Unifon opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
18.04.24 ble jeg oppringt av Unifon tlf.nr: *******/(Anonymisert navn). (Anonymisert navn) presenterte Unifon som om det var ensbetydende med TeleNor. Når jeg spurte hvorfor han lyver, nektet han for det han akkurat sa, og svarte nedlatende at han hadde sagt han ringte meg fordi jeg hadde registrert foretak og hadde TeleNor (ergo at jeg hadde misforstått). På tross av klokkeklar beskjed fra start om at jeg var strålende fornøyd med TeleNor, at jeg ALDRI kom til å bli kunde av Unifon, og at disse telefonene var særdeles forstyrrende i arbeidsdagen min, fortsatte han med at min tilfredshet med TeleNor måtte «bero på en misforståelse», siden «TeleNor var regulert av Konkurransetilsynet», noe som gjorde at han «kunne gi meg et billigere/bedre abonnement. Da ba jeg (Anonymisert navn) om etternavnet hans, noe han motvillig ga meg etter hvert (Anonymisert navn), og så forlangte jeg at han registrerte i systemet at jeg IKKE VILLE HA FLERE TELEFONER FRA UNIFON! Men (Anonymisert navn) fortsatte flere runder med bullshit om TeleNor, til jeg til slutt brøt han av og avsluttet! Og allikevel fikk jeg ny telefon fra Unifon 24.04.24 tlf.nr: ********/(Anonymisert navn), som innledet med at han ringte fordi jeg hadde firma og Telenor, og «derfor hadde rett på rabatterte priser» (som om det var TeleNor)! Da spurte jeg om etternavnet hans, noe han ikke ville gi meg, og spurte hva jeg skulle med det. Jeg forklarte at jeg ville vite hvem jeg snakket med, liksåvel som han visste hvem han snakket med. Da la (Anonymisert navn) på! UNIFON: For 11 måneder siden skrev jeg en tilsvarende tilbakemelding om Unifon på bytt.no, og da svarte Emilie fra kunderservice dette: «For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Kunder som er forledet eller lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Hittil i år har vi fått over 10.000 nye kunder til Unifon. Derfor er det trist og beklagelig at noen har opplevd at enkelte dårlige salgsrepresentanter har opptrådt klanderverdig på vegne av oss.» Nå når vi vet at praksis er uendret, blir dette svaret både latterlig og flaut! Jeg lar meg svært sjelden provosere eller fornærme til å bli ufin mot folk, men frekke jyplinger som fortsetter å forstyrre arbeidsdagen min, når jeg ettertrykkelig har sagt jeg IKKE vil ha flere telefoner, ber ikke bare om bråk. De genererer hundrevis av velfortjente en-stjerner og elendige anmeldelser. Her handler det ikke om et par dårlige selgere, men om en lederskapt ukultur! NESTE GANG DERE TILLATER DERE Å FORSTYRRE MEG MED MER BULLSHIT, VIL DERE BLI ANMELDT FOR TRAKASSERING, OG FAKTURERT FOR MINST 3 TIMERS MEDGÅTT ARBEIDSTID!
Hei Gjertrud, Takk for at du tok deg tid til å skrive omtale her. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både gode og dårlige. Først og fremst så vil jeg bare beklage for den kjipe opplevelsen du hadde. Det stemmer at vi har gjort en rekke tiltak for å rydde opp i problemene vi opplevde med noen av de innleide selgerne våre. Vi hadde selvfølgelig håpet at dette var helt i orden nå, men dessverre så er det tydeligvis noen av disse tilfellene igjen. Det er akkurat derfor det er så viktig med de tilbakemeldingene vi mottar, slik at vi kan få tatt tak i det så fort mulig. Det hadde vært veldig greit om du kunne tatt kontakt med meg personlig på [email protected] slik at jeg kan få tatt en ny titt på saken din. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Håper å høre fra deg Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
Lurer kunder på ulovlig vis!. Skriver ingen binding og lenger nede i mailen 24mnd binding. Dette er et brudd på avtaleloven!!
