Telenor Mobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Bra mobilabonnement, men for dyrt sammenliknet med andre på markedet.
Jeg byttet til Telenor, vel vitende om at 249,-/mnd. for 1GB er blant de aller dyreste, etter å ha vært plaget med spam-anrop fra utlandet (+61 m.m.) da Telenors selger sa at hos dem var det mulig å blokkere innkommende anrop fra utlandet utenfor Europa. Dette viste seg imidlertid å ikke stemme. Jeg spurte også selger om Tvilling-SIM var inkludert i prisen, og han opplyste hva det normalt koster, men sa at jeg skulle få det inkludert i prisen. På bakgrunn av disse to løftene valgte jeg å prøve Telenor. På min første faktura viste det seg at jeg likevel måtte betale for Tvilling-SIM, i tillegg til kr. 187,50 for etablering av tjenesten. Den sperren som jeg var lovet, kunne en hyggelig dame i kundeservice (som forøvrig er prisverdig lett å få tak i) bekrefte at ikke var mulig. I tillegg var jeg ilagt kr. 59,- i gebyr for papirfaktur, som jeg aldri hadde bedt om. Telenor opplyser at de alltid sender 1. faktura på papir med gebyr. Andre aktører lar deg enten velge fra dag en, eller sender 1. faktura på papir, men da gebyrfritt. Etter å ha blitt rundlurt av Telenor byttet jeg umiddelbart til en annen operatør, og la inn klage på abonnement/faktura. Det gjenstår å se hvor langt jeg kommer i dialog med Telenor, men jeg sender om nødvendig saken videre til Forbrukerombudsmannen eller Politiet, da jeg er blitt regelrett svindlet. Telenors selger har aktivt løyet og villedet meg til å bytte til dem, og Telenor har ikke holdt noe av det de har lovet. Jeg har med tiden vært innom en rekke operatører, og mindre seriøs aktør enn Telenor skal man lete lenge etter og likevel ikke finne. Jeg unner ikke engang min verste fiende å bytte til Telenor!
Hadde ett fint år men det ble mye dyrere når det året var godt, men blir i Telenor.
Abonnementet virker å være dyrt ift andre operatører. Telefoner til andre land i EU blir fort kostbare.
Styrken til Telenor er vel dekning. Og det er det. Har vært i Telenor i 5 å, og de har Elendig kundeoppfølging. Ikke nok med høye priser, men de skrur opp prisene enda mer uten hverken varsel eller hint. Og å rette opp dette er ikke så viktig.
Regningen ble aldri på det man er forespeilet, masse skjulte kostnadsrekna og bare tull.
Etter gjentatte klager og forsøk på reparasjoner av dekningen blir telefonsamtalene ofte avbrutt, dvs den jeg snakker med, blir borte i korte eller lengre perioder. Dette skjer flere ganger under hver telefonsamtale når jeg ringer hjemmefra. Midt opp i det hele fikk jeg, på tross av at jeg har autogiro i nettbanken, papirfaktura pga endring i abonnementet, og dette kostet ekstra. Veldig irriterende når dekningen er så dårlig. Og dette kunne ikke gjøres noe ved.