Unifon opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Lurer kunder på ulovlig vis!. Skriver ingen binding og lenger nede i mailen 24mnd binding. Dette er et brudd på avtaleloven!!
Hei Jonny, Det er veldig leit å høre at du føler deg lurt. Det er selvfølgelig ikke noe vi ønsker for kundene våre. Hos oss er det slik at nye kunder normalt tegner en to-årig bedriftsavtale. Etter denne perioden vil kundeforholdet være løpende, med inneværende + 3 mnd oppsigelsestid etter at du har gitt oss en skriftlig beskjed. Det er ikke uvanlig med bindingstid i bedriftsmarkedet, da dette er noe som skaper forutsigbarhet for både kjøper og selger. Dette er en helt vanlig praksis og noe som de aller fleste av våre konkurrenter også praktiserer. Vilkårene fremgår i kundeavtalen og ligger også tilgjengelig på våre hjemmesider. Dersom du har flere spørsmål knyttet ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected] mail. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
DE tar ett gebyr på kr 349,- dersom du ikke betaler til forfallsdato. EKS: skriver fakturadato 04.04 mottar faktura 09.04 på mail og forfallsdato er 14.04 Betale 349 kroner i gebyr er mer en mnd abonnementet, helt horribelt. Kynisk selskap som vil flå deg med gebyrer.
Hei Morten, Jeg ser at du ikke er tilfreds med å ha fått gebyr for forsinket betaling av din faktura hos oss. Vi skjønner at dette er sure penger, men dette er helt normal praksis i de aller fleste tilfeller hvor man betaler for sent. Forsinkelsesgebyr, eller «purregebyr», er også lovregulert. I tillegg fremkommer det tydelig i våre vilkår. Ved uteblitt betaling av faktura innen forfall, påløper det derfor et forsinkelsesgebyr, jf forsinkelsesrenteloven §3 a «Kompensasjon for inndrivelseskostnader» som opplyst om på faktura. Gebyret pålegges ved forsinket betaling på dag 4 etter forfallsdato på faktura. Dersom du mener vi har gjort en feil med din faktura, eller har andre spørsmål knyttet til ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
Det er vanskelig å beskrive hvor ekstremt utspekulerte og dårlige dette selskapet opererer, inkludert Nortel, som de har kjøpt opp, uten å si mye stygt. Selgerne lover ting de ikke har dekning for, og produktene de selger er ikke tilsvarende det du allerede har; her må man være på vakt. De kaller produktene sine grenseløse, men i realiteten har de store begrensninger med hensyn til data osv. Kundeservice er også et eget kapittel; de avtaler ting på telefonen, og når man kontakter dem på e-post litt senere, er alt "glemt". Nei, her må man bare holde seg langt unna. Det grenser til svindel med bindingstider og kostnader ved oppsigelse, som man lurer på om det i det hele tatt er lovlig å operere med i Norge. Uansett, et tips til alle potensielle kunder av dette firmaet: Hold deg unna!
Hei Geir, Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale her. Det er veldig kjipt å høre om din opplevelse med oss så langt. Det er jo absolutt ikke det inntrykket vi vil at folk skal sitte igjen med. Gjerne ta kontakt med meg personlig på [email protected] så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
Fornøyd med oppfølging og evt rettelse i feil. Bra kundeservice og telefondekning.
Hei Marius, Tusen takk for fine ord! Det er så godt å høre at du hadde en fin opplevelse når du tok kontakt med oss, og at vi fikk rettet opp i det som var feil 😊 Vi håper du fortsetter å være like fornøyd i flere år fremover! Ønsker deg en flott dag videre. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
Fikk ett bra tilbud fra unifon. De skulle matche månedsprisen jeg hadde hos forrige selskap, eller kanskje gå litt under. Nå betaler jeg 4-500 mere i måneden i forhold til jeg gjorde før jeg bytta. Kjempedeal!!! 😠
Hei Rune, Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
God og stabilt abbonement med telenor dekning til en akseptabel pris. Har vært kunde I 3-4 år og er fornøyd.
Hei Jim, Tusen takk for så fin tilbakemelding. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med produktet vårt 😊 Vi håper du kommer til å fortsette å være like fornøyd – og vil gjerne ha deg med videre som kunde i mange år fremover! Ha en fin uke videre! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
Jeg blir helt matt her! NÅ må dere f......gi dere!Vi var kunde av Nortel. Alt gikk fint inntil de ville sende oss nye simkort, for å komme over på en annen plattform. Så skjedde. Vi mottok simkortene tidlig i september, og dro så rett opp til Søberg kraftverk. Der skulle vi justere noen sensorer for vannstand og vanntrykk - og var avhengig av kontakt med internett for å få tilbakemelding via server på at de justeringene ble registrert. Dette var et 2 dagers oppdrag, fast betalt kr 8000,- tilsammen pluss mva, Oppe på kraftstasjonen oppdager vi at vi ikke får nett - verken via mobilen eller via 4G modemet. Vi gikk ned igjen lørdag og fikk ringt servicetelefonen til Norte. Her møter vi på en hyggelig, kompetent og serviceminded person som straks innser at disse simkortene skulle vi aldri hatt. Han lover å sende nye med Bedriftspakke over natt, slik at vi i allefall ville få de tirsdag. Så skjedde ikke. Ikke ikke onsdag. Torsdag ringte vi og fikk bekreftet at det ikke var sendt nye, amen at de gamle simkortene (som selvfølgelig var kastet) var blitt aktivert påny. Nå begynte oppdraget å bli kritisk! Vi forklarte at vi nå hadde siste sjanse i helgen, eller så mistet vi oppdraget. Vi ble lovet at nå skulle dette ryddes opp i, Nye simkort skulle sendes over natt, slik at vi kunne gå opp på fjellet fredag ettermiddag,Det kom ikke noen simkort, og kundeservice kunne heller ikke se at noen kort var sendt ut. Men de lovet å ta tak i det.Vi hørte ikke noe mere og måtte selv ringe de på mandag da ingen kort var kommet. Samtidig fikk vi beskjed fra oppdragsgiver at vi ikke fikk oppdraget da vi ikke hadde fullført etter opprinnelig frist, og heller ikke etter frist nummer 2.Dette ble meddelt kundeservice på Nortel: Jeg sa ta der var uendelig viktig at de noterte ned fakta i denne saken da INGEN bedrifter kan leve med en slik teleoperatør som bare lover og lyver,- og selv aldri ringer tilbake til oss, tross at dette ble lovet hver gang. Tirsdag kom, ingen simkort ig vi ringte Nortel og sa at nå kunne vi ikke leve med dette lengre, og at vi måtte finne en teleoperatør som fungerte.slik vi var lovet. Dette ble med møtt med stor forståelse og vi ble lovet at operatørbytte ikke skulle forsinkes på noen måte - og vi fikk en stor beklagelse for det som hjadde skjedd, samt at de skulle ta lærdom av det.Så får vi beskjed etterhvert at dette blir Unifon - og etter en lang stund får vi med et faktura på avbrudd fra Nortel før overgangen trådte i kraft. På ny måtte vi kontakte kundeservice og spørre om hva dette var? Vi var lovet kreditering og så kom dette?! Vi ble lovet at denne gangen skulle det i hvert fall ryddes opp,- og vi nok en beklagelse over alt rotet.Men så jaggu kommer det enda en gang en faktura på avbrudd - denne gangen fra dere!! Frekkheten har ingen grenser. SEKS ganger har vi vært i kontakt med dere om denne saken. Dere lover tilbakemelding, at de som er sjefer skal ringe hvis de behøver info om hvorfor vi ikke ville fortsette med Nortel. ALDRI EN ENESTE LYD FRA DERE!! Dere forteller løgner om at dere har sendt epost til oss - aldri mottatt. Til orientering kan jeg fortelle at jeg har vært relatert til telebransen i 30 år,- og aldri opplevd manglende vilje til å rydde opp enn dere her. Nå MÅ DERE KUTTE UT DETTTE !Vi bestrider deres faktura fortsatt, og ønsker ikke mer kontakt med dere før vi møtes i forliksrådet. Vi som firma forventer å bli behandlet med respekt fra dere overfor oss som kunde. Vi forventer en kreditnota senest per mail på (mail anonymisert) i morgen onsdag kl 1500. Hvis ikke vil vi dere skal kjøre saken videre - uten omkostninger for oss selvfølgelig slik dere sikkert lett kunne funnet på,. Dette må ta slutt umiddelbart. NB! Vår faktura står ved lag og beløp vil tilføyes nye fakturaer for hvert henvendelse vi er nødt til å ta overfor dere.OBS! Jeg er forøvrig godt kjent med deres historie som et selskap som driver og lurer og forleder folk. Mh Jan O Nielsen
Hei Jan, Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Det er veldig leit å høre om din opplevelse. Jeg har full forståelse for at dette har vært en utrolig kjip situasjon, og vil gjerne komme i kontakt med deg slik at jeg kan ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected] så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS