Talkmore opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Telefonselskaper er – etter min mening – stort sett som varmtvannsberedere: de varmer vann, og når man investerer i en ny varmtvannsbereder, så er "produktet" fortsatt det samme: varmt vann. I det daglige merker man ikke så mye, forutsatt at varmtvannsberederen virker. I dette perspektivet er Talkmore helt fett: du får mobiltelefoni. Punktum. Så langt, så greit. Men: Jeg har hatt fire abo'er inne (meg selv, ektefelle og to barn på 12 og 14). Videre har samtlige hatt abonnementet 1GB og fri ringetid og sms (husker ikke det formelle navnet), som vi har fått rabattert fra 199,- kr/mnd til 99,- kr/mnd. God rabatt, men skulle vel egentlig bare mangle i og med at andre konkurrenter tilbød samme abonnement til nettopp denne prisen (99,- kr/mnd). Der hvor Talkmore (i likhet med en rekke andre teleselskaper) Likevel skiller seg fra andre mobilselskaper, er i forbindelse med overforbruk av mobildata. Vanskelig å oppdra ungdommer til å bruke WiFien mest mulig og "spare" mobildata til helt nødvendige ærender, jada. Men likevel: Talkmore tok kaka da den ene ungdommen fikk en regning (les: JEG fikk en regning) På 799,- for én – 1 – en måned. I løpet av denne måneden hadde åpenbart den rabatterte abo-prisen gått opp til ca. 239,- kr/mnd (inklusiv det bebudede ekstrapåslaget på 39,- kr/mnd for å dekke roaming). I tillegg hadde vedkommende ungdom dessverre sett litt for mye Youtube på skolebussen, slik at mobildata-delen beløp seg til 560, - kr/mnd. Dette var nok det mest ekstreme eksemplet på hvordan Talkmore – forsåvidt i henhold til avtalen – har flådd meg som kunde. Nesten hver måned de siste 12–18 månedene har det vært en hundrelapp her ekstra i overforbruk mobildata, et par hundrelapper der i overforbruk hos den andre ungdommen. Så mye for circa 4-5 år kundeforhold (ganger fire medlemmer i husstanden med mobil). Så: Nå har det blitt TAKK OG FARVEL til Talkmore. Dere har ikke gjort noe galt, og alt er etter avtalen. Men jeg råder Talkmore: Lær av ice.net, som er vår nye tilbyder. I stedet for astronoiske kostnader i forbindelse med overforbruk av mobildata, så struker de hastigheten til 64 kbit/s når man passerer grensen. I tillegg har de et abonnement som med 1GB til ca. 130,- kr/mnd (inkl fri ringing og sms), et abonnement som er markedets billigste i sin klasse. Til deg som vurderer Talkmore: Jeg anbefaler deg å sjekke ice.net. Talkmore gir deg så absolutt mobiltelefoni. Med de vet å ta seg betalt – særlig om du/dine barn skulle mangle litt gammeldags telefondisiplin.
Kundeservicen er forferdelig, og elendig ordning med 1 måneds oppsigelsestid, byttet fra Talkmore til OneCall som ble gjort den 2. i måneden, likevel må jeg betale 400kr for hele måneden selv om jeg hverken kan bruke noe av det jeg betalte for eller brukte noe av det i de 2 dagene. Mye bedre system hos OneCall hvor de sletter fakturaen når du bytter abonnement!
Bra dekning og bra kundeservice. Billig til spesialnummer og Norwegian avtalen er suveren for reiseglade mennesker som meg. Veldig oversiktlig app, gjør det enkelt å betale regninger å ha kontroll på hvor mye data en har brukt.
Byttet abonnement fra Komplett pga dårlig kundeservice, så dette var noe helt annen for meg. Makan til imøtekommende og god kundeservice! Jeg digger vervekampanjene deres og er alt i alt svært fornøyd med Talkmore :-) Responderer kjapt på henvendelser på en hyggelig måte. Appen til Talkmore fungerer også ekstremt bra. Bra og lett brukergrensesnitt, og det går faktisk ikke ann å betale regninger på en lettere måte enn hvordan Talkmore har satt det opp i Appen deres.
Har hatt Talkmore i åresvis uten problemer av betydning. Ingen overfakturering slik en hører om andre tilbydere. De er dyr på de minste abb. (f. Eks. Fritt + 1 GB= 229 kr) Men de har en del andre fordeler som gratis datakort, rimelige datapakker, lavere priser på spesialnummer og ikke så dyre på å ringe til utlandet. Blant de billigste på kontantkort som nå fåes med div. Datapakker. Kan være et alternativ til abb. For de som ringer lite. Gratis å ringe med kontant til andre Talkmore-kunder. Kundeservice er stort sett bra på mail eller chat. Burde vært gratis å ringe kundeservice.
Har hatt Talkmore i snart ett år. Har fungert helt uten problemer. Opplever meget god dekning. Selv om de ikke er av de billigste må man se på hva som er inkl i abonnementet. Fri ringe/sms TIL Norden, gratis BankID, gratis datakort til nettbrettet m. M. Dette må man faktisk betale ekstra for hos mange andre operatører. Jeg kommunisere stort sett på mail. Får god respons og saklige tilbakemeldinger. Grei og oversiktlig app som viser forbruk. Trekker èn stjerne for pris på abonnementene og kostnadene for å ringe 5-siffer. Kunne også ønske at de hadde et abonnement til under 100-lappen til eldre/ andre som ikke bruker data med fri bruk + EU inkl. Andre aktører tilbyr dette.
Gode nettsider, god kundeservice Ikke den beste prisen.