Telenor Mobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Veldig dårlig dekning og kjempe dyrt, vi tenker å bytte til en annen levandør.
De er useriøs,lyver. Har vært telenorkunde i over 40 år. Nå er det slutt å godta løgner. Bytter til et annet selskap på mandag. Godt skal det bli
Har hatt de i så mange år, så plutselig får jeg faktura på nesten 3000 kr feil hver måned som jeg må rette de opp i.
Sommeren 2022 flyttet jeg til et hus uten fiber eller trådløst bredbånd. Jeg er selvstendig næringsdrivende og avhengig av god hastighet på nettet, så jeg ringte Telenor. De lovte meg at 5G var tilgjengelig i mitt område, og jeg bestilte trådløst bredbånd i raskeste hastighet de kunne tilby, 200 mb, pluss T-We boks, siden det var en kampanje jeg kunne benytte meg av. Leveringstid skulle være et par uker. Jeg dro og hentet utstyret etter en drøy uke. Så ringte jeg til Telenor kundeservice. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte vente på installatør, jeg påpekte at det hastet, og fikk beskjed om at det var Inselo som skulle foreta installasjonen, og at jeg kunne ringe dit. Jeg ringte Inselo, de sa de ikke kunne gjøre noe før bestillingen fra Telenor dukket opp i stystemet deres. Naturlig nok. Jeg ringte Telenors kundeservice. Fikk beskjed om at de skulle legge inn bestillingen manuelt, og jeg kunne prøve Inselo igjen om en time. Jeg ringte Inselo dagen etter. Fortsatt ingen bestilling i systemet deres. Jeg ringte Telenors kundeservice 3. gang. Da fikk jeg beskjed om at det jeg til nå hadde fått beskjed om var helt feil. Bestillinger kunne ikke legges inn manuelt, det måtte skje automatisk i systemet, tar vanligvis rundt to uker og var ikke mulig å påvirke. Jeg ble svært overrasket over at en automatisk bestillingsprosess i Telenors eget system må ta så mye som to uker. Etter omtrent en og en halv uke fikk jeg melding fra Inselo om at jeg kunne avtale tid med installatør, og hun kom dagen etter. 5G antenne ble montert, og målingene viste 220 MB hastighet. So far so good. Så skulle T-We boksen installeres. Den ble satt opp, og begynte en oppdatering av programvaren. Etter tre og en halv time ga vi opp. Da hadde jeg brukt fire timer av min arbeidstid (som selvstendig næringsdrivende) på en montør som ikke klarte å montere utstyr fordi det ikke lot seg gjøre. Installatøren bestilte ny TV-boks, og ba meg si fra straks den kom. Som sagt så gjort. Ny tur til hentested (som heller ikke er i nærheten, det krever en ekstra omvei og tar også tid). Installatøren kom, og starter oppdateringen av boksen. Etter to timer viser det seg at boks nummer to heller ikke lar seg oppdatere. Installatør ringer Telenors kundeservice og Inselo, og det viser seg at disse boksene ikke lar seg oppdatere ute hos kunden (meg), men må oppdateres før de sendes ut. Ny boks blir bestilt. Ny tur til hentested for å hente boks. Ny avtale med installatør. Nye timer jeg ikke får jobbet og taper penger. Og det verste er, at dette gjentok seg ikke en gang, men FEM ganger, fordelt over en to måneders periode. I løpet av denne perioden ringte jeg også kundeservice mange ganger, og ble møtt av enkelte svært uhøflige mennesker, blant annet en som var helt uinteressert i mitt problem, men heller prøvde å selge meg et mobilabonnement. Jeg kjøper meg chromecast for å se på TV uten TV-boks og prøver å logge inn på min bruker på Telenor, og her står det overraskende nok at jeg ikke har noe TV-abonnement. Jeg ringer Telenor kundeservice igjen. De kan bekrefte at det har jeg visst ikke, det må opprettes og vil ta noen dager. Jeg har sluttet å la meg forbløffe. Den sjette T-We-boksen som kom fungerte. I mens hadde installatøren vært her en rekke ganger. Hun hadde tatt flere målinger av hastigheten på nettet, for det var blitt merkbart tregere. Siste gangen, da hun skulle avslutte oppdraget, målte hun hastigheten til 80 MB, altså langt under de 200 abonnementet skulle tilsi. 5G er heller ikke tilgjengelig i området, faktisk ikke 4G heller. Jeg tar en måling på en PC koblet direkte til ruteren via kabel, den viser 21 MBS nedlasting, og 17 opp. I øyeblikket går det raskere å bruke mobilen som ruter med mitt mobilabonnement (fra ICE). Og hver gang jeg ringer kundeservice (som alltid tar utrolig lang tid) får jeg forskjellig svar, men aldri noen løsning på problemet. Jeg har også regnet ut at jeg har hatt en tapt arbeidsfortjeneste på alt dette rotet på over 10.000 kroner.
Dårlige signal og for dyrt abonnement, og har ikke oversikt på appen hva mitt barn bruker at Mobildata og kan ikke overføre visst treng mer mobildata.
Bor i en bykjerne der det skulle være god dekning. Folk med andre telefon selskap har superb dekning hos meg. Telenor mente det var telefonen min, byttet telefon og ingenting endret seg. Telenor mente nå det måtte være anlegget, det ble sjekket og funnet helt iorden Så mente Telenor at jeg bodde i en blackspot, men deres egen reperatør fant ut det ikke stemte heller. Telenor skylder på alt og alle , og tar 0 selvkritikk. De fikser ikke problemet heller.
Kjøpte Telenors plussforsikring «vår beste mobilforsikring» til min sønns første mobil. Etter to år ble mobilen forsikret og da skulle jeg få en ny erstatningsmobil innen 24-timer ifølge Telenors hjemmesider og square trade som er deres ‘levendør’. Etter å ha betalt inn 600 nok, ventet i over 2 måneder, med ukentlige henvendelser til squaretrade har jeg enda ikke mottatt noen mobil. Svindel rett og slett. Telenor svarer ikke da dette ‘ikke er vår forsikring’….