer gunstig for meg og datteren mins telefonbruk. Hvis jeg sa ja til det nye abonnementet på sms, ville Telenor-abonnementet bli en billigere og mer hensiktsmessig mobil-løsning for meg og datteren min. Jeg sa ja til det, trodde på denne mannen og svarte ja på sms, men fikk SMB-kort i posten i en SMB-konvolutt, ikke Telenor. Jeg tror jeg har blitt lurt og at dette er en scam. Jeg har tenkt å kontakte politiet og Telenor om denne scam-en. Jeg oppdaget dette i dag da jeg skulle installere de nye sim-kortene. Jeg er en gammel dame og datteren min er i autismespekteret. Vi er nok naive og litt hjelpesløse med digitale opplegg som smart-telefoner og abonnementer og sim-kort, og jeg føler meg nå utnyttet og løyet for. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd og hvordan jeg skal løse dette. Jeg hadde en mobiltelefon og et abonnement jeg var svært fornøyd med og som jjeg absolutt ikke ville forandre, men da han sa at abonnementet var foreldet, trodde jeg på ham. Jeg trodde han ville hjelpe meg, dumme meg! Dette har vært en veldig skremmende og ubehagelig erfaring, og jeg er skikkelig redd! Når jeg ikke kan stole på mobilselskapet som har lurt meg trill rundt, er tilliten svekket, og da blir jeg redd for hva de kan gjøre med betalingskort-info, private meldinger og bilder og kontaktlister, bank-id på mobil osv. Jeg tenker at jeg må fjerne sim-kortet og slå mobilen av. Jeg vet jo ikke hvor omfattende scam-en er, men blir altså veldig redd! Huff fra Gro
Hei Gro, Først og fremst vil jeg uttrykke min dypeste beklagelse for det du har opplevd. Ingen skal føle seg lurt eller utnyttet, og jeg vil oppriktig si at vi tar din tilbakemelding svært alvorlig. Vi arbeider kontinuerlig for at våre selgere skal være tydelige og redelige i sin kommunikasjon. Det du beskriver her avviker sterkt fra vår ønskede praksis. For det første, vil jeg forsikre deg om at dine personlige data, inkludert betalingsinformasjon, meldinger, bilder og kontaktlister, er trygge. Sim-kortet gir tilgang til nettverket, men har ingen tilgang til selve innholdet på mobilen. BankID og betalingskortinfo er også beskyttet av sterke sikkerhetssystemer, og er ikke tilgjengelig gjennom ditt sim-kort. For det andre, ønsker jeg å finne en løsning på denne situasjonen for deg. Jeg vil sterkt anbefale at du sender meg en e-post på [email protected], slik at jeg personlig kan ta tak i saken. Vi ønsker å hjelpe deg tilbake til den situasjonen du var fornøyd med, og rette opp i eventuelle feil fra vår side. Igjen, jeg beklager oppriktig det du har opplevd, og jeg vil gjøre mitt ytterste for å hjelpe deg. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Kona mi ble sist i august 2023 lurt av en veldig hyggelig telefonselger som sa han var fra Telenor og at hun måtte bytte til nytt SIM-kort i sine to mobiltelefoner. I virkeligheten representerte selgeren SMBmobil, og narret henne dermed til å bytte abonnement fullstendig unødvendig. Nå begynner jobben med å komme seg vekk fra svindel-salget og redde det som reddes kan... Regner med at SMBmobil ikke følger angrefrister eller norske lover, men satser på forsvare seg med å ljuge og si de ikke har sagt noe galt... Så ligg unna!