Hei Jonny, Det er veldig leit å høre at du føler deg lurt. Det er selvfølgelig ikke noe vi ønsker for kundene våre. Hos oss er det slik at nye kunder normalt tegner en to-årig bedriftsavtale. Etter denne perioden vil kundeforholdet være løpende, med inneværende + 3 mnd oppsigelsestid etter at du har gitt oss en skriftlig beskjed. Det er ikke uvanlig med bindingstid i bedriftsmarkedet, da dette er noe som skaper forutsigbarhet for både kjøper og selger. Dette er en helt vanlig praksis og noe som de aller fleste av våre konkurrenter også praktiserer. Vilkårene fremgår i kundeavtalen og ligger også tilgjengelig på våre hjemmesider. Dersom du har flere spørsmål knyttet ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected] mail. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
DE tar ett gebyr på kr 349,- dersom du ikke betaler til forfallsdato. EKS: skriver fakturadato 04.04 mottar faktura 09.04 på mail og forfallsdato er 14.04 Betale 349 kroner i gebyr er mer en mnd abonnementet, helt horribelt. Kynisk selskap som vil flå deg med gebyrer.
Hei Morten, Jeg ser at du ikke er tilfreds med å ha fått gebyr for forsinket betaling av din faktura hos oss. Vi skjønner at dette er sure penger, men dette er helt normal praksis i de aller fleste tilfeller hvor man betaler for sent. Forsinkelsesgebyr, eller «purregebyr», er også lovregulert. I tillegg fremkommer det tydelig i våre vilkår. Ved uteblitt betaling av faktura innen forfall, påløper det derfor et forsinkelsesgebyr, jf forsinkelsesrenteloven §3 a «Kompensasjon for inndrivelseskostnader» som opplyst om på faktura. Gebyret pålegges ved forsinket betaling på dag 4 etter forfallsdato på faktura. Dersom du mener vi har gjort en feil med din faktura, eller har andre spørsmål knyttet til ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
Det er vanskelig å beskrive hvor ekstremt utspekulerte og dårlige dette selskapet opererer, inkludert Nortel, som de har kjøpt opp, uten å si mye stygt. Selgerne lover ting de ikke har dekning for, og produktene de selger er ikke tilsvarende det du allerede har; her må man være på vakt. De kaller produktene sine grenseløse, men i realiteten har de store begrensninger med hensyn til data osv. Kundeservice er også et eget kapittel; de avtaler ting på telefonen, og når man kontakter dem på e-post litt senere, er alt "glemt". Nei, her må man bare holde seg langt unna. Det grenser til svindel med bindingstider og kostnader ved oppsigelse, som man lurer på om det i det hele tatt er lovlig å operere med i Norge. Uansett, et tips til alle potensielle kunder av dette firmaet: Hold deg unna!
Hei Geir, Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale her. Det er veldig kjipt å høre om din opplevelse med oss så langt. Det er jo absolutt ikke det inntrykket vi vil at folk skal sitte igjen med. Gjerne ta kontakt med meg personlig på [email protected] så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
Fornøyd med oppfølging og evt rettelse i feil. Bra kundeservice og telefondekning.
Hei Marius, Tusen takk for fine ord! Det er så godt å høre at du hadde en fin opplevelse når du tok kontakt med oss, og at vi fikk rettet opp i det som var feil 😊 Vi håper du fortsetter å være like fornøyd i flere år fremover! Ønsker deg en flott dag videre. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
Fikk ett bra tilbud fra unifon. De skulle matche månedsprisen jeg hadde hos forrige selskap, eller kanskje gå litt under. Nå betaler jeg 4-500 mere i måneden i forhold til jeg gjorde før jeg bytta. Kjempedeal!!! 😠
Hei Rune, Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
God og stabilt abbonement med telenor dekning til en akseptabel pris. Har vært kunde I 3-4 år og er fornøyd.
Hei Jim, Tusen takk for så fin tilbakemelding. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med produktet vårt 😊 Vi håper du kommer til å fortsette å være like fornøyd – og vil gjerne ha deg med videre som kunde i mange år fremover! Ha en fin uke videre! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS