Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Allente TV
1.4
922 verifiserte omtaler

Allente TV omtaler og erfaringer

Ingen trend

Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
922 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#5
Forferdelig
Allente TV er rangert
#5 av 5 tv-leverandører
14%
Forferdelig
14% anbefaler Allente TV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 922 omtaler om Allente TV

FILTRER OMTALER
62
47
55
91
667
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Allente TV
Allente TV har 922 verifiserte omtaler på Bytt.no

Umulig å si opp abonnement?

Omtale av  Ole D

Virker nesten umulig å si opp mitt abonnement. Har hatt kontakt med kundeservice på telefon og Chat i et forsøk på å si opp uten at det lyktes. Tilgang til kontaktskjema er utilgjengelig p.g.a corona, men andre ting er merkelig nok tilgjengelig. Det finnes vel egentlig ingen unnskyldning for at kontaktskjema ikke er tilgjengelig og at oppsigelse skal være så vanskelig at det så langt virker umulig. STYR UNNA ALLENTE inntil de kan vise til bedte kundebehandling.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Allente TV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig dekoder.

Omtale av  Knut K

Treg dekoder, mye trykking bare for å få program oversikt. Fjerner kanaler uten noe info. Dekoderen hakker å er upresis. Hele pakka virker mer og mer uproft

Ufattelig at et selskap som dette kan ha en halv stjerne mer enn det aller dårligste.

Omtale av  Ole H. A. J

Jeg slutter meg til flertallet i min kritikk av dette selskapet som jeg gjennom en rekke år har lært å då dårligere og dårligere forhold til. Nå har de slått seg sammen med Viasatt som, om mulig, er enda verre. Nå heter de Allente og de smyger seg på denne måten unna de elendige omtalene de har fått hver for seg. Om de har lært, det gjenstår å se. Det ville imidlertid ha vært en like stor sensasjon som da muren falt mellom øst og vest. I så fall måtte de skifte it den fullstendig inkompetent ledelsen de har og starte fra scratch med opplæring av sine medarbeidere som til nå er opplært til å sitte å lyve kundene rett opp i ansiktet foruten å fullstendig mangle respekt og ansvar for hva de foretar seg, Det begynner godt med at de sender alle sine abonnenter en sms med at de har forsøkt å kontakte en per mail, men da de har mottatt mailen i retur, ber de deg om å svare ved å skrive inn korrekt mailadresse som svar på sms’en. Det er selvsagt bare en løgn at de ikke er kommet frem på angitte mailadresse. De gjør dette for å spare seg selv å legge opp en del av kunderegisteret i sitt nye selskap. De evner ikke å forstå eller de gir blaffen i at en slik melding forårsaker engstelse og arbeid for alle deres kunder. Etter påtale svarer de med en ny løgn, men etter å ha blitt konfrontert med løgnen slutter den svenske «kvalitetsansvarlige» å besvare mailene, men en blir overlatt til en annen , også svenske, til å fylle ut et skjema med problemet og forslag til forbedringer. Ettersom som de enda ikke har forstått at alt, absolutt alt må forbedres, viser bare hvor fullstendig inkompetente de er. Adm.dir. Sitter vel likevel, som sin sjef igjen, toppen i Telenor, med en lønne og et suksesshonorar på mangfoldige millioner - for å fordyre og forsure livet, i hvert fall for det norske folk som er henvist til å bruke dem, på den ene eller andre måten.

Kanalfjerning

Omtale av  Jan J. B. L

Fjerning av bl.a. TV2 Sport 2 fra Basic selv om det klart og tydelig står at det bare er navnene på pakkene som endres og at kanalene er SOM FØR. Jeg har i grunnen vært meget misfornøyd med Canal Digital i flere år men dette var dråpen. Jeg vil nå se meg om etter et annet distribusjonsselskap. Lurer på om Forbrukerrådet har en mening om dette. STYR UNNA CANAL DIGITAL/ALLENTE!!

Dårlig

Omtale av  Reidun K

For mye trykking for å finne/ se kanal info, ingen radio, hakker på bilde bare negativt. De gamle dekoder var super 😫 blir bare lei synes dette er tull, passer for brukergruppe 25+ år

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Grei meny, men forbasket treig!!!

Omtale av  Ole

Har total tre OnePlace-bokser i bruk (hjemme, og på hyttene). Enkel brukergrensesnitt, liker at den bruker Android slik at man har tilgang på Google Play butikk.. Men, det er så inn i helsikke treigt. Man trykker på en knapp, ingen ting skjer, man presser igjen, og plutselig hopper den en kilometer fram/tilbake.

Erfaringer med Oneplace dekoder på godt og vondt

Omtale av  Oah

En del merkelige problemer med Oneplacedekoderen: 1) Når jeg trykker på blå knapp Canal digital for å gå inn på innstillinger, er ikonet for innstillinger blitt forstørret kraftig. Og hvis jeg da går videre til Canal Digitalinnstillinger, og til lyd og undertekster, så er det umulig å betjene dette fordi det er så mye forstørret at jeg ikke finner underkategoriene her ,f.eks. lydspråk, undertekster, tekst for hørselshemmede etc. 2) Det samme gjelder hvis jeg har et TV-bilde og trykker på OK ,så er bakgrunnen så mye forstørret at jeg ikke kan trykke på symbolene for pause, start forfra, ta opp, tekst-TV eller lyd og tekst. Dette er synd fordi man av og til trenger lettvint adgang til tekst både på norske og utenlandske programmer. Omstart via enhetsinnstillinger løser dette, men svært tungvint at innstillingene ikke lagres, men må restartes gang på gang!! Hva er årsaken til denne veldige forstørrelsen på bakgrunnsknappene , og hvordan bli kvitt den ? Jeg løser det dersom jeg trykker start på nytt på enhetsinnstillinger, men det er jo merkelig at det må restartes hver gang jeg slår på Oneplace igjen. Når jeg slår den på neste dag, er den samme forstørrelsen tilbake igjen. Dermed blir restart nødvendig hver gang jeg slår på tuneren: Slik skal vel være unødvendig ? 3) En annen merkverdighet: hvis tuneren er avslått et par dager eller mer, får jeg kun fram intet satellittsignal uten at jeg har problemer med andre tunere på samme satellitt. Dette løses ved å restarte ved å ta ut strømmen og sette den inn igjen. Da er satellittsignal og bilde straks tilbake. Hvorfor ? Hva er årsaken til denne veldige forstørrelsen på bakgrunnsknappene , og hvordan bli kvitt den ? Jeg løser det dersom jeg trykker start på nytt på enhetsinnstillinger, men det er jo merkelig at det må restartes hver gang jeg slår på Oneplace igjen. Når jeg slår den på neste dag, er den samme forstørrelsen tilbake igjen. Dermed blir restart nødvendig hver gang jeg slår på tuneren: Slik skal vel være unødvendig ? 3) En annen merkverdighet: hvis tuneren er avslått et par dager eller mer, får jeg kun fram intet satellittsignal uten at jeg har problemer med andre tunere på samme satellitt. Dette løses ved å restarte hardt ved å ta ut strømmen og sette den inn igjen. Da er satellittsignal og bilde straks tilbake. Hvorfor lagres ikke satellittinnstillingene ? 4) Har nesten ikke prøvd å ta opp programmer via harddisken fordi jeg leser på nettet at mange har store problemer med dette.Jeg bruker min hvite boks til opptak, den fungerer fint , men er dessverre ikke å få kjøpt fra Canal Digital/Allente - alle skal tvinges over på Oneplace med sine barnesykdommer. Manuelle opptak synes også å være utelukket. Konklusjon: Noe er bra med tuneren og tilbudet (f.eks. bildekvalitet ,kanalutvalg, apper, størrelse, ), men en del frustrerende merkverdigheter. Er man obs på dette, og er det håp om evt. nødvendige oppdateringer. Veldig trist med problemene fordi dette er nå den eneste tuneren dere tilbyr. (Den hvite 2850 fungerer forresten knirkefritt, det samme gjør min Samsung hos Viasat). Vil dette fortsette i Allente ?

Allente TV har 922 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Allente TV mener

Allente TV

Har tilegnet profilen
Allente TV deltar på Bytt.no

Allente TV har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Allente TV besvarer ikke omtaler

Allente TV har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Allente TV henter ikke inn tilbakemeldinger

Allente TV benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR