SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Kona mi ble sist i august 2023 lurt av en veldig hyggelig telefonselger som sa han var fra Telenor og at hun måtte bytte til nytt SIM-kort i sine to mobiltelefoner. I virkeligheten representerte selgeren SMBmobil, og narret henne dermed til å bytte abonnement fullstendig unødvendig. Nå begynner jobben med å komme seg vekk fra svindel-salget og redde det som reddes kan... Regner med at SMBmobil ikke følger angrefrister eller norske lover, men satser på forsvare seg med å ljuge og si de ikke har sagt noe galt... Så ligg unna!
Hei Kjartan, Jeg beklager sterkt det du og kona di har opplevd. Det er svært beklagelig hvis en selger ga inntrykk av å være fra Telenor; dette er absolutt ikke i tråd med våre retningslinjer. Vi tar slike saker svært alvorlig og det er selvfølgelig ikke slik vi ønsker å gjøre forretninger. Jeg håper dere har løst saken, men hvis ikke, ønsker jeg at dere sender meg en e-post til [email protected], så vil jeg se på saken. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Selger opptrer som den ringer fra ditt mobilselskap og vil gi deg et bedre abonnement enn det du har i dag. Prisene som oppgis er uten mva. Du får masse opplysninger på telefon, og selger vil ha deg til å bytte abonnement med en gang.
Hei Maren, Jeg beklager på det sterkeste den opplevelsen du har hatt. Det er ikke vår intensjon at noen skal føle seg misledet. Som en mobiloperatør som tilbyr bedriftsabonnement, oppgis våre priser eksklusiv mva, men dette bør selvfølgelig være klart og tydelig informert om under samtalen. Vi jobber kontinuerlig med opplæring av våre selgere for å sikre en korrekt og tydelig kommunikasjon med våre potensielle kunder. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og en kort oppsummering av saken, så kan jeg undersøke hva som har skjedd her. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Lyver angående fordeler! Priser Priser til utlandet Ansatte gir feil info U seriøse
Hei Hassan G, Jeg er lei meg for at du føler at informasjonen du fikk ikke var nøyaktig. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, og vi arbeider kontinuerlig for å forbedre vår kommunikasjon og tjenester. Jeg vil gjerne få en dypere forståelse av din erfaring, slik at vi kan adressere problemene du har påpekt. Send meg gjerne en e-post på [email protected] med mer detaljert informasjon. Takk for din tilbakemelding. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Jeg ble oppringt på telefon av SMB og selgeren sa jeg kunne få en avtale på mobilabonnement som var rimeligere enn det jeg hadde i Telenor. Prisen var på 299,- kr og det hørte stå bra ut at jeg godtok det der og da, de skulle fikse alt av det praktiske. Jeg fikk en sms om ordren og selgeren sa jeg skulle godta og så var alt i orden. Men noen dager senere får jeg en faktura på 410,- kr og da er både MVA på 25% og administrasjonsgebyr innlagt i prisen. Dette ble jeg ikke informert om i telefonen med selgeren, men mva er nevnt i ordrebekreftelsen jeg godtok. Siden jeg ble ringt opp på jobb og fikk tillit til selgeren så godtok jeg avtalen ut ifra det jeg fikk beskjed om på telefon uten å gå inn å lese på egenhånd. Det var en tabbe fra meg. Uansett, jeg mailet de om prisendringen med en gang og sa jeg ikke var interessert i avtalen jeg ble tilbudt nå som prisen var betydelig høyere. Det har tatt meg ca 2 måneder å få et ordentlig svar fra SMB og de tar ingen selvkritikk og mener jeg må bli i avtalen som er signert for 36 (!) måneder. Utrolig uprofesjonelt av en bedrift å håndtere saker som dette, den naturlige løsningen her hadde vært å si at dette ble rotete og annulere avtalen. Da hadde jeg godtatt det og ikke hatt noe videre negativt forhold til SMB. Nå er jeg forbannet på at jeg 1. Betaler mer i måneden enn jeg ble tilbudt og 2. At jeg er bundet til en selskap jeg misliker sterkt i opp til 36 måneder. (Det vil koste meg 4500k + å gå ut av avtalen nå.) Latterlig håndtering fra et selskap jeg regnet med var OK. Anbefaler på det sterkeste å holde seg unna.
Hei Kristian, Takk for din tilbakemelding. Jeg beklager uenigheten og misforståelse angående prisen. Når vi tilbyr bedriftsabonnement, oppgis priser vanligvis eksklusiv mva. Dette skal være tydelig presisert i samtalen med selger og i SMS som bekreftes ved avtaleinngåelse. Jeg vil gjerne diskutere hvordan vi kan komme frem til en løsning med deg. Vær vennlig å send meg en e-post til [email protected] med detaljer, så kan vi ta det videre derfra. Beklager igjen for ulempen. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Hei Ble oppringt av en i dag han sa han ringte fra Telia som jeg har mitt abonnement. Han sa at han hadde en mye bedre avtale til meg enn den jeg hadde, jeg kommenterte også at det var merkelig at de plutselig skulle gi meg en bedre avtale men det var noe de gjorde for bedriftskunder sa han. Da han la på fikk jeg se at meldingen kom fra SMB mobil å da hadde jeg allerede svart ja til abonnement på tlf som de tok opptak av. Etter det så ringte han meg opp igjen å da konfronterte jeg han med dette men da la han bare på.DETTE ER REN SVINDEL. Vurderer å politi anmelde dette firmaet for slik kan de ikke få holde på.
Hei Roar, Først og fremst, beklager sterkt for denne opplevelsen. Dette er langt fra den standarden og praksisen vi ønsker å ha. Det er absolutt ikke akseptabelt at en selger gir feilaktig informasjon om hvem de representerer. Vi tar din tilbakemelding svært seriøst. Jeg vil sette pris på om du kan sende en e-post til [email protected] med detaljer om saken, slik at jeg kan undersøke dette grundig. Vi beklager igjen for ulempene du har opplevd og håper å kunne rette opp i dette. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Ved en misforståelse godtok jeg å bytte til SMSMobil. Da jeg oppdaget feilen var personalet veldig hyggelige og annulerte bestillingen med en gang. De var raske til å svare på Mail og tlf.
Hei Sigrid, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi er glade for at vi kunne bistå raskt og effektivt når misforståelsen oppstod. Dersom du har spørsmål eller andre henvendelser i fremtiden, ikke nøl med å ta kontakt. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Gir dere terningkast 1 pga selger som tok kontqkt med meg utga seg for å ringe fra Telenor. Jeg gikk med på , det jeg trodde , å endre eksisterende avtale. Jeg forsto ikke før jeg fikk brevet fra dere ar jeg faktisk var iferd m å skifte mobil operatør på meg og min far. Det ble mye telefoner og e- mail , mye ekstra arbeid på både dere og meg. Jeg hadde ingen planer om å flytte abonnement mitt. Vedk selger sa ved to anledninger- etter spørsmål fra meg om er dette Telenor? Svar " ja det er Telenor" og litt lengre ut i samtalen spør jeg på nytt om hædette er Telenor? Svar :" ja, men en annen avdeling" ! Dette er uakseptabelt fremgangsmåte. Jeg gikk fem på og var i god tro hele veien . Og leste ikke sms m vilkårene før det var for sent. Jeg har nå annullert bestillingen og går i dialog med Telenor om å endre mitt og min fars abonnementer. Jeg setter pris på at dere har vært ryddig i kommunikasjon i forbindelse med annullering. Viktig at dere sørger for at selgerne er tydelig på ha de sier og hvem de gir seg ur for å være.
Hei Merete, Takk for din tilbakemelding. Vi beklager sterkt at selgeren som tok kontakt med deg ga et feilaktig inntrykk av å representere Telenor. Dette er ikke i tråd med hvordan vi ønsker å kommunisere med potensielle kunder. Det er viktig for oss å være klare og ærlige i all kommunikasjon. Vi setter stor pris på at du anerkjenner vår ryddighet i forbindelse med annulleringen. Vi vil jobbe kontinuerlig for å sikre at alle våre kunder og potensielle kunder får en god opplevelse. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil.