Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Treg dekoder, mye trykking bare for å få program oversikt. Fjerner kanaler uten noe info. Dekoderen hakker å er upresis. Hele pakka virker mer og mer uproft
Jeg slutter meg til flertallet i min kritikk av dette selskapet som jeg gjennom en rekke år har lært å då dårligere og dårligere forhold til. Nå har de slått seg sammen med Viasatt som, om mulig, er enda verre. Nå heter de Allente og de smyger seg på denne måten unna de elendige omtalene de har fått hver for seg. Om de har lært, det gjenstår å se. Det ville imidlertid ha vært en like stor sensasjon som da muren falt mellom øst og vest. I så fall måtte de skifte it den fullstendig inkompetent ledelsen de har og starte fra scratch med opplæring av sine medarbeidere som til nå er opplært til å sitte å lyve kundene rett opp i ansiktet foruten å fullstendig mangle respekt og ansvar for hva de foretar seg, Det begynner godt med at de sender alle sine abonnenter en sms med at de har forsøkt å kontakte en per mail, men da de har mottatt mailen i retur, ber de deg om å svare ved å skrive inn korrekt mailadresse som svar på sms’en. Det er selvsagt bare en løgn at de ikke er kommet frem på angitte mailadresse. De gjør dette for å spare seg selv å legge opp en del av kunderegisteret i sitt nye selskap. De evner ikke å forstå eller de gir blaffen i at en slik melding forårsaker engstelse og arbeid for alle deres kunder. Etter påtale svarer de med en ny løgn, men etter å ha blitt konfrontert med løgnen slutter den svenske «kvalitetsansvarlige» å besvare mailene, men en blir overlatt til en annen , også svenske, til å fylle ut et skjema med problemet og forslag til forbedringer. Ettersom som de enda ikke har forstått at alt, absolutt alt må forbedres, viser bare hvor fullstendig inkompetente de er. Adm.dir. Sitter vel likevel, som sin sjef igjen, toppen i Telenor, med en lønne og et suksesshonorar på mangfoldige millioner - for å fordyre og forsure livet, i hvert fall for det norske folk som er henvist til å bruke dem, på den ene eller andre måten.
Fjerning av bl.a. TV2 Sport 2 fra Basic selv om det klart og tydelig står at det bare er navnene på pakkene som endres og at kanalene er SOM FØR. Jeg har i grunnen vært meget misfornøyd med Canal Digital i flere år men dette var dråpen. Jeg vil nå se meg om etter et annet distribusjonsselskap. Lurer på om Forbrukerrådet har en mening om dette. STYR UNNA CANAL DIGITAL/ALLENTE!!
For mye trykking for å finne/ se kanal info, ingen radio, hakker på bilde bare negativt. De gamle dekoder var super 😫 blir bare lei synes dette er tull, passer for brukergruppe 25+ år
Har total tre OnePlace-bokser i bruk (hjemme, og på hyttene). Enkel brukergrensesnitt, liker at den bruker Android slik at man har tilgang på Google Play butikk.. Men, det er så inn i helsikke treigt. Man trykker på en knapp, ingen ting skjer, man presser igjen, og plutselig hopper den en kilometer fram/tilbake.
En del merkelige problemer med Oneplacedekoderen: 1) Når jeg trykker på blå knapp Canal digital for å gå inn på innstillinger, er ikonet for innstillinger blitt forstørret kraftig. Og hvis jeg da går videre til Canal Digitalinnstillinger, og til lyd og undertekster, så er det umulig å betjene dette fordi det er så mye forstørret at jeg ikke finner underkategoriene her ,f.eks. lydspråk, undertekster, tekst for hørselshemmede etc. 2) Det samme gjelder hvis jeg har et TV-bilde og trykker på OK ,så er bakgrunnen så mye forstørret at jeg ikke kan trykke på symbolene for pause, start forfra, ta opp, tekst-TV eller lyd og tekst. Dette er synd fordi man av og til trenger lettvint adgang til tekst både på norske og utenlandske programmer. Omstart via enhetsinnstillinger løser dette, men svært tungvint at innstillingene ikke lagres, men må restartes gang på gang!! Hva er årsaken til denne veldige forstørrelsen på bakgrunnsknappene , og hvordan bli kvitt den ? Jeg løser det dersom jeg trykker start på nytt på enhetsinnstillinger, men det er jo merkelig at det må restartes hver gang jeg slår på Oneplace igjen. Når jeg slår den på neste dag, er den samme forstørrelsen tilbake igjen. Dermed blir restart nødvendig hver gang jeg slår på tuneren: Slik skal vel være unødvendig ? 3) En annen merkverdighet: hvis tuneren er avslått et par dager eller mer, får jeg kun fram intet satellittsignal uten at jeg har problemer med andre tunere på samme satellitt. Dette løses ved å restarte ved å ta ut strømmen og sette den inn igjen. Da er satellittsignal og bilde straks tilbake. Hvorfor ? Hva er årsaken til denne veldige forstørrelsen på bakgrunnsknappene , og hvordan bli kvitt den ? Jeg løser det dersom jeg trykker start på nytt på enhetsinnstillinger, men det er jo merkelig at det må restartes hver gang jeg slår på Oneplace igjen. Når jeg slår den på neste dag, er den samme forstørrelsen tilbake igjen. Dermed blir restart nødvendig hver gang jeg slår på tuneren: Slik skal vel være unødvendig ? 3) En annen merkverdighet: hvis tuneren er avslått et par dager eller mer, får jeg kun fram intet satellittsignal uten at jeg har problemer med andre tunere på samme satellitt. Dette løses ved å restarte hardt ved å ta ut strømmen og sette den inn igjen. Da er satellittsignal og bilde straks tilbake. Hvorfor lagres ikke satellittinnstillingene ? 4) Har nesten ikke prøvd å ta opp programmer via harddisken fordi jeg leser på nettet at mange har store problemer med dette.Jeg bruker min hvite boks til opptak, den fungerer fint , men er dessverre ikke å få kjøpt fra Canal Digital/Allente - alle skal tvinges over på Oneplace med sine barnesykdommer. Manuelle opptak synes også å være utelukket. Konklusjon: Noe er bra med tuneren og tilbudet (f.eks. bildekvalitet ,kanalutvalg, apper, størrelse, ), men en del frustrerende merkverdigheter. Er man obs på dette, og er det håp om evt. nødvendige oppdateringer. Veldig trist med problemene fordi dette er nå den eneste tuneren dere tilbyr. (Den hvite 2850 fungerer forresten knirkefritt, det samme gjør min Samsung hos Viasat). Vil dette fortsette i Allente ?
Har hatt så mange problemer med dekoderen, mangler abonnement , tar flere minutter å skifte kanal, TV går i svart, mangler signal osv. Har ringt kundeservice mange ganger ( mange ) det hjelper en liten stund så er det bare å ringe igjen. Jeg er så lei denne driten og vurderer seriøst å seie opp hele driten. Hadde dere i det minste prøvd å gjøre noe med disse problemene så kunne man vurdert å fortsette med dere. Hvorfor bruke penger på noe som er så dårlig