Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Advarer mot upålitelig og useriøs aktør i markedet. Hos oss ble det registrert en servicepakke fra Allente som vi aldri har bestilt og i tillegg en månedspris gjentatte ganger som ikke var en del av avtalen. Vi har også en rekke andre opplevelser som er helt bak mål. Vil jobbe mot et søkelys på Allente som operatør.
Anbefales ikke, grunnet de ikke samkjører med andre levrandører. Vansklig å få kontakt med
Styr unna Allente, selv om de lover dere "gratis" prøvetid! Ble oppringt av en selger fra Allente som lovet meg gratis prøvetid UTEN BINDING på 2 mnd. til 6 mnd. Dette skulle vise seg å være lureri. Regning kom allerede i januar og februar. Jeg har prøvd å ringe dem og sende email hvor jeg bestrider pengekrav og jeg stiller meg ukjent til at jeg bindet meg til et abm. Jeg har kontaktet brukerklagenemda og forklart min sak til dem. Nå er sak inne til behandling hos brukerklagenemda. Jeg nekter å betale for et abonnement jeg ble lurt inn i! Håper at forbrukerrådet og brukerklagenemda klarer å felle Allente TV AS! Selv om angrefristen er gått ut, så forandrer det ikke det faktum at jeg ble lurt inn i et abonnement. Med andre ord, så er abonnement hos Allente TV AS inngått på ugyldig grunnlag. Jeg vil råde folk som har liknende utfordringer om å snarest opprette klagesak hos forbrukerrådet eller brukerklagenemda. Selger fortalte meg null komma niks om at jeg må betale i 6 måneder. Han unnlot også å nevne at det må betales bruddgebyr for å si opp abonnementet. Styr unna!
Ble solgt dette av en Elkjøp-selger som helt tydelig ikke fortalte sannheten. Da jeg oppdaget hva jeg ble solgt var prosessen med oppsigelse svært tungtvint. Hele prosessen minner om lureri og jeg synes det er trist hvor mange eldre mennesker som kommer til å lures inn i dette
Har vært et sant mareritt å forholde seg til Allente. Det topper seg nå da de nekter å akseptere oppsigelsesdato og sender krav om betaling og inkassokrav selv om de er fullstendig klar over at jeg har sagt opp. Se under her. Jeg har sendt deres egen inkassoavdeling epost jeg har mottatt fra Allente i oktober 2023 der de bekrefter at oppsigelsen er mottatt. Men de går likevel til inkasso og krever betaling for nye måneder fordi de ikke finner oppsigelsen. Men oppsigelsen mottok de og bekreftet i telefonsamtale. Er umulig for meg å dokumentere en samtale, men de har selv dokumentert ved å sende bekreftelse. Men de aksepterer ikke sin egen bekreftelse. Det oppleves som ren trakassering. Her er svaret deres; Vi har mottagit erat ärende gällande att ni är oenig i erat inkassokrav då ni skall ha sagt up perat abonnemang i Oktober. Vi kan ej se någon kontakt med oss från detta datumet och den automatiska bekräftelsen ni har bifogat är en bekräftelse på att ärendet om uppsägelse har bvlivit mottagen och inte själva uppsägelsen. Vi anser därför att erat inkassokrav är korrekt.
Nå har jeg sittet i telefonkø i 2 timer og 17 minutter på Allente kundeservice.Siste 1 time og 15 minutter har jeg hatt 1 oppringer før meg i køen.Nå er det 23 min igjen av åpningstiden.Det er som prosessen av Kafka,man kommer aldri frem til målet.3 gangen jeg prøver,men kommer aldri frem til et menneske og dets stemme.Aldri vært borte i maken til dårlig firma.
Jeg takket ja til Allente i 6 mnd mot rabatt på Samsung-TV hos Elkjøp. Her får man seks måneders bindingstid, mens oppsigelsestiden er inneværende + neste måned. I utgangspunktet er dette helt fair and just det – jeg godtok vilkårene da jeg kjøpte TVen. Problemene oppstod da jeg skulle si opp tjenesten. For å time oppsigelse med bindingstid logget jeg inn på "Mine sider" halvannen måned før bindingstiden utløper. Istedenfor et enkelt menyvalg ble jeg henvist til chatbotten Alli, som etter en del vas konkluderte med at jeg måtte chatte med et menneske for å si opp. Fremdeles helt fair – det krever tross alt massive mengder manuelt arbeid å fjerne en kunde fra autotrekket. Jeg ble bedt om å vente til en ledig konsulent kunne ta over chatten. Jeg ventet jeg. I 30-40 minutter. Ingen respons. Så jeg vasket badet. Ryddet kjøleskapet. Skikkelig rent bad, skikkelig ryddig kjøleskap. Det skal jeg i rettferdighetens navn takke Allente for. Gikk etterhvert tom for ting å vaske og rydde og ga opp. De har jo også en telefonlinje. De har også et eget valg for oppsigelse, og som evig optimist tenkte jeg at det må da være effektivt. Det viser seg at dette valget aktiverer en ventetid "anslått til 50 minutter", akkompagnert av en eller annen form for blåseinstrumentblasfemi skrevet og fremført av satan selv. Jeg sitter i skrivende stund og hører på dette mens jeg skriver så mange anmeldelser jeg rekker over før de tar telefonen (det har gått mer enn 50 minutter). På den positive siden har panfløytespetakkelet trolig utvidet akseptskalaen min for musikk såpass at jeg kan høre på hva som helst resten av livet, og være fornøyd. Takk for meg, Allente.