Hei Kjartan, Jeg beklager sterkt det du og kona di har opplevd. Det er svært beklagelig hvis en selger ga inntrykk av å være fra Telenor; dette er absolutt ikke i tråd med våre retningslinjer. Vi tar slike saker svært alvorlig og det er selvfølgelig ikke slik vi ønsker å gjøre forretninger. Jeg håper dere har løst saken, men hvis ikke, ønsker jeg at dere sender meg en e-post til [email protected], så vil jeg se på saken. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Selger opptrer som den ringer fra ditt mobilselskap og vil gi deg et bedre abonnement enn det du har i dag. Prisene som oppgis er uten mva. Du får masse opplysninger på telefon, og selger vil ha deg til å bytte abonnement med en gang.
Hei Maren, Jeg beklager på det sterkeste den opplevelsen du har hatt. Det er ikke vår intensjon at noen skal føle seg misledet. Som en mobiloperatør som tilbyr bedriftsabonnement, oppgis våre priser eksklusiv mva, men dette bør selvfølgelig være klart og tydelig informert om under samtalen. Vi jobber kontinuerlig med opplæring av våre selgere for å sikre en korrekt og tydelig kommunikasjon med våre potensielle kunder. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og en kort oppsummering av saken, så kan jeg undersøke hva som har skjedd her. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Lyver angående fordeler! Priser Priser til utlandet Ansatte gir feil info U seriøse
Hei Hassan G, Jeg er lei meg for at du føler at informasjonen du fikk ikke var nøyaktig. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, og vi arbeider kontinuerlig for å forbedre vår kommunikasjon og tjenester. Jeg vil gjerne få en dypere forståelse av din erfaring, slik at vi kan adressere problemene du har påpekt. Send meg gjerne en e-post på [email protected] med mer detaljert informasjon. Takk for din tilbakemelding. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Jeg ble oppringt på telefon av SMB og selgeren sa jeg kunne få en avtale på mobilabonnement som var rimeligere enn det jeg hadde i Telenor. Prisen var på 299,- kr og det hørte stå bra ut at jeg godtok det der og da, de skulle fikse alt av det praktiske. Jeg fikk en sms om ordren og selgeren sa jeg skulle godta og så var alt i orden. Men noen dager senere får jeg en faktura på 410,- kr og da er både MVA på 25% og administrasjonsgebyr innlagt i prisen. Dette ble jeg ikke informert om i telefonen med selgeren, men mva er nevnt i ordrebekreftelsen jeg godtok. Siden jeg ble ringt opp på jobb og fikk tillit til selgeren så godtok jeg avtalen ut ifra det jeg fikk beskjed om på telefon uten å gå inn å lese på egenhånd. Det var en tabbe fra meg. Uansett, jeg mailet de om prisendringen med en gang og sa jeg ikke var interessert i avtalen jeg ble tilbudt nå som prisen var betydelig høyere. Det har tatt meg ca 2 måneder å få et ordentlig svar fra SMB og de tar ingen selvkritikk og mener jeg må bli i avtalen som er signert for 36 (!) måneder. Utrolig uprofesjonelt av en bedrift å håndtere saker som dette, den naturlige løsningen her hadde vært å si at dette ble rotete og annulere avtalen. Da hadde jeg godtatt det og ikke hatt noe videre negativt forhold til SMB. Nå er jeg forbannet på at jeg 1. Betaler mer i måneden enn jeg ble tilbudt og 2. At jeg er bundet til en selskap jeg misliker sterkt i opp til 36 måneder. (Det vil koste meg 4500k + å gå ut av avtalen nå.) Latterlig håndtering fra et selskap jeg regnet med var OK. Anbefaler på det sterkeste å holde seg unna.
Hei Kristian, Takk for din tilbakemelding. Jeg beklager uenigheten og misforståelse angående prisen. Når vi tilbyr bedriftsabonnement, oppgis priser vanligvis eksklusiv mva. Dette skal være tydelig presisert i samtalen med selger og i SMS som bekreftes ved avtaleinngåelse. Jeg vil gjerne diskutere hvordan vi kan komme frem til en løsning med deg. Vær vennlig å send meg en e-post til [email protected] med detaljer, så kan vi ta det videre derfra. Beklager igjen for ulempen. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